„Gumpert“ pristatė naują superautomobilį „Nathalie“. Šis išskirtinis automobilis tikrai nebus prieinamas visiems, tačiau jo technologijos kada nors gali atsirasti ir kasdieniškuose automobiliuose.
„Gumpert Nathalie“ © Gamintojo nuotrauka
„Gumpert“ istorija yra gana paini. Ši kompanija, įkurta buvusio „Audi“ inžinieriaus Rolando Gumperto, 2005 metais pristatė itin greitą „Gumpert Apollo“. Automobilis buvo gaminamas iki 2012 metų, tačiau tai buvo labai nišinė mašina, todėl jaunai kompanijai nesisekė. 2013 metais „Gumpert“ kompanija buvo pasiruošusi bankrutuoti, tačiau tada ją nupirko Honkongo bendrovė „Ideal Team Venture“. „Gumpert“ vardas buvo pakeistas į „Apollo“, tačiau Rolandas Gumpertas nuo kompanijos nesitraukė. 2016 metais buvo pristatytas „Apollo Arrow“ – naujas itin galingas superautomobilis. O štai tada Gumpertas ir pasitraukė.
Tačiau netoli – Kinijoje jis surado partnerių ir dabar vėl nori gaminti automobilius. Šiemet Ženevos automobilių parodoje sugrįžusi „Gumpert“ ketino pristatyti gamybai paruoštą „Nathalie“. Paroda buvo atšaukta, o štai automobilis, kurio prototipas buvo parodytas dar 2018-aisiais, jau čia.
„Gumpert Nathalie“ © Gamintojo nuotrauka
„Gumpert Nathalie“ gimė kartu su kinų kompanijos „Aiways“ pagalba. „Nathalie“ techniškai yra elektromobilis, tačiau jis neturi didelės baterijos. Vietoje jos „Nathalie“ viduje surasite danų firmos „Serenergy“ sukurtą metanolio kuro elementą.
15 kW metanolio kuro elementas įkrauna nedidelę bateriją, kuri naudojama greitam įsibėgėjimui ar kitiems momentams, kuomet automobiliui reikia daugiau energijos. „Nathalie“ bakas gali būti pripildytas per 3-5 minutes, o iki kitos stotelės automobilis gali nuvažiuoti net 800 km.
Ir šį atstumą „Nathalie“ įveiks labai greitai. Keturi elektriniai varikliai suka visus automobilio ratus, kartu išvystydami 400 kW. Iki 100 km/val. „Nathalie“ įsibėgėja per vos 2,5 s, o maksimalus greitis viršija 300 km/val. „Nathalie“ yra paruošta ir trasoms – netgi turi saugos lankus. Bet, žinoma, pirmiausia tai yra automobilis ilgoms kelionėms.
„Gumpert Nathalie“ išvaizda yra futuristiška, tačiau pats siluetas nėra labai ekstravagantiškas. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tai – įprastas automobilis su vidaus degimo varikliu. Didelis spoileris nepalieka abejonių, kad tai – rimtas automobilis, o štai į viršų atidaromos durelės suteikia dar daugiau dramos.
„Gumpert“ pagamins 500 tokių automobilių per kelerius metus. Pirmieji savo savininkus pasieks jau kitais metais. Tiesa, pirmieji „Nathalie“ modeliai bus brangūs – šis superautomobilis kainuos nuo 407 tūkstančių dolerių.
Metanolio kuro elementai turi savų privalumų. Nors „Nathalie“ išmes ir šiek tiek CO2 (ir labai mažą NOx kiekį), kuro elementas taip pat naudos anglies dvideginį, todėl „Nathalie“ poveikis aplinkai bus minimalus. Metanolį įmanoma pagaminti labai švariai, todėl tikėtina, kad atpigus technologijai tokių kuro elementų matysime ir daugiau. Ir ypatinga infrastruktūra jiems nėra reikalinga – degalinės tiesiog ims pardavinėti metanolį kaip dar vieną degalų rūšį šalia benzino ir dyzelino.
Na, bent jau tokia teorija. Kaip seksis „Gumpert Nathalie“ ir „Serenergy“ sukurtam metanolio kuro elementui pamatysime tik vėliau.