„Volvo Trucks“ pristatė naująjį „Volvo FH“ su patobulinta kabina, novatoriškomis saugumo funkcijomis ir patogia vairuotojo darbo aplinka. Kuriant naująjį dizainą buvo siekiama, kad vairuotojas galėtų dirbti našiau, būtų geriau apsaugotas ir turėtų geras darbo ir gyvenimo kelyje sąlygas.
„Volvo FH“ sunkvežimiai jau daugelį metų yra vertinami tolimųjų gabenimų sunkvežimių vairuotojų, ypač tų, kurie didelę dalį gyvenimo praleidžia kelyje“, – sako „Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas. „Kurdami naująjį „Volvo FH“ ypatingą dėmesį skyrėme tam, kad sunkvežimiai ir paslaugos leistų vairuotojams dirbti aukščiausiu lygiu.“
Dėmesys vairuotojams padeda pritraukti kvalifikuotus specialistus
Vairuotojams skiriamas ypatingas dėmesys, nes jie daro didelę įtaką vežėjo produktyvumo, našumo ir klientų aptarnavimo rezultatams. „Geras vairuotojas gali padaryti didžiulį poveikį mūsų klientų pelningumui“, – tęsia Rogeris Almas. „Visame pasaulyje labai trūksta kvalifikuotų vairuotojų. Pristatydami šį naująjį sunkvežimį, kuriame prioritetas teikiamas profesionalaus vairuotojo darbo našumui ir patogumui, žengėme svarbų žingsnį siekdami padėti mūsų klientams pritraukti ir išlaikyti geriausius vairuotojus.“
Itin patogi darbo aplinka kabinoje
Vairuotojams skiriamas dėmesys geriausiai matomas atnaujintos kabinos viduje. Čia įrengtas modernus prietaisų skydas su skaitmeniniu 12 colių didelės raiškos ekranu, taip pat yra puodelio laikiklis ir atvira dėtuvė su judesio davikliais valdomu apšvietimu. Prietaisų skydelyje vairuotojas gali pasirinkti iš keturių skirtingų rodinių, atsižvelgdamas į vairavimo situaciją ir pageidaujamą matyti informaciją.
Papildomame 9 colių ekrane galima peržiūrėti informaciją ir valdyti pramogas, naudotis navigacija ir stebėti kamerų perduodamą išorės vaizdą. Vairuotojui šį ekraną lengva pasiekti, jis gali jį valdyti įvairiais būdais: intuityviai išdėstytais mygtukais ant vairo, balsu arba tiesiogiai jutikliniame ekrane ir ekrano valdymo skydelyje.
„Lengva prieiga prie įvairios informacijos suteikia galimybę vairuotojui dirbti efektyviau, saugiau ir patogiau“, – teigia „Volvo Trucks“ naudotojų patirties bei žmogaus ir mašinos sąveikos vyriausioji dizainerė Carin Larsson. „Dėl naujųjų ekranų labai pagerėjo informacijos pateikimas. Dauiau dėmesio reikalaujančios sąvaikos dabar sutelktos papildomame ekrane, kuris lengvai pasiekiamas iš vairuotojo vietos. Taip gerokai mažiau blaškomas dėmesys, nes pagrindinė vairavimo informacija aiškiai rodoma patogiame ir lengvai matomame prietaisų ekrane.“
Tiek prietaisų skydelyje, tiek papildomame ekrane informacija gali būti pateikiama įvairiomis kalbomis.
Judėti kabinoje dabar yra paprasčiau dėl siauresnės, ergonomiško dizaino „I-Shift“ pavarų svirties. Vairuotojams, kuriems reikia didesnės akumuliatoriaus talpos, siūloma sumani keturių akumuliatorių sistema, kuri užtikrina pakankamą galios rezervą variklio užvedimui. Taip pat galima rinktis iš daugybės apdailos variantų, naujų medžiagų ir spalvų.
