Ko tikėtumėtės iš palyginti nebrangaus elektrinio krovininio furgono? Tikriausiai dėl baterijų svorio jis negalės pavežti sunkaus krovinio, apie tempimą negalima nei pagalvoti, o ir vienu įkrovimu įveikiamas atstumas nebus geras, nes tokie automobiliai tiesiog nėra labai aerodinamiški. Na, naujas „Opel Vivaro-e“ yra pasiruošęs pakeisti tokią nuomonę.
„Opel Vivaro-e“ © Gamintojo nuotrauka
„Opel Vivaro-e“ – tai naujas elektrinis miesto furgonas. Tai – nedidelė mašina, skirta prekių pristatymui ir siuntų išvežiojimui. „Vivaro-e“ puikiai tiks siuntų tarnyboms, prekes į namus pristatančioms įmonėms ir kitoms įmonėms, kurios įprastai darbuojasi tik miesto teritorijoje. Nusipirkote naujų baldų, kurie netelpa į jūsų automobilį? Ne bėda – tuoj juos pristatys „Vivaro-e“.
Iš tikrųjų, „Vivaro-e“ nėra apribotas tik miestu – vienu įkrovimu jis gali įveikti 230 arba 330 km, priklausomai nuo to ar bus pasirinkta 50 ar 75 kWh baterija. Manote, kad tai – mažos baterijos tokiai mašinai? Galbūt, bet šis sprendimas leis išlaikyti žemesnę kainą ir svorį. O svoris labai svarbus, nes kuo daugiau svers baterijos, tuo mažiau bus galima pavežti krovinio. „Vivaro-e“ krovinių skyriuje galima vežti net 1,275 t krovinio – vos mažiau nei dyzeliniame „Vivaro Cargo S“ (1,405 t). Negana to, prie „Vivaro-e“ galima kabinti ir iki 1 tonos sveriančią priekabą.
Bendras „Vivaro-e“ svoris sieks 2800-3100 kg. Jei priekyje nesėdės keleivis, „Vivaro-e“ galės vežti net 3,32 m ilgio daiktus, nors šio kompaktiško furgono ilgis – tik 4,6 m.
„Vivaro-e“ išoriškai niekuo nesiskiria nuo benzininių ir dyzelinių brolių.
© Gamintojo nuotrauka
„Opel Vivaro-e“ baterijos (18 arba 27 moduliai) slepiasi po furgono grindimis, todėl krovinių skyrius išlieka didelis ir patogus. Tai taip pat padeda išlaikyti žemą svorio centrą – gamintojas teigia, kad „Vivaro-e“ yra netgi smagus vairuoti. 100 kW variklis suka tik priekinius ratus. Maksimalus šio furgono greitis yra apribotas ties 130 km/val. Ir, žinoma, jis turi regeneracinę stabdymo sistemą, todėl pavyks susigrąžinti dalį stabdymo energijos ir sutaupyti stabdžių trinkeles bei diskus.
„Vivaro-e“ palaiko greitą 100 kW krovimą. Iki 80 % mažesnė 50 kWh baterija bus įkrauta vos per pusvalandį, didesnė 70 kWh baterija – per 45 minutes. „Vivaro-e“ gali turėti integruotą įkrovimo stotelę (priklausomai nuo šalies, kurioje važinėja, naudojama 11 kW trifazė arba 7,4 kW vienfazė stotelė), todėl šį furoną galima patogiai įkrauti iš įprasto elektros lizdo. „OpelConnect“ programėlė leidžia per atstumą patikrinti baterijos būklę ir kitus automobilio parametrus.
Baterijos slepiasi po grindimis © Gamintojo nuotrauka
„Opel Vivaro-e“ turi ir įprastas modernias technologijas – 180 laipsnių galinę kamerą, 7 colių multimedijos ekraną, automatinę stabdymo sistemą, išmanų autopilotą, ženklų atpažinimo sistemą ir t. t. Įmonės, kuriuos pirks šiuos automobilius, galės pasirinkti jas labiausiai tenkinančią komplektaciją.
Kol kas kaina nėra skelbiama, bet ji turėtų būti pakankamai konkurencinga. „Opel“ pradės priiminėti „Vivaro-e“ užsakymus nuo birželio. Elektrinis furgonas bus gaminamas ten pat, kur surinkinėjami ir jo dyzeliniai ir benzininiai giminaičiai.