Prekybos inovacijų ekspertai žada, kad ilgos eilės prekybos centruose sutrumpės, mat Lietuvos parduotuvėse netrukus gali pasirodyti išmanieji pirkinių vežimėliai. Juose įmontuotos modernios technologijos be papildomų pastangų identifikuos pasirinktas prekes, jas pasvers, o apmokėjimas įvyks automatiškai, net nesustojant prie kasos.
Žmonių kiekis parduotuvėse liudija, jog net ir esant galimybei apsipirkti internetu, vis dar išlieka didžiulis poreikis prieš įsigyjant prekes jas apžiūrėti ir išsirinkti savo nuožiūra. Visgi, gyvi apsipirkimai dažnai baigiasi ilgose eilėse, kur švaistomas ir laikas, ir energija. Prekybos technologijų įmonė „StrongPoint“ pasiūlė Lietuvos prekybos centrams modernų sprendimą, kuris ne tik išspręstų šią problemą, bet ir gali pasiūlyti papildomų funkcionalumų. Tokią technologiją savo „Go“ parduotuvėse jau įdiegė prekybos milžinė „Amazon“, ji vis plačiau naudojama JAV, Italijoje bei Vokietijoje.
„Išmanieji pirkinių vežimėliai – dar vienas žingsnis gerinant apsipirkimo patirtį. Taikant šį sprendimą, nebereikės naudoti rankinio skanavimo aparato ar laukti eilėse. Apsiperkant prekės bus kraunamos tiesiai į pirkinių krepšius, tad nereikės jų dar kartą perdėti, o atsiskaitymas įvyks automatiškai, paliekant parduotuvės patalpas“, – sakė „StrongPoint Technology“ vadovas Julius Stulpinas.
Svarbu pažymėti, kad išmaniajame vežimėlyje įmontuotos kameros, sensoriai, svarstyklės ir įdarbintas dirbtinis intelektas automatiškai atpažįsta prekes ir suveda jas į pirkinių sąrašą, rodomą vežimėlyje įtaisytame ekrane. Tai leidžia lengvai identifikuoti pirkinius, išvengti neteisingo prekių skanavimo ar klaidų ar bandymo pasinaudoti apsipirkimo sistema.
Išmaniojo vežimėlio sprendimas, kaip ir šiuo metu rinkoje naudojamas rankinis skenavimo aparatas, yra patogiausias didesniems apsipirkimams. Rekomenduojamas optimalus krepšelio dydis – apie 15 prekių.
„Įdomiausias dalis – pirkinių apmokėjimas. Įprastai susirinkę norimas prekes jų apmokėti einame prie kasos, nepriklausomai, ar tai įprastas apsipirkimas, ar išmanusis, naudojant rankinį prekių skanavimo aparatą. Naudojantis išmaniuoju vežimėliu, apsipirkimas susiejamas su pirkėjo paskyra, todėl susidėjus prekes į vežimėlį galima tiesiog palikti parduotuvę ir mokėjimas bus automatiškai nuskaičiuojamas nuo pirkėjo sąskaitos“, – sakė J. Stulpinas.
Jis pripažįsta, kad kaip ir visi savitarnos sprendimai, išmanieji vežimėliai yra investicija, tačiau pakankamai greitai atsiperkanti, o tuo pačiu suteikianti parduotuvėms papildomų galimybių. Pavyzdžiui, įmontuotas ekranas gali būti naudojamas kaip rinkodaros priemonė, rodant specialius pasiūlymus klientams pagal jų lokaciją. Taip pat ekrane galima rodyti receptus ir nukreipti klientą parduotuvėje, kur reikalingus produktus pasiimti.
Išmanieji vežimėliai nereikalauja specialios ar brangios priežiūros, pakanka juos kasdien įkrauti ir paruošti kitos dienos naudojimui. Papildomų resursų gali prireikti diegiant naują technologiją, kai su naujove reikės supažindinti pirkėjus ir jiems paaiškinti naują apsipirkimo procesą.
„Remiantis tyrimais, ateinantį dešimtmetį žmonės toliau teiks pirmenybę apsipirkimui fizinėje parduotuvėje, todėl svarbu užtikrinti, kad tai būtų kuo malonesnė patirtis. Be to, matome tendenciją, kai parduotuvės klientams siūlo net kelis savitarnos apsipirkimo sprendimus, kad pirkėjai galėtų pasirinkti sau priimtiniausią būdą, pagal asmeninius poreikius ar pirkinių krepšelio dydį“, – teigė „StrongPoint Technology“ vadovas.