Veiklos 60-metį švenčiantis kultinių automobilių gamintojas „MINI“ pristato savo pirmąjį elektromobilį „MINI Cooper SE“. Tradicinius atributus – važiavimo smagumą ir išsiskiriantį ekspresyvumą – britiško prekės ženklo gerbėjams gamintojai dabar siūlo suderinti ir su ekologiškumu bei ateities technologijomis.
Visapusiškai išnaudota erdvė
Naujasis elektromobilis sukurtas vidaus degimo varikliais varomo tradicinio 3 durelių „MINI Cooper“ pagrindu. Automobilio dugne ir po galinėmis sėdynėmis sumontuoti akumuliatoriai nė kiek nesumažina salono erdvės – elektromobilio bagažinės tūris net nesiskiria nuo kitų „MINI Cooper“ – ir padidina sportiškai važiuojančio automobilio stabilumą kelyje dėl bent 30 milimetrų žemesnio svorio centro.
Harmoniškiau paskirstyti svorį tarp ašių inžinieriams leido ir kompaktiška elektrinė jėgainė, sverianti gerokai mažiau nei vidaus degimo variklis.
135 kW/184 AG galią ir 270 Nm sukimo momentą nuo pat pajudėjimo generuojantis naujausias „BMW Group“ elektrinis variklis ir inovatyvi važiavimo režimų valdymo sistema leidžia elektromobilio vikrumą išnaudoti maksimaliai. Nuo 0 iki 100 km/val. greičio naujasis „MINI Cooper SE“ gali įsibėgėti per 7,3 sek.
Automobilyje įdiegta inovatyvi dinaminė stabilumo kontrolės (DSC) sistema, pritaikyta specifiškai elektromobilių akimirksniu sukuriamam dideliam sukimo momentui ir neleidžianti prasisukti varomosios priekinės ašies ratams. Be to, sverdamas 1365 kg „MINI Cooper SE“ yra tik 145 kilogramais sunkesnis, nei benzininis „MINI Cooper S 3 Door“ su automatine pavarų dėže.
Elektromobilio 32,6 kWh talpos baterija vienu įkrovimu „MINI Cooper SE“ leidžia nuvažiuoti nuo 235 iki 270 kilometrų. Automobilį galima įkrauti naudojantis buitiniu tinklu namuose ar viešosiomis krovimo stotelėmis.
Naudojantis 50 kW galios krovimo stotele automobilio akumuliatorius nuo 0 iki 80 proc. energijos lygio galima įkrauti vos per 35 minutes.
Perspės pėsčiuosius
Vairuotojas gali pasirinkti vieną iš dviejų stabdymo energijos rekuperacijos lygių. Intensyvesnės rekuperacijos lygis iš esmės leidžia eismo spūstyse valdyti elektromobilį tik akceleratoriumi – vos jį atleidus, „MINI Cooper SE“ iškart ims stabdyti, o stabdymo kinetinė energija transformuosis į elektros ir kaupsis akumuliatoriuose. Ši technologija leidžia efektyviai išnaudoti elektromobiliams būdingas savybes ir prailginti vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą.
Tyliame elektromobilyje taip pat montuojama akustinė pėsčiųjų perspėjimo sistema, lėtai važiuojant skleidžianti švelnų garsą per specialų garsiakalbį.
„MINI Cooper SE“ vairuotojas gali rinktis iš keturių važiavimo režimų: standartinio, sportiško, žaliojo „GREEN“ ir maksimaliai efektyvaus „GREEN+“, išjungiančio visus nebūtinus elektros įrengimus automobilyje.
Išsiskirs tik jam būdingomis detalėmis
Eksterjere elektromobilis nuo kitų „MINI“ modelių išsiskirs tik jam būdingomis detalėmis: 16 colių skersmens lengvojo lydinio „MINI Electric Revolite Spoke“ arba 17 colių asimetriško dizaino dvispalviais „MINI Electric Corona Spoke“ ratlankiais ir įvairiais smulkiais akcentais, o akumuliatorių įkrovimo jungtis sumontuota ten, kur tradicinių automobilių vairuotojai įpratę rasti degalų bako angą – virš dešinio galinio rato.
Gamintojai siūlo rinktis iš keturių interjero ir eksterjero įrangos paketų. Kiekvienas jų išsiskiria specifine išorės bei vidaus apdailos elementų kombinacija, ratlankiais ir sėdynių medžiagomis.
„MINI Cooper SE“ salone – tik šiam modeliui skirtas 5,5 colio įstrižainės skaitmeninis prietaisų skydelis. Jo ekranuose rodoma elektromobilių savininkams svarbi informacija: akumuliatorių įkrovos lygis, pasirinktas važiavimo režimas, likęs nuvažiuoti viena įkrova atstumas, navigacijos rodmenys. Įkraunant elektromobilį prietaisų skydelyje rodoma lauko temperatūra, galimas nuvažiuoti atstumas ir laikas, kada akumuliatoriai bus visiškai įkrauti.
Jau standartinėje „MINI Cooper SE“ įrangoje montuojami priekiniai LED technologijos žibintai, 2 zonų automatinė klimato kontrolė, elektrinis stovėjimo stabdys, „MINI Connected“ navigacijos sistema, pateikianti informaciją apie eismą realiu laiku, o šiluma salonui tiekiama naudojant šilumos siurblio technologiją. Ji leidžia surinkti visą perteklinę variklio, pavaros valdiklio, akumuliatorių bei išorės šilumą ir naudoti ją salono šildymui, taip dar labiau padidinant automobilio efektyvumą. Ši technologija užtikrina net 75 proc. mažesnes energijos sąnaudas, palyginus su tradicine šildymo sistema.
Be to, „MINI Cooper SE“ įdiegta papildoma šildymo ir vėsinimo sistema, per „MINI Connected Remote App“ programėlę leidžianti pasiekti norimą temperatūrą automobilyje dar prieš kelionę.
Naudingos programėlės
„MINI Connected“ paslauga siūlo specialiai elektromobilių savininkams sukurtų naudingų programėlių: nuo patarimų, kaip efektyviau naudotis automobiliu, iki navigacijos pasiūlymų bei nuorodų į artimiausią įkrovos tašką.
Standartinėje įrangoje šias paslaugas galima valdyti 6,5 colio įtrižainės centriniame lietimui jautriame ekrane, o papildomai siūloma užsakyti „MINI