Modernus dizainas ir išmaniosios technologijos
Naujame išraiškingame išorės dizaine išsiskiria charakteringi V formos priekiniai žibintai, kurie buvo perkelti šiek tiek į išorę, kad derėtų su kabinos durų linijomis. Posūkių lemputės dabar montuojamos duryse, todėl pagerėjo sunkvežimio aerodinaminės savybės ir išvaizda. Valytuvų skydelis yra mažiau apkrautas ir siauresnis, o dėl didesnio logotipo naująjį „Volvo FH“ lengva atpažinti net iš tolo.
„Naujos kartos „Volvo FH“ modelyje geriausi ankstesnės FH serijos elementai suderinti su išmaniosiomis technologijomis ir funkcionaliu, į vairuotoją orientuotu dizainu“, – tęsia Carin Larsson. „Rezultatas – sumanus ir modernus sunkvežimis, kuris padeda pasiekti itin didelį našumą bet kokiomis sąlygomis.“
Adaptyvieji tolimųjų šviesų žibintai
Sistema padidina visų eismo dalyvių saugumą, nes automatiškai išjungiami kai kurie LED tolimųjų šviesų segmentai, kai sunkvežimis artėja prie iš priekio arba ta pačia kryptimi važiuojančių transporto priemonių. Tolimųjų šviesų srautas pakoreguojamas, kai vaizdo kamera ir radaras aptinka kitas transporto priemones arba kamera aptinka šviesos pokyčius aplink sunkvežimį.
Kitos saugumą padidinančios „Volvo FH“ funkcijos apima pastovaus greičio palaikymo važiuojant nuokalne sistemą, kuri nustato didžiausią greitį, kad būtų išvengta nepageidaujamo greitėjimo važiuojant nuokalne, ir patobulintą adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo sistemą (ACC), kuri veikia važiuojant bet kokiu, net ir minimaliu, greičiu.
Elektroniškai valdoma stabdžių sistema (EBS), kuri yra būtina, kad veiktų tokios saugumo funkcijos kaip įspėjimo apie susidūrimą sistema su avarinio stabdymo funkcija ir elektroninė stabilumo kontrolės sistema, yra standartinė naujų sunkvežimių įranga. „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema su važiuojamosios juostos kontrolės ir stabilumo kontrolės saugumo funkcijomis siūloma kaip papildoma įranga.
Saugumą naujajame „Volvo FH“ dar labiau padidina kelio ženklų atpažinimo sistema, kuri geba aptikti kelio ženklus, tokius kaip draudimą lenkti, kelio klasifikaciją ir greičio apribojimus.
Matomumą galima dar labiau pagerinti įrengus papildomą vaizdo kamerą keleivio pusėje, kuri leidžia matyti sunkvežimio šoną papildomame ekrane.
Mažesnės degalų sąnaudos ir didesnis našumas
Įvairios jėgos agregatų ir važiuoklės konfigūracijos padeda pritaikyti naująjį „Volvo FH“ įvairioms užduotims ir sumažina į aplinką išmetamo CO2 kiekį bei degalų sąnaudas. Pavyzdžiui, tolimuosiuose gabenimuose naujasis „Volvo FH“ su „I-Save“, atitinkantis „Euro 6“ emisijos standartą, su nauju varikliu D13TC ir funkcijų paketo deriniu degalų sąnaudas gali sumažinti iki 7 %*. „Euro 3“ ir „Euro 5“ standarto versijos taip pat buvo patobulintos, jose diegiama „Volvo“ sukimo momento kontrolės sistema.
Daugelyje rinkų „Volvo FH“ siūlomas su „Euro 6“ standartą atitinkančiu SGD dujomis varomu varikliu, kuris padeda sumažinti išlaidas degalams, o našumas prilygsta „Volvo“ dyzeliniams varikliams, bet daromas gerokai mažesnis poveikis aplinkai. Šis variklis gali būti varomas tiek biodujomis, kurios sumažina į aplinką išmetamo CO2 kiekį iki 100 procentų, tiek gamtinėmis dujomis, kurios sumažina į aplinką išmetamo CO2 kiekį iki 20 procentų, palyginti su „Volvo“ dyzeliniais varikliais. Emisija vertinama transporto priemonės eksploatacijos metu – nuo dujų užpylimo į baką iki jų sudeginimo.
