Šiemet pristatytas „Mazda MX-30“ gamintojui yra labai svarbus automobilis. Tačiau ar kas jį pirks, kai vienu įkrovimu jis nurieda mažiau nei 200 km?
„Mazda MX-30“ turi daug gerų savybių. Visų pirma – dizainas. Tai yra išties išvaizdus krosoveris su kupė stiliaus elementais ir atgal atsidarančiomis durelėmis. Iš tikrųjų, tos durelės, įkvėptos rotorinio sportinio automobilio „RX-8“ dizaino, buvo apkalbamos ne mažiau nei per trumpas vienu įkrovimu įveikiamas atstumas. „Mazda“ teigia, kad daugelis „MX-30“ savininkų dažniausiai naudos tik priekines sėdynes, o galinės bus naudojamos rečiau. „MX-30“ neturi centrinio statramsčio, o tokia netradicinė kompozicija suteikia automobiliui unikalumo.
„Mazda MX-30“ neabejotinai yra unikalus, bet ar bus perkamas?
© Gamintojo nuotrauka
Ir neskaitant tų durelių „MX-30“ atrodo pakankamai sportiškas, dinamiškas ir, sakykime, jaunatviškas. Lengva pastebėti, kad tai – „Mazda“ kūrinys, o ir pasirinktos debiutinio automobilio spalvos jam suteikia žaismingumo. Viduje galima surasti (savaime aišku) liečiamą ekraną ir ekologiškomis medžiagomis aptrauktus paviršius. Gamintojas teigia, kad „MX-30“ yra labai malonus vairuoti, tylus, dinamiškas ir saugus. Bet eikime arčiau reikalo – prie tos nelemtos baterijos.
„Hyundai Kona Electric“ pas pirkėjus keliauja su 39,2 arba 64 kWh baterijomis. Pastarasis pasirinkimas užtikrina 460 km kelionę, jei tik nepamaišo orai. Tiesą sakant, net ir žiemą lekiant greitkeliu (greitkelis elektromobilius iškrauna greičiau) visada nuvažiuosite daugiau nei 280 km. Naujasis „Leaf“ turi 40 kWh bateriją, garantuojančią 243 km kelionę (EPA). O MX-30? Na, „MX-30“ turi 35,5 kWh bateriją.
„Mazda MX-30“ turi tik 35,5 kWh talpą ir tai nėra daug. Gamintojas teigia, kad to pakaks maždaug 200 km, bet, kaip mums parodė „Porsche“, tarp gamintojo prognozės ir agentūrų bandymų rezultatų yra skirtumas. Ir 200 km kada – žiemą ar vasarą? Kas iš jų liks išvažiavus į greitkelį?
„MX-30“ yra pakankamai didelis, kad tilptų daugiau „Panasonic“ baterijų, bet „Mazda“ teigia, kad daugiau baterijų šis modelis negaus. Vietoje jų kada nors atsiras mažas generatorius – rotorinis variklis, kuris išplės „MX-30“ galimybes. Bet vis tiek – tik 200 km?!
Kai visi tobulino hibridus, „Mazda“ vystė vidaus degimo variklius ir pasiekė labai daug. Kai visi seniai buvo spjovę į rotorinius variklius, „Mazda“ vis dar tikėjo jų unikalumu. Ir taip „Mazda“ pelnė savo vardą. „MX-30“ be jokios abejonės yra unikalus ir tas nuvažiuojamas atstumas/degalų sąnaudos niekada nebuvo marketingo strategijos stuburas. Bet šįkart, tikėtina, „Mazda“ prašovė pro šalį.
Įdomiausia „MX-30“ dizaino savybė - atgal atsiveriančios durelės
© Gamintojo nuotrauka
„Supaprastink ir pridėk lengvumo“, yra sakęs legendinis Colinas Chapmanas, bet „MX-30“ nėra daug lengvesnis ir daug pigesnis nei konkurentai. „MX-30“ su visais skysčiais sveria apie 1,66 t – vos vos mažiau nei „Hyundai Kona Electric“. „MX-30“ Europoje kainuos apie 34 tūkstančius eurų, kai „Hyundai Kona Electric“ su 39,2 kWh baterija kainuoja apie 36 tūkstančius. Žinoma, „MX-30“ yra unikalesnis, įdomesnis automobilis (subjektyvi nuomonė), bet ar tai rūpi pirkėjams?
„Mazda“ svajoja, kad rūpės, nes „MX-30“ tiesiog privalo būti perkamas. Europos Sąjunga nuo 2020-ųjų metų gamintojus baus milžiniškomis baudomis, jei jų parduotų ir ES šalyse užregistruotų automobilių taršos vidurkis viršys 95 g CO2/km. Ir baus žiauriai. „Mes privalome parduoti kiek įmanoma daugiau elektrinių automobilių, kad tik išvengtume su CO2 tarša susijusių baudų“, dar lapkritį sakė „Mazda Europe“ vadovas Yasuhiro Aoyama.
Kovą paaiškės oficialus „Mazda MX-30“ įveikiamas atstumas – tuomet bus gauti sertifikatai. Gamintojas tikina, kad bet kuriuo atveju 35,5 kWh baterija daugeliui Europos miestiečių yra daugiau nei pakankamai – daugelis pirkėjų savo „MX-30“ įkraus kas antrą ar kas trečią dieną. Dažniausiai kasdienės miestų ir priemiesčių gyventojų kelionės nenusitęsia nė 40 km, bet juk elektromobilių pirkėjai tuoj bus išlepinti pasirinkimo ir kai tik ims lyginti skirtingus modelius, tas 35,5 kWh rodiklis greitai ims badyti akis.