„Audi“ demonstruoja pastovumą ir tęsia elektromobilių plėtrą, pristatydama naujus „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“. Abu vien tik elektra varomi S modeliai turi po tris elektros variklius, iš kurių du sumontuoti galinėje ašyje. Pažangus pavaros valdymas ne tik padidina elektromobilių saugumą, bet ir užtikrina ypatingai dinamišką važiavimą. Be elektrinės visų ratų pavaros, automobiliai turi elektra valdomą sukimo momento nukreipimo sistemą su aktyviu sukimo momento skirstymu galinėje ašyje.
Valdymas 2.0: važiavimo potyris
Nauji „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ modeliai dinamiką pakėlė į naują lygį – aktyvavus S režimą, maksimali 370 kW galia ir 973 Nm sukimo momentas išlaikomi aštuonias sekundes. Standartinis sprintas užima tik 4,5 sekundes, maksimalus greitis siekia 210 km/val.
Nauji S modeliai turi po du elektros variklius galinėje ir vieną – priekinėje ašyje, tad tai yra pirmieji serijinės gamybos elektromobiliai pasaulyje, turintys tris elektros variklius.
Jų pavaros išdėstymas paremtas modulinės konstrukcijos principu: modifikuotas galingesnis variklis, esantis „e-tron“ modelio galinėje ašyje, čia sumontuotas priekinėje ašyje. Galinėje ašyje sumontuoti du tokie patys motorai kaip „e-tron 55“ modelio priekinėje ašyje esantis elektros variklis. Bendra aukštos įtampos akumuliatoriaus talpa siekia 95 kWh, iš kurių naudojimui prieinamas 91 proc. (86 kWh). Su vienu akumuliatoriaus įkrovimu „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“, matuojant WLTP ciklu, gali nuvažiuoti atitinkamai 360 ir 365 kilometrus (preliminarūs duomenys).
Elektrinis „quattro“: elektrinis sukimo momento nukreipimas
Siekiant padidint efektyvumą, įprastame režime „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ modeliuose veikia tik galiniai elektros varikliai. Priekinis elektros variklis aktyvuojamas tada, kai vairuotojui reikia daugiau galios arba kai reikalingas didesnis sukibimas.
Nuo šiol elektrinė visų ratų pavara turi ir elektrinį sukimo momento nukreipimą. Ši sistema veikia taip: sukimo momentas iš kiekvieno gale esančio elektros variklio ratams perduodamas atskirai per vienos pavaros transmisiją, todėl čia nėra mechaninio diferencialo. Pagal poreikį nukreipiamo sukimo momento paskirstymas užima vos kelias milisekundes, o perduodamas sukimo momentas yra itin didelis.
Junglumas: elektrinių S modelių pakaba
Elektromobilių pakaba turi būdingus S modeliams nustatymus. „Audi drive select“ sistema siūlo septynis skirtingus važiavimo režimus. Pavyzdžiui, ji leidžia reguliuoti adaptyvią pneumatinę „sport“ pakabą: pneumatinė pakaba su reguliuojama amortizacija gali 76 mm diapazonu keisti kėbulo aukštį, priklausomai nuo eismo sąlygų ir nustatymų.
Elektriniai S modeliai turi standartinius 20 colių ratlankius su net 285 mm pločio padangomis. Papildomai galima užsisakyti 21 colio ratlankius, o vėliau bus galimi dar sportiškesni net 22 colių ratlankiai. Priekyje su dideliais stabdžių diskais yra sumontuotos šešių vožtuvų fiksuotos stabdžių apkabos.
Pažangūs sprendimai: aerodinamika
Iš dalies dėl pasirenkamų išorinių virtualių veidrodėlių, „Audi e-tron S“ modeliai pasižymi itin geru aerodinaminio pasipriešinimo koeficientu. Papildomi ratų arkų aerodinaminiai elementai taip pat prisideda prie gero balanso tarp išskirtinės dinamikos ir sportiškos išvaizdos – ši pažangi technologija, kurią sukūrė „Audi“, dabar yra patentuota. Tai leidžia „Audi e-tron S Sportback“, net ir turinčiam platesnes ratų arkas nei įprastas modelis, pasiekti 0,26 aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą. „Audi e-tron S“ pasipriešinimo koeficientas yra 0,28.
Antras svarbus aerodinaminių sprendimų elementas yra kontroliuojamos oro įsiurbimo angos su priekinių stabdžių diskų aušinimo kanalais. Jos būna uždarytos maksimaliai dažnai, tad oro srautas prateka virš priekinio gaubto beveik be sūkurių. Vienas iš efektyvių šilumos valdymo sprendimų yra visuose „e-tron“ modeliuose montuojamas šilumos siurblys. Jis kaupia pavaros komponentų išskiriamą šilumos energiją ir taip padidina nuvažiuojamą atstumą iki dešimties procentų.
Elektromobilio efektyvumą padidina ir rafinuota energijos rekuperavimo sistema. Stabdant elektriniai varikliai užtikrina iki 0,3 g stabdymo pagreitį, t. y., beveik kiekvieno stabdymo metu, o hidraulinė stabdymo sistema aktyvuojama tik kai reikia didesnės stabdymo jėgos. Elektros varikliai visada išlieka aktyvūs ir gali sukurti iki 270 kW siekiančią galią, kai stabdoma važiuojant 100 km/val. greičiu.
Penkiais centimetrais platesnis: išorės dizainas
„Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ elektrinė galia akivaizdi iš pirmo žvilgsnio. Jų priekinis ir galinis buferiai yra ryškių formų, o oro įsiurbimo grotelės yra ypatingai didelės ir išraiškingos. Gale sumontuotas difuzorius yra beveik viso automobilio pločio. O tai, kad visos ratų arkos yra 23 mm platesnės, dal labiau pabrėžia didelę elektromobilių galią.
Visiškai skaitmeninis: valdymas, multimedijos ir pagalbinės sistemos
Kaip ir kiti didieji „Audi“ modeliai, „Audi e-tron S“ ir „Audi e-tron S Sportback“ turi skaitmeninę „MMI touch“ valdymo sistemą su dviem dideliais centriniais ekranais ir skaitmeniniu „Audi virtual cockpit“ prietaisų skydeliu. „Audi connect“ internetinės paslaugos naudojamos navigacijos sistemoje, ypatingai naudojant „e-tron“ maršruto planavimą. Jis paskaičiuoja greičiausią kelią su optimaliai parinktomis įkrovimo vietomis ir atsižvelgdamas į informaciją apie eismo spūstis, važiavimo nustatymus ir įkrovimo laiką.
Jau šį rudenį: pristatymas rinkoje Europoje
Europoje abu elektriniai S modeliai debiutuos 2020 metų rudenį. Vokietijoje „Audi e-tron S“ kaina prasideda nuo 93 800 eurų, „Audi e-tron S Sportback“ – nuo 96 050 eurų.