Naujasis „Volvo FH“ taip pat siūlomas su „I-Shift Dual Clutch” pavarų dėže, kuri perjungia pavaras nepertraukdama galios perdavimo. Transmisija su dviguba sankaba yra ypač naudinga gabenant, pavyzdžiui, skystus produktus, nes keičiant pavaras krovinys mažiau juda.
Našumas – kitas svarbus veiksnys, kuriam vežėjai teikia prioritetą – yra dar geriau optimizuotas „Volvo FH“ modelyje, nes ašys pritaikytos didesnėms apkrovoms, o dėl velkamosios ir stumiamosios ašių su mažesniu posūkio kampu mažiau dėvisi padangos ir pagerėja manevringumas. Taip pat galima užsisakyti sunkvežimį su sudvejintos ašies pakėlimo funkcija, kuri suteikia galimybę atjungti ir pakelti galinę ašį, kai sunkvežimis yra nepakrautas, ir taip sumažinti degalų sąnaudas.
Nauja serviso sutartis optimizuoja vežėjų pinigų srautus
Sparti telematikos paslaugų plėtra suteikia vežėjams visiškai naujų būdų padidinti transporto priemonių eksploatacinės parengties lygį ir optimizuoti transporto priemonių naudojimą.
„Volvo Trucks“ pristato „Volvo Flexi-Gold“ sutartį, kuri siūlo tokias pačias paslaugas kaip ir „Volvo Gold“ sutartis, bet pasižymi gerokai didesniu lankstumu, pritaikytu besikeičiantiems verslo poreikiams. Mėnesio mokesčio dydis gali svyruoti dėl 40% lankstumo intervalo, taikomo numatytai metinei ridai. Tai suteikia vežėjams didesnį lankstumą prisitaikyti prie veiklos sezoniškumo ir kintančios paklausos.
„Daug transporto įmonių išreiškia didesnio lankstumo sudarant serviso sutartis poreikį. Dabar turime technologiją, leidžiančią sukurti tokius kaip šis dinamiškus, telematika pagrįstus sprendimus“, – sako „Volvo Trucks“ verslo plėtros vadovas serviso sutartims Thomasas Niemeijeris.
„Volvo Flexi Gold“ serviso sutartis siūloma tam tikrose šalyse, o palaipsniui bus pristatyta ir kitose rinkose.
Faktai apie naująjį „Volvo FH“
- Kabinos: žema miegamoji, miegamoji, „Globetrotter“, „Globetrotter XL“ ir „Globetrotter XXL“. Individualaus dizaino išorės ir vidaus apdailos paketai.
- Varikliai: dyzeliniai varikliai, atitinkantys įvairius emisijos standartus. Tam tikrose šalyse galima įsigyti „Volvo FH“ su „Euro 6“ D pakopos standartą atitinkančiu SGD varomu varikliu.
- „Euro 6“ standarto „Volvo FH“ su „I-Save“ siūlomas kai kuriose šalyse.
- Pavarų dėžės: „I-Shift“ ir „I-Shift Dual Clutch” su įvairioms pritaikymo sritims skirtais programinės įrangos paketais.
* Lyginant išlaidas dyzelinui ir „AdBlue“ D13TC „Euro 6“ D pakopos standartą atitinkančiame variklyje su paketu „Long Haul Fuel” („I-Save“) ir D13 „eSCR“ „Euro 6“ D pakopos standarto variklį be „Long Haul Fuel” paketo. Faktinės išlaidos degalams gali skirtis, atsižvelgiant į daugybę veiksnių, tokių kaip vairuotojo patirtis, pastovaus greičio palaikymo sistemos naudojimas, transporto priemonės komplektacija, kroviniai, topografija, transporto priemonės priežiūra ir oro sąlygos.