„Citroën Ami“ – tai naujas elektrinis miesto automobilis, kuris į rinką žengs jau šią vasarą. Tai nėra tik koncepcija – jau visai greitai šį automobilį galės įsigyti kiekvienas. Pabrėžiame – kiekvienas.
„Citroën Ami“ į gatves išriedės jau šią vasarą © Gamintojo nuotrauka
„Citroën Ami“ – tai elektromobilis 21 amžiaus jaunuoliui. Mobiliam žmogui, kuris yra susirūpinęs dėl planetos ateities, gyvena mieste ir neturi pinigų. Kartu tai – elektromobilis kiekvienam, nes techniškai „Ami“ net nėra tikras automobilis – jį bus galima vairuoti turint vos 16 metų. Toks universalumas, žinoma, turi savų trūkumų.
Dvivietis „Ami“ yra 2,41 m ilgio ir sveria 485 kg. Po šio automobilio grindimis – 5,5 kWh ličio jonų baterija, kurios turėtų pakakti 70 km. Miestuose gyvenantys europiečiai per dieną retai nuvažiuoja net 30 km, todėl „Ami“ baterijos iš tikrųjų pakaks daugeliui. Mažesnė baterija leidžia pasiūlyti žemesnę kainą, o automobilis įkraunamas vos per 3 valandas iš įprasto namų kištukinio lizdo.
Maksimalus „Ami“ greitis – 45 km/val. Tai, žinoma, nėra daug, bet „Ami“ niekur iš miesto ir nekiš nosies. Pats automobilis yra lengvai parkuojamas, visiškai tylus ir, kaip jau nusprendė internautai, negražus. Kita vertus, pirkėjai galės pasirinkti iš keturių spalvų – pilkos, oranžinės, mėlynos ir rusvai žalsvos.
Siauras ir trumpas kėbulas suteikia manevringumo © Gamintojo nuotrauka
Beje, kalbant apie pirkimą, „Citroën Ami“ bus prieinamas internete. Užsuksite į puslapį, įsidėsite „Ami“ į krepšelį ir atėjus laikui jis atkeliaus į jūsų namus. Žinoma, jei esate senamadiškas, galėsite įsigyti šį automobilį ir įprastame salone. Arba prekybos centre – „Citroën“ planuoja pardavinėti šiuos automobilius ir įvairiuose kioskuose.
„Citroën Ami“ kainuos 6000 eurų. Tiesa, „Citroën“ mano, kad daugiau žmonių norės šį automobilį išsinuomoti – tai galima padaryti sumokėjus 2644 eurų įmoką ir vėliau mokant po 20 eurų per mėnesį. Ir, žinoma, „Ami“ bus prieinamas ir per dalijimosi automobiliais paslaugas. „Citroën“ teigia, kad važinėti šiuo automobiliu yra pigiau nei viešuoju transportu. Visai pigu, jei jį įsikrausite, pavyzdžiui, darbe.
„Citroën Ami“ yra toks praktiškas, kokio ir galite tikėtis. Priekinės sėdynės yra greta viena kitos, tačiau salone yra nemažai vietos smulkmenoms pasidėti. Gale yra nedidelė bagažinė pirkiniams.
Salonas yra paprastas ir praktiškas © Gamintojo nuotrauka
Ar „Citroën Ami“ sulauks sėkmės? Tikrai taip. Tai yra pigus ir įdomus miesto elektromobilis tiems, kurie neprisimena kelių į degalines. „Ami“ bus įkraunamas namie, tarsi koks kompiuteris ar telefonas. Tai – tik dar vienas prietaisas išmanaus jaunimo kišenėje. Juolab, kad vienintelis tikras „Citroën Ami“ konkurentas yra „Renault Twizy“, kuris yra kur kas mažiau praktiškas.