„Toyota“ bosas Akio Toyoda nėra didelis elektromobilių mėgėjas – jie jam neatrodo labai švarūs ar reikalingi. Toyoda mano, kad perdėtas automobilių elektrifikacijos spaudimas gamtai padarys daugiau žalos nei naudos, o ir verslas nuo to stipriai nukentės. Tačiau „Toyota“ dabar pristato naują elektromobilį „C+Pod“ ir jis yra šiek tiek keistas.
„Toyota C+Pod“ © Gamintojo nuotrauka
Kadaise buvo manoma, kad elektromobiliai bus skirti tik miestui. Jie bus maži ir lėti, bet lengvai parkuojami ir nereikalaujantys priežiūros.
Baterijų inovacijos ir tokių kompanijų kaip „Tesla“ sėkmė įrodė, kad tai nėra tiesa – elektromobiliai gali būti kone bet kokio dydžio. Ir dabar labai populiarūs elektromobiliai nėra tokie jau maži – krosoverio forma elektromobiliams tinka.
Tuo tarpu „Toyota“ pristato „C+Pod“ elektromobilį. Ir ne koncepciją – tikrą elektromobilį, kuris bus parduodamas Japonijoje. Pradėkime nuo svarbiausių skaičių.
„C+Pod“ salonas © Gamintojo nuotrauka
„Toyota C+Pod“ kainuos nuo maždaug 13 tūkstančių eurų. Pagal šį skaičių „C+Pod“ yra labiau jau „Citroën Ami“ ir panašių itin pigių elektromobilių konkurentas.
„Ami“ taip pat yra mažas lėtas dvivietis elektromobilis, kainuosiantis apie 6000 eurų. Aišku, kaina skiriasi dvigubai, bet „C+Pod“ nėra toks primityvus – „Ami“ yra toks pigus, kad galinė ir priekinė automobilio dalys yra identiškos.
„Toyota C+Pod“ ilgis – 2,5, plotis – 1,3, aukštis – 1,55 metrai. Automobilis svers 670-690 kg.
Ar „Toyota C+Pod“ pavers Toyoda optimistiškesniu elektromobilių atžvilgiu? Tikrai ne. Kompanijos vadovas tiesiog nemano, kad valstybiniai vidaus variklių draudimai yra geriausia išeitis. Jo nuomone, tai tiesiog skubina investicijas, kurios nebus naudingos nei gamtai, nei automobilių pirkėjams.
Nedidelė, bet praktiška bagažinė © Gamintojo nuotrauka
Kita vertus, viena iš „Toyota C+Pod“ užduočių yra elektromobilių populiarinimas. Galbūt šis mažas automobilis nėra labai praktiškas, sportiškas ar gražus. Tačiau jis turėtų pakeisti bent jau kelių žmonių nuomonę ir išgydys juos nuo priklausomybės nuo degalinių.
Juk daugelis mūsų mašinų kasdien yra tik tuščios metalinės dėžės – ar dažnai išnaudojate visą erdvę savo automobilyje? „C+Pod“ nebus pagrindinė šeimos mašina, tačiau geresnio būdo greitai nuvykti į vaistinę ar parką nelabai ir sugalvosi.