Automobilių gamintojai verčiasi per galvas pristatinėdami naujus elektromobilius ir elektrifikuotus modelius. Elektriniai miesto automobiliai, sedanai ir visureigiai jau kurį laiką prašosi į mūsų garažus bei širdis, bet ar jau ateina laikas furgonams ir minivenams? Elektrinis „Ford Transit“ jau pakeliui, o „Mercedes-Benz eVito“ – jau čia.
„Mercedes-Benz eVito“ išvaizda beveik nesiskiria nuo burzgiančių šeimos narių.
© Gamintojo nuotrauka
„Mercedes-Benz Vito“ yra kažkas tarp furgono ir miniveno. Nors egzistuoja ir krovinius vežiojančių „Vito“ versijų, keleivinių furgonų sutiksime daugiau. Kai kurie iš jų yra itin prabangiai įruošti šioje srityje dirbančių kompanijų. Žvelgiant į „Mercedes-Benz“ modelių gamą neatrodo, kad „Vito“ turėtų tapti vienu iš pirmųjų elektrifikuotų modelių, tačiau kodėl gi ne? Kiti gamintojai skuba pristatyti savo elektrinius furgonus, o „eVito“ jau žengia į rinką. Tiksliau, įžengė dar 2018 metais, o dabar sulaukėme atnaujintos versijos.
Pradėkime nuo svarbiausių faktų. „Mercedes-Benz eVito Tourer“ praktiškumu nenusileidžia savo burzgiantiems broliams. Taip yra dėl to, kad baterijos yra visiškai paslėptos po automobilio grindimis ir nesumažina nei salono, nei bagažo skyriaus erdvės. Siūlomos dvi „eVito“ kėbulo versijos – 5140 ir 5370 mm ilgio. „eVito“ išlaikė ir lanksčią sėdynių konfigūraciją, todėl turėtų patikti taksi paslaugų tiekėjams bei viešbučiams, vežantiems keleivius iki oro uosto. Keleiviams bus galima pasiūlyti tylią kelionę. Dar svarbiau tai, kad „eVito“ taksi galės važiuoti į miestų centrus, kurie ateityje bus neprieinami vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams.
„eVito“ yra varomas priekiniais ratais, kuriuos suka 150 kW variklis. Jis naudoja 100 kWh baterijoje (naudojama talpa – 90 kWh) saugoma energija. Furgonas pasiekia 140 km/val. greitį, bet jei pirkėjas pageidaus (ir sutiks mokėti brangiau) „eVito“ bus sukalibruotas ir 160 km/val. greičiui.
Įkrovimo lizdas yra sumontuotas priekiniame bamperyje.
© Gamintojo nuotrauka
„Mercedes-Benz eVito Tourer“ gali būti įkraunamas iš įprasto elektros lizdo, tačiau, aišku, greito įkrovimo stotelės yra geriausias elektromobilių draugas. 50 kW įkrovimo galia bateriją nuo 10 iki 80 % pripildys per 80 minučių. O štai 110 kW (maksimali „eVito“ įkrovimo galia) bateriją iki 80 % įkraus greičiau nei per 45 minutes. Pilnai įkrautas „eVito“ gali įveikti 421 km.
„eVito“ gali pasipildyti energijos atsargas ir važiuodamas – tai jis daro stabdydamas ar riedėdamas laisva eiga. Vairuotojas gali pasirinkti norimą regeneracinio stabdymo režimą ir dinaminius automobilio nustatymus. Kainos prasidės nuo maždaug 45 tūkstančių eurų. Pirmieji atnaujinti „eVito“ gatves pasieks jau šią vasarą.