„Toyota Motor Corporation“ („Toyota“), pasaulinė olimpinių ir parolimpinių žaidynių partnerė, pranešė, kad, siekdama paremti 2020 m. Tokijo olimpines ir parolimpines žaidynes, kuria naują specialų produktą – transporto priemonę APM (Accessible People Mover), skirtą naudoti žaidynių metu.
© „Toyota“ nuotr.
„Toyota“ pasiryžusi olimpinių žaidynių metu suteikti visiems žmonėms judėjimo laisvę arba, anot gamintojos, užtikrinti „mobilumą visiems“.
APM yra puikus sprendimas siekiant šio tikslo. „Paskutinio kilometro“ transporto priemonė padės nugabenti kuo daugiau žmonių į įvairius renginius ir vietas.
Ja naudosis žaidynėse dalyvaujantys sportininkai ir aptarnaujantis personalas, taip pat visi lankytojai su specialiais poreikiais, pavyzdžiui, senjorai, neįgalieji, nėščios moterys ar šeimos su mažais vaikais.
Be to, dalį APM automobilių vasaros metu planuojama panaudoti pagalbos paslaugoms renginiuose ir įvairiose vietose teikti. Olimpinėms žaidynėms „Toyota“ pristatys apie 200 APM transporto priemonių, kuriomis lankytojai ir darbuotojai bus vežami į įvairius objektus – į renginius bei varžybas ir kitas oficialias žaidynių vietas, tokias kaip olimpinis kaimelis.
© „Toyota“ nuotr.
Pagrindinės charakteristikos
1. Bazinis modelis: „paskutinio kilometro“ transporto priemonė, skirta padėti aptarnauti kuo daugiau renginių lankytojų:
- Lėtaeigis, trumpoms kelionėms skirtas akumuliatorinis elektromobilis (BEV) gali būti naudojamas lankytojams ir personalui didelio masto renginiuose / didelėse teritorijose transportuoti.
- Transporto priemonė prieinama visiems olimpinių žaidynių lankytojams, įskaitant darbuotojus ir sportininkus, taip pat kitus asmenis, tarp jų vyresnio amžiaus žmones, neįgaliuosius, nėščias moteris ir šeimas su mažais vaikais.
- APM bus įrengtos trys sėdynių eilės. Pirmojoje eilėje bus montuojama vairuotojo sėdynė, antrojoje eilėje – trys sėdynės, o trečiojoje eilėje – dvi sėdynės. Iš viso šiame elektromobilyje telpa šeši asmenys – penki keleiviai ir vienas vairuotojas. Gabenant neįgaliųjų vežimėliuose sėdinčius keleivius, galima pakeisti automobilio konfigūraciją: nulenkus sėdynes, antrojoje eilėje telpa keleivis su neįgaliojo vežimėliu.
- Saugumo sumetimais vairuotojo sėdynė yra pakelta ir įrengta centre, kad vairuotojas galėtų matyti keleivius ir padėti jiems įlipimo ir išlipimo metu, atsižvelgdamas į jų individualius poreikius.
- Keleivių sėdynės prieinamos iš abiejų pusių. Visa konstrukcija pritaikyta prie įvairių klientų poreikių: iš abiejų pusių įtaisyti apsauginiai strypai, padedantys keleiviams įlipti ir išlipti, taip pat įrengtos neįgaliųjų vežimėlių tvirtinimo plokštės ir rampos optimaliai prieigai ir tinkamoms transportavimo sąlygoms užtikrinti.
2. Relief modelis, skirtas pagalbos paslaugoms olimpinių žaidynių metu teikti:
- Bazinio modelio pagrindu sukurtoje versijoje pusė erdvės antrojoje ir trečiojoje eilėse paliekama neštuvams. Be to, ši versija bus komplektuojama su neštuvais: juos galima pritvirtinti automobilyje, siekiant stabiliai ir saugiai transportuoti žmones, kuriems reikia pagalbos.
- Elektromobilyje taip pat palikta vietos dviem pagalbiniams darbuotojams sėdėti šalia neštuvų.