Vokietijos koncerno BMW motociklų padalinys „BMW Motorrad“ pristatė naujus modelius, kurie į automobilių kelius išvažiuos 2021 metais. Gamintojas atnaujino du „Roadster“ kategorijos motociklus – sportiškąjį „BMW S 1000 R“ bei itin populiarų universalų modelį miestui bei užmiesčiui – „BMW G 310 R“.
Lengvas ir sportiškas „BMW S 1000 R“
Naujasis „BMW S 1000 R“ yra itin dinamiškas modelis, į kurį BMW inžinieriai perkelė sportinio motociklo „BMW S 1000 RR“ variklio ir važiuoklės technologijas bei inovacijas.
„BMW S 1000 R“ turi linijinį 4 cilindrų variklį, kuris išvysto net 121 kW (165 AG) galią esant 11 000 aps./min. Maksimalus 114 Nm sukimo momentas pasiekiamas ties 9 250 aps./min sūkių riba.
Dinamiškumo motociklui suteiks mažesnis naujojo modelio svoris, siekiantis 199 kg. Tai – 6,5 kg mažiau nei svėrė pirmtakas. Mažesnį svorį turi ne tik važiuoklė, bet ir rėmas bei užpakalinė svirtis. Čia naudojamas naujos kartos rėmas („Flex Frame“), kuris leidžia optimizuoti svorį ir trauką. Rėmas taip pat yra siauresnis ties vairuotojo keliais, tad suteikia daugiau patogumo bei manevravimo laisvės. Papildomai, dar beveik 5 kg palengvinti motociklą galima pasirinkus jo versiją su M paketu.
Motociklo inžinieriai taip pat pakeitė 4, 5 ir 6 pavarų perdavimo santykį, kad naujasis modelis važiuotų tyliau ir naudotų mažiau degalų. „S 1000 R“ taip pat turi sklandžiau veikiančią automatinę praslystančią sankabą ir variklio sukimo momento kontrolės sistemą (MSR). Ši elektroniniu būdu valdoma sistema neleidžia galiniam ratui praslysti staigiai akseleruojant ar perjungiant žemesnes pavaras.
Standartinėje naujojo roadster‘io įrangoje pirkėjai ras dinaminę traukos kontrolės sistemą (DTC) ir tris važiavimo režimus – „Rain“, „Road“ ir „Dynamic“. Papildomai užsakomame „Riding Modes Pro“ pakete yra ir dar daugiau konfigūracijos parametrų siūlantis „Dynamic Pro“ režimas, taip pat variklio sukimo momento kontrolės sistema (MSR) bei vienratininkams skirta „Power Wheelie“ funkcija. Kartu su „Riding Modes Pro“ motociklų vairuotojai gauna ir dinaminę stabdžių kontrolės sistemą (DBC), kuri padeda manevruoti stabdant.
„BMW S 1000 R“ montuojamas didelis, 6,5 colių (16,5 cm) skersmens TFT technologijos ekranas, kuris užtikrins, kad važiuojant būtų lengva sekti vaizdą ekrane net ir esant sudėtingoms apšvietimo sąlygoms.
Naujojo motociklo standartinėje įrangoje taip pat bus montuojami naujos kartos LED žibintai. O aiškiai matyti kelią tamsiu paros metu padės papildomai užsakomi adaptyvūs posūkio kampo apšvietimo žibintai.
Pažangesnis „BMW G 310 R“
2015 m. debiutavęs pirmos kartos „BMW G 310 R“ pasižymėjo galingu, dinamišku vieno cilindro varikliu. Tai buvo pirmasis „BMW Motorrad“ roadster‘is motociklų, turinčių iki 500 cm3 darbinio tūrio variklį, klasėje. Šis modelis patraukė daugybės pirkėjų dėmesį, ir ypač – pradedančiųjų motociklininkų, kurie ieško universalaus modelio. Tokio, kuris būtų greitas ir judrus mieste, bet tuo pačiu patikimas ir galingas atvirame kelyje. Šiemet „BMW Motorrad“ nusprendė patobulinti penktuosius metus skaičiuojantį modelį ir pritaikyti jį ateičiai.
Naujojo „BMW G 310 R“ širdyje – patikimas 313 cm3 darbinio tūrio skysčiu aušinamas vieno cilindro variklis su keturiais vožtuvais, dviem viršutiniais paskirstymo velenais ir elektronine degalų įpurškimo sistema.
Šis modelis išvysto 25 kW (34 AG) galią esant 9 500 aps./min., O maksimalus 28 Nm sukimo momentas pasiekiamas prie 7500 aps./min. Dinamiško vairavimo malonumą suteikiantis variklis atitinka „Euro 5“ taršos standartą.
„BMW G 310 R“ agregatas taip pat turi elektroninį droselio sklendės valdiklį, kuris labai tiksliai reaguoja į vairuotojo veiksmus. O automatiškai padidinami variklio sūkiai dirbant tuščiąja eiga neleidžia netikėtai jam užgesti. Šiame modelyje taip pat montuojama automatinė praslystanti sankaba. Ji padidina vairavimo saugumą – ypač kaip stabdoma žeminant pavaras.
Jau ir ankstesnės kartos „BMW G 310 R“ buvo naudojami LED žibintai – stabdžių signalui. O naujasis modelis LED technologiją pritaikė ir kituose – priekiniuose bei posūkio žibintuose. Tai užtikrins dar geresnį matomumą ir motociklo vairuotojams, ir kitiems eismo dalyviams.
Vairuotojų patogumui „BMW G 310 R“ taip pat turi reguliuojamas sankabos ir stabdžių svirteles, kurios gali turėti keturias skirtingas pozicijas. Pavyzdžiui, stabdžių svirtelė, palyginus su standartine pozicija, gali būti priartinta 6 mm. Tai leis motociklą prisitaikyti skirtingo ūgio vairuotojams.
Naujos kartos „BMW G 310 R“ taip pat turės tris skirtingus kėbulo spalvų variantus ir naujų dizaino elementų.
Oficialia BMW atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ skelbia, kad jau priima 2021 m. pasirodysiančių motociklų užsakymu. „Kaip įprasta, norint nauju motociklu išvažiuoti į gatves ankstyvą pavasarį, jį rekomenduojama užsisakyti iki metų pabaigos“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
„BMW S 1000 R“ kaina sieks 15,6 tūkst. Eur, o „BMW G 310 R“ – 5 930 Eur.