Greitų ir galingų visureigių, niekuomet neišvažiuojančių į bekelę, eroje „Ford Raptor“ vis dar atrodo kaip ateivis iš kitos dimensijos – galingas pikapas, galintis greitai važiuoti ir keliais, ir bekele. Jis vienas toks. Tiksliau, du. Šiemet pavasarį debiutavusį jaunesnįjį „Raptor“ pusbrolį „Ford Ranger Raptor“ jau galima užsakyti ir Lietuvoje, rašoma pranešime spaudai.
Populiariausio visų laikų JAV automobilio „Ford F-150“ platformoje sukurtas „Ford Raptor“ debiutavo 2009 metais ir iškart susikūrė sau unikalią nišą automobilių pasaulyje. Gimęs iš legendinių lenktynių „Baja 1000“, „Raptor“ pamėgino sujungti du pasaulius – greitį ir bekelę. Ir jam pavyko – pardavimo apimtys gerokai viršijo „Ford“ prognozes, todėl „Raptor“ tapo neatskiriama „F-150“ modelių gamos dalimi. Nenuostabu, kad europietiškas „Ford“ pikapas „Ranger“ taip pat užsimanė didesnių dantų ir aštresnių nagų.
„Raptor“ yra nuotykis ant ratų. Tai galima pajusti vos jį pamačius. Panašiu požiūriu į gyvenimą pasižymintis „Ranger Wildtrak“ Lietuvoje surado ne vieną pirkėją, todėl esu tikras, kad ir „Raptor“ netaps vien egzotišku pavadinimu „Ford“ kataloge“, – sakė „Ford“ prekės vadovas Tomas Didžbalis.
Žinoma, „Ranger“ yra gerokai smulkesnis gyvūnas, nei jo masyvusis pusbrolis iš JAV, todėl ir „Ranger Raptor“ techninės charakteristikos nekelia šiurpo. „Ford Performance“ padalinio specialistai po „Ranger“ kapotu patupdė „EcoBlue“ šeimos dyzelinį 2 litrų darbinio tūrio variklį su dviem turbinomis. Pastarasis generuoja 213 AG ir net 500 Nm sukimo momentą, kurį suvirškinti padeda nauja 10 laipsnių automatinė pavarų dėžė.
Tačiau variklis yra tik dalis „Raptor“ legendos – važiuoklė yra tai, kas skiria šį pikapą nuo visos armijos galingų, bet bejėgių bekelėje visureigių. Unikali važiuoklė pritaikyta ne tik greitam ir tiksliam vairavimui iš taško „A“ į kur nors kitur – specialiai sukonstruota pakaba leidžia labai greitai važiuoti bet kokios dangos paviršiumi, pernelyg nesirūpinant duobėmis, akmenimis ar medžių šaknimis po ratais. Palyginti su įprastu „Ranger“, „Raptor“ turi 15 cm platesnę provėžą ir 5,1 cm aukštesnę prošvaisą. O kur dar sportiniai FOX amortizatoriai su keičiamu pasipriešinimo ir eigos lygiu, priklausomai nuo važiavimo sąlygų.
„Užmirškite viską, ką žinojote apie pikapus – „Ranger Raptor“ yra kita rūšis. Dykumų lenktyninkas ir ekstremalių bekelės nuotykių dalyvis – štai kas yra „Raptor“, – sako „Ford Performance Europe“ direktorius Leo Roeksas.
„Ranger Raptor“ stabdžių diskų diametras išaugo penktadaliu – iki 332 mm. Pikapas apautas specialiai „Raptor“ „BF Goodrich“ sukurtomis padangomis su papildomai sustiprintais šonais.
Pikapo prošvaisa siekia 283 mm, jis gali įveikti 85 cm gylio brastą. Automobilio dugnas papildomai apsaugotas 2,3 mm storio itin tvirto plieno lydinio skydu.
„Raptor“ pravažumą užtiktina šešių režimų visų varančiųjų ratų sistema „Terrain Managament System“. Įprastas „Normal“ režimas leidžia komfortiškai riedėti įprastais keliais, „Sport“ skirtas greitam važiavimui asfaltu, „Grass/Gravel/Snow“ režimas suteikia pasitikėjimo važiuojant žole, žvyru ar sniegu. Smėlio ir purvo režimas bei akmenuoto kelio režimas skirtas pasivažinėjimui sunkiomis sąlygomis, o „Baja mode“ leidžia greitai (labai greitai) važiuoti bekele.
Pikapo vairuotojui pagelbėti pasirengusios elektroninės stabilumo kontrolės, slydimo prevencijos, priekabos slydimo prevencijos, nusileidimo ir pakilimo į kalvą sistemos.
„Ranger Raptor“ salone vairuotojas ir keleiviai ras įprastą komfortiškai kelionei reikalingą rinkinį – didelį liečiamąjį ekraną, balsu valdomą komunikacijos sistemą SYNC3 ir ypatingą navigacijos sistemą, kuri leidžia barstyti „duonos trupinius“ – elektroninius žymenis, suteikiančius galimybę atsekti automobilio maršrutą kitam automobiliui su panašia sistema.
„Ranger Raptor“ gali tempti 2,5 tonos svorio priekabą, priekyje sumontuoti pagalbos kabliai gali tempti 4635 kg, o galiniai – 3863 kg svorį. Pikapo krovinių kėbulas yra 1,56x1,74 m ploto, jame nesunkiai telpa kroso ar vandens motociklas.