Buvimas novatoriumi visuomet atneša ir iššūkių – „Porsche“ pats turėjo sukurti elektromobilių įkrovimo stoteles didžiausią krovimo galią rinkoje pasiekiančiam „Taycan“ modeliui. Tačiau su šiuo iššūkiu įmonės inžinieriai sėkmingai susidorojo ir nauja 350 kW galios įkrovimo stotelių infrastruktūra jau įgavo pagreitį – plėtra planuojama visoje Europoje, neišskiriant ir Baltijos šalių.
„Porsche“ inžinieriai sukūrė itin didelę krovimo galią gebantį priimti elektromobilį, tačiau tai viršijo rinkoje buvusių įkrovimo stotelių galimybes. Visą „Taycan“ potencialą išnaudojanti infrastruktūra prieš kelerius metus neegzistavo, tačiau „Porsche“ ėmėsi šio neįprasto darbo ir jį įvykdė. Dabar 350 kW galios stotelės jau diegiamos visoje Europoje. Mūsų skaičiavimu, apie 80 proc. visų kartų elektromobilio baterija yra įkraunama namie, tačiau klientų komfortas ir laikas yra itin svarbus ir kelionėse, kurių metu šios didelės galios įkrovimo stotelės ir bus naudojamos“, – teigia sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.
Kaip „Porsche“ išsprendė įkrovimo problemą?
Elektromobiliai yra labai greiti, patikimi bei puikiai valdomi – „Porsche Taycan“ įrodė, kad šias savybes galima suderinti. Tačiau kai kurie klientai kaip pagrindinį tokių transporto priemonių trūkumą ilgą laiką minėdavo silpnokai išvystytą infrastruktūrą – egzistavo per mažai vietų, kur juos galima greitai įkrauti. Ir ilgą laiką tai buvo tiesa.
Daug elektromobilių įkrovimo stotelių Europoje tiekia kintamą elektros srovę (AC) ir užtikrina palyginti nedidelę įkrovimo galią – senesnėms elektra varomoms transporto priemonėms to pakako, tačiau modernioms, kaip „Taycan“ – jau ne. Galingiausios šiandien rinkoje esančios nuolatinės srovės (DC) įkrovimo stotelės pasiekia iki 350 kW krovimo galingumą ir tokį automobilį kaip „Taycan“ gali įkrauti itin sparčiai – jo baterija šimtui kilometrų įveikti yra papildoma per kelias minutes.
Tačiau tokios galingos stotelės rinkoje atsirado palyginti neseniai – nebuvo poreikio jas kurti, kai joks elektromobilis negalėjo pasiekti tokios įkrovimo galios. Juk „Taycan“ debiutavo tik šį rudenį.
„Porsche“ kompromisų šioje vietoje neieškojo – „Taycan“ nuo pat pirmos akimirkos buvo kuriamas dideliam greičiui ir greitam įkrovimui. Rinkoje niekas nesiūlė tinkamo sprendimo, tad gamintojo inžinieriai ėmėsi darbo patys ir sukūrė „Porsche DC Energy Meter“ – sertifikuotą matavimo prietaisą iki 350 kW galią pasiekiančioms stotelėms. Išmatuoti tikslią vieno krovimo metu perduotą galią yra sudėtingiausia dalis – būtent tai, o ne pats jos tiekimas yra įgyvendinamas sunkiausiai. Tačiau dabartinis sprendimas leidžia greitai įgyvendinti tokios galios įkrovimo infrastruktūros plėtrą visame pasaulyje.
Ką tai reiškia „Porsche Taycan“ pirkėjams? Kad Europoje jie galės keliauti patogiai be ilgesnių pertraukų. Vienas iš 350 kW galios stoteles diegiančių tinklų „Ionity“ jau pasirašė sutartį su „Circle K“ – šių metų gruodį trijose degalinėse Lietuvoje ir dar trijose kitose Baltijos šalyse bus pradėtas diegti 350 kW galios įkrovimo stotelių tinklas.
Patį „Ionity“ tinklą sukūrė Vokietijos automobilių gamintojai – jų tikslas yra plėsti elektromobilių infrastruktūrą visame žemyne.
Stoteles „Porsche“ atstovybės diegia ir kurdamos savarankiškus partnerių tinklus kiekvienoje šalyje. Jos veiks greta „Porsche“ klientų lankomų objektų – šalia sporto centrų, poilsio kompleksų ir kt. Pirmoji Lietuvoje jau įrengta sostinėje prie SEB arenos, Ąžuolyno gatvėje.
„Taycan“ įkrauti galima ir 50 kW ar dar mažesnės galios stotelėse, kurių visoje Lietuvoje yra kelios dešimtys – jau dabar jų tinklas aprėpia pagrindinius šalies kelius ir yra nuolat plečiamas. Pavyzdžiui, Vilniuje artimiausiais metais planuojama įrengti apie 60 tokių įkrovimo stotelių.
Daugiausia kraunama namie
Galimybė elektromobilį įkrauti namie yra itin svarbi – skaičiuojama, kad keturis iš penkių kartų jo baterija papildoma būtent namie. Vilniaus „Porsche“ centras, esant klientų poreikiui, gali padėti išsiaiškinti galimybes įrengti vidutinės galios (11 kW) įkrovimo stoteles namų sąlygomis.
„Taycan“ yra pirmasis serijiniu būdu gaminamas elektromobilis, kurio sistemos įtampa – net 800 voltų, o kituose elektromobiliuose ji tesiekia 400 V. Pagrindinis to privalumas – greitas įkrovimas: didžiausios galios DC stotelėse baterijos papildymas nuo 5 iki 80 proc. talpos trunka 22,5 min. Skaičiuojama, kad idealiomis sąlygoms, esant maksimaliai 270 kW krovimo galiai, 100 km ridai bateriją papildyti galima vos per 5 minutes.
Į tris skirtingas „Taycan“ modifikacijas – 4S, „Turbo“ bei „Turbo S“ – montuojamos dviejų dydžių baterijos, 79,2 ir 93,4 kWh. Su pastarąja „Taycan 4S“ modelis gali įveikti 463 km be papildomo įkrovimo.