„Škoda“, „Volkswagen“ priklausanti dukterinė automobilių gamintoja, paskelbė apie savo elektra varomą „Enyaq“ elektromobilį. Bus naudojama „VW“ sukurta MEB platforma, kuria taip pat paremtas ir šiais metais pasirodysiantis elektrinis „ID Crozz“ visureigis.
„Vision iV“ © Gamintojo nuotr.
„Enyaq“ iš esmės yra praėjusiais metais Ženevos parodoje pristatytos „Vision iV“ koncepcijos rezultatas.
Naujasis elektromobilis varomas dviem elektros varikliais – po vieną ant kiekvienos ašies. Bendra jų galia – 302 AG. Iki 100 km/val. automobilis turėtų įsibėgėti per 5,9 sek.
„Enyaq“ turės 82 kWh ličio jonų baterijų sistemą ir „Škoda“ atstovai teigia, kad elektrinis automobilis nuvažiuos apie 500 km WLTP režimu.
„Škoda“ tikisi, kad rinkai galės pasiūlyti trijų skirtingų baterijų sistemų dydžių bei dviejų skirtingų kėbulo stilių elektromobilių versijas: „boxy“ ir SUV tipo. SUV variantas jau šiais metais turėtų pasirodyti Europos rinkoje.
Kalbant apie kupė variantą, tai jo teks palaukti iki 2021-ųjų. Kupė versija bus panašesnė į šio straipsnio nuotraukoje matomą „Vision iV“ konceptą.
Jei „Enyaq“ kupė variantas išlaikys koncepcijos stilių – vertikalų profilį, nuožulnų stogą, dureles be rankenų ir didelį liuką – tai galėtų tapti geriausiai atrodanti MEB platformos transporto priemonė.
„Škoda“ produktų strategijos vadovas Guido Haakas teigia:
„Manau, kad su pirmuoju MEB platformos automobiliu, mūsų SUV, jūs dizaino prasme pamatysite tikrą šuolį į priekį. Tie, kurie matė „Vision iV“ konceptą, jau spėjo trumpai pamatyti, kaip atrodys automobilis. Jis yra labai dinamiškas ir žavaus dizaino. Be to, faktinis vairavimo dinamiškumas taip pat yra labai didelis.“
„Škoda“ planuoja iki 2025-ųjų metų gaminti penkis skirtingus elektrinius automobilių modelius ir viskas prasidės nuo „Enyaq“.
Taip pat „Škoda“ tikisi, kad iki 2025-ųjų vien elektra varomi automobiliai ir plug-in hibridai bendrame kompanijos pardavimų krepšelyje sudarys 25 proc.
Primename, kad Čekijos automobilių gamintoja „Škoda“ jau 20 metų, kaip priklauso „Volkswagen Group“. „Škoda“ savo automobilius parduoda maždaug 100 skirtingų šalių ir per metus pardavimai siekia apie 1,25 mln. automobilių.
Palyginimui, kitas „VW“ prekės ženklas – „Audi“, per metus parduoda apie 1,8 mln. automobilių. Didžiausios „Škoda“ rinkos yra Europa, Rusija ir Kinija.
„Škoda“ taip pat planuoja išleisti ir antrąjį elektrinį visureigį, kuris taip pat remsis MEB platforma, o po to pristatyti ir kiek mažesnį, kompaktiškesnį modelį.
„Škoda“ neseniai pristatė ir nediduką miesto elektromobilį „Citigo iV“ ir žadama, kad jis kainuos „gerokai mažiau nei 20 000 eurų“. Labai gali būti, kad taip ir bus, nes „Citigo iV“ elektromobilio „broliukas“ – ant tos pačios, bet senesnės platformos sukurtas – „VW e-Up“ kainuoja apie 20 000 eurų.
„Enyaq“ elektromobiliai bus gaminami Čekijoje, Mlada Boleslave esančioje gamykloje, o elektriniai „VW“ kompanijos „Seat“, „Audi“ bei „VW ID.3“ automobiliai bus gaminami Cvikau gamykloje, Vokietijoje.