Ar dar prisimenate sujudimą, kai paaiškėjo, kad „Ford“ naująjį savo elektromobilį pavadins „Mustang“ vardu? Ir ne šiaip elektromobilį, o elektrinį krosoverį! Daug automobilių entuziastų iki šiol mano, kad tai buvo keistas sprendimas, tačiau „Ford“ vadovas Jimas Farley yra įsitikinęs – „Mustang Mach-E“ yra pirmasis tikras „Tesla“ konkurentas. Bet ar tikrai?
„Mustang Mach-E“ © Gamintojo nuotrauka
Iš tikrųjų, nesunku suprasti, kodėl „Ford“ naująjį elektromobilį pavadino būtent taip. „Mustang“ vardas yra labai gerai žinomas ir mėgstamas. Net jei „Mach-E“ su istoriniais „Mustang“ modeliais neturi nieko bendro (neskaitant subtilių užuominų dizaine), naujam automobiliui reikėjo namų, kurie surištų naują „Ford“ kryptį su kompanijos istorija. Be to, „Mustang“ vardas šįkart įžiebė diskusijas. Galbūt toks „Ford“ sprendimas patinka ne visiems, tačiau jis tikrai pagerino „Mach-E“ žinomumą.
Dabar vis daugiau automobilių gamintojų žengia į elektromobilių rinka. Tai nėra lengva dėl to, kad ten jau karaliauja Elono Musko „Tesla“, rodanti automobilių rinkos senbuviams, kad jie nieko nesupranta. Iš tikrųjų, daug automobilių gamintojų vengia palyginimo su „Tesla“ – „tai yra skirtingi automobiliai“, sako jie. Tačiau tie palyginimai yra neišvengiami ir „Ford“ juos sveikina.
„Ford“ vadovas Jimas Farley interviu „Detroit Free Press“ taip apibūdino „Mustang Mach-E“: „Šis automobilis pakeis viską. Man, „Mach-E“ yra pirmasis tikras „Tesla“ konkurentas. Jis turi tą Detroito išdidumą. Tai „Mustangas“. „Tesla“ nėra „Mustang“.
Bet ar tikrai? „Mustang Mach-E“ konkuruoja štai su šiuo automobiliu:
„Tesla Model Y“ © Kevauto (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org
„Model Y“ ir „Mach-E“ yra tiesioginiai konkurentai - šiuos automobilius sieja panašus dydis, panašios dinaminės charakteristikos ir, svarbiausia, panaši kaina. Tačiau nesunku pastebėti kai kuriuos „Tesla“ automobilio pranašumus.
Visais ratais varomas „Mach-E“ JAV kainuoja 49,7 tūkstančius dolerių, vienu įkrovimu įveikia 435 km, o iki 97 km/val. bėgėjasi tik 4,8 s.
Tuo tarpu „Model Y“ kainuoja 49,9 tūkst. dolerių, tarp įkrovimų nuvažiuoja 509 km, o iki 97 km/val. bėgėjasi tas pačias 4,8 s.
Automobiliai kainuoja panašiai, tačiau „Model Y“ nuvažiuoja toliau ir yra praktiškesnis – šio automobilio ir bagažinė didesnė. „Mach-E“ turi įdomesnį dizainą ir tą subjektyvų charakterį, tačiau juk kalbame apie du krosoverius. Be to, „Tesla“ siūlo daug kam patrauklias technologijas, o ir „Tesla“ vardas šiais laikais žmonėms yra patrauklesnis nei „Ford“.
Kita vertus, „Mach-E“ iš tikrųjų yra pigesnis. Taip, atrodo, kad kainos yra kone identiškos, tačiau „Mach-E“ pirkėjai JAV gali iš valstybės atgauti 7500 dolerių, o „Model Y“ – ne (nes „Tesla“ pardavė daug elektromobilių).
Taigi, ar „Ford“ vadovas teisus, manydamas, kad „Mach-E“ yra pirmasis tikras „Tesla“ konkurentas? Na, jis turi taip sakyti. Bet kuriuo atveju, užsakymai todo, kad „Mach-E“ bus populiarus automobilis, o tai yra svarbiausia. Tik ta Detroito korta atrodo juokingai, kai „Model Y“ yra gaminamas Kalifornijoje, o „Mach-E“ – Meksikoje.