„Polestar“, „Volvo“ elektromobilių markė, dar vasarį pristatė koncepcinį sedaną „Precept“. Nors techninės detalės dar nėra žinomos, „Polestar“ atskleidė daugiau įdomių faktų apie automobilio dizainą ir ateitį.
„Polestar Precept“ nėra tik keista dizaino koncepcija, sukurta kaip maistas vaizduotei. Tai – rimti kompanijos planai, kurių rezultatą gatvėse išvysime jau po kelių metų. „Precept“ stos į kovą su panašiai kainuojančiais ir atrodančiais „Jaguar“, „Audi“, „Tesla“ ir „Mercedes-Benz“ pasiūlymais, kurie irgi jau pakeliui.
„Precept“ atrodo atletiškas ir prabangus. Viršuje matote lidaro sistemą
© Gamintojo nuotrauka
„Polestar 1“ buvo riboto leidimo hibridinis kupė. „Polestar 2“ – visiškai elektrinis praktiškas šeimyninis automobilis. „Polestar 3“ bus visureigis (greičiau – krosoveris). O tuomet ateis laikas tam, kas išeis iš „Polestar Precept“. Juolab, kad ši koncepcija neatrodo taip futuristiškai, kad negalėtų išriedėti į gatves.
„Precept“ pasižymi stipriomis arkų linijomis, žemu siluetu ir ilgą ratų baze. Atstumas tarp 22 colių ratlankiais papuoštų ašių – net 3,1 m. Tokia ilga ratų bazė nurodo automobilio paskirtį – tai yra prabangus GT. Kartu tai leidžia padidinti erdvė automobilio gale ir tarp ašių sumontuoti didesnę bateriją. Kokią? Kol kas neskelbiama.
„Polestar Precept“ © Gamintojo nuotrauka
„Precept“ pasižymi itin lygiomis, vėjo nugludintomis formomis. Šoninių veidrodėlių čia nepastebėsite – juos pakeitė kameros. „Polestar“ gražiai žaidžia matiniais ir blizgiais paviršiais, o į skirtingas puses atsidarančios durys užtikrina lengvą patekimą į veganišką saloną.
„Polestar Precept“ durys atsiveria į priešingas puses
© Gamintojo nuotrauka
Taip, veganišką. Bet apie tai – šiek tiek vėliau. „Precept“ interjeras pasižymi erdvės pojūčiu. Čia surasite ir porą elektromobiliams būtinų ekranų. 15 colių centrinis ekranas, kuris valdo visas pagrindines automobilio funkcijas, naudoja „Android“ operacinę sistemą. Taigi, galėsite naudotis „Google Maps“, „Google Assistant“, „Google Play“ ir kitais privalumais. Šis ekranas atpažįsta vairuotoją ir iš karto pristato jam pažįstamu meniu.
Tuo tarpu mažesnis 9 colių ekranas, pakeitęs įprastus prietaisų panelės prietaisus, prisitaiko prie apšvietimo sąlygų, vairuotojo rankų padėties, kelionės tikslo, vairavimo stiliaus ir net vairuotojo akių – taip, jis seka vairuotojo akių judesius. Žinoma, programinė įranga atnaujinimus gaus per atstumą ir suteiks nemažai pramogų.
Centrinė žymė ant vairo – sportiško automobilio ženklas
© Gamintojo nuotrauka
Bet sugrįžkime prie veganiško interjero. „Precept“ salonas yra pagamintas nenaudojant odos ar kitų gyvūninės kilmės produktų. Tačiau tai dar ne viskas. Didžioji dalis medžiagų yra pagaminta iš perdirbto plastiko. Pavyzdžiui sėdynių apmušalai yra išausti 3D būdu iš perdirbtų butelių. Tai reiškia, kad medžiagos nereikėjo karpyti ir siūti – taip išvengta papildomų atliekų sukūrimo.
„Polestar“ teigia, kad gamtai draugiško medžiagos buvo pasirinktos ne tik dėl noro sekti šių laikų madas. Perdirbti plastikai padėjo sumažinti interjero medžiagų svorį. „Precept“ salone patogiai įsitaisys keturi žmonės, bet kai automobilis pasieks masinę gamybą tikėtina, kad bus galima įsigyti ir penkiavietę versiją.
Salone nėra odos ir beveik nėra neperdirbto plastiko
© Gamintojo nuotrauka
„Precept“ yra pasiruošęs ateičiai. Jis yra visas nusagstytas įvairiais jutikliais, ruošiantis autonominių technologijų tobulėjimui. Jis atrodo išties brangus, bet to ir buvo galima tikėtis – konkurentai irgi nėra pigūs. Svarbiausia – „Polestar“ pradeda kurti savo dizaino kalbą, kuri vis mažiau ir mažiau primins mamą „Volvo“.
„Precept“ gatves pasieks po kelerių metų – tiksliai nežinoma kada. Reikia tikėtis, kad iki to laiko sužinosime daugiau informacijos apie baterijų dydį, automobilio dinamiką ir vardą.