Po penkiolikos metų elektrifikavimo ir pagamintų 1,7 milijono elektrinių-hibridinių automobilių, kitais metais Lietuvą pasieks pirmasis vien elektra varomas „Lexus“ modelis. Pasižymintis išskirtiniu pirmtako UX dizainu ir funkcionalumu, „UX 300e“ modelis taip pat turės naujai išvystytą ličio-jonitinį akumuliatorių, kuriam garantuojamas 1 mln. kilometrų pajėgumas, oro aušinimo sistemą bei itin kompaktišką, naują pavarų sistemą.
Visiškai nauja „UX 300e“ modelio BEV transmisijos sistema turi didelės galios (150 kV arba 204 DIN hp) elektrinį variklį/generatorių, varantį priekinius ratus. Dėl to automobilis pasižymi natūralia, bet staigia akseleravimo savybe, kuria užtikrinamas 160 km/val. greitis, o nuo 0 iki 100km/val. greitis pasiekiamas per 7.5 sekundes.
„Pirmasis vien elektra varomas „Lexus“ automobilis ypatingai pranašus tuo, kad jo gamintojas yra vienas iš lyderių akumuliatorių valdymo, galios reguliavimo bei elektrinio variklio srityse. Pasitelkus unikalią „Lexus“ patirtį, įgytą nuo 2005m. surinkus 1,7 milijono elektrifikuotų hibridinių automobilių, naujasis „UX 300e“ modelis atspindės šio prekinio ženklo kokybę ir patikimumą“, sako „Lexus Baltic“ vadovas Raigo Kaseord.
Glaudžiai bendradarbiaudama su „Lexus“ ekspertais – profesionaliais „Takumi“ meistrais, „UX 300e“ inžinierių komanda išvystė naujų technologijų, sukurtų būtent elektrinėms mašinoms, spektrą.
Naujai išvystytas ličio-jonitinis akumuliatorius
„UX 300e“ yra varomas naujo, padidintos galios 54.3 kilovatvalandžių akumuliatoriaus, kuris pasiekia 400 km ribą NEDC cikle, atitinkančią 300 kilometrų tikslinį intervalą WLTP cikle. Įmontuotas po salono grindimis ir užpakaline sėdyne tam, kad užtikrintų žemą gravitacinį centrą, iš 288 elementų sudarytas ličio-jonitinis akumuliatoriaus paketas prisideda prie erdvumo ir praktiškumo, kurio tikimasi iš miestui pritaikyto automobilio.
Tam, kad parodytų savo pasitikėjimą vien elektra varomų automobilių technologija, „Lexus“ siūlo dešimties metų (arba iki 1 000 000 km) pratęstą priežiūrą visiems funkciniams BEV (akumuliatorinės elektrinės transporto priemonės) defektams ir pajėgumo sumažėjimui žemiau 70 proc., jeigu reguliarūs techniniai patikrinimai, numatomi automobilio priežiūros programoje, yra atliekami per „Lexus“ tinklą.
Akumuliatoriaus elementų oro aušinimo sistema
Naujajam modeliui „Lexus“ taip pat išvystė akumuliatoriaus elementų oro aušinimo sistemą, kuri yra saugesnė ir lengvesnė nei vandens aušinimo sistemos. Kai atvėsęs oras cirkuliuoja akumuliatoriaus paketo viduje, stabilus jo pajėgumas gali būti pasiekiamas net važiuojant labai greitai, o taip pat trumpų, pakartotinų įkrovimų metu. Dirbdama su salono oro kondicionieriumi, sistema pagerina automobilio veikimą, akumuliatoriaus naudojimo trukmę ir įkrovos veiksmingumą.
Patikimumas taip pat buvo labai svarbus, tobulinant akumuliatoriaus kaitinimo sistemą. Kaitinimo elementai, esantys po kiekvienu akumuliatoriaus moduliu, sumažina šalto oro poveikį vairavimo intervalui ir užtikrina pilną automobilio pajėgumą nuo pat starto.
Tiksliai sukonstruota elektrinių automobilių pavarų sistema
Itin kompaktiška naujoji pavarų sistema su trijų velenų išsidėstymu ir pavarų redukcijos mechanizmu, leidžiančiu išvystyti aukštą variklio greitį, užtikrina lygių neturintį transmisijos veikimą ir žemą triukšmingumo lygį.
Nors BEV akumuliatoriai jau ir taip yra tylūs, „UX 300e“ modelis garantuoja papildomą izoliavimą ir prislopina išorinį triukšmą, pavyzdžiui, vėjo ar akmenėlių, kurį kitomis sąlygomis būtų lengva pastebėti. „Lexus“ dėmesys garso valdymui leidžia vairuotojui mėgautis patogia ramybe salone.
Pasitikėjimas „Takumi“ meistrais
Tam, kad užtikrintų pirmojo vien elektra varomo automobilio pasaulinės klasės kokybę, būdingą kiekvienai „Lexus“ mašinai, gamintojas „UX 300e“ modelį surinkinėja apdovanojimus pelniusioje Japonijos „Kyushu“ gamykloje, iš kurios išrieda ir elektrifikuoti hibridiniai „Lexus“ modeliai. Automobilių gamybą prižiūri garsieji „Takumi“ meistrai – amatininkai. Šis titulas yra suteikiamas tam tikros srities ekspertams, kurie savo darbui yra paaukoję mažiausiai 60 000 valandų mokymosi ir praktikos arba 8 valandas per dieną, 250 dienas per metus ir 30 metų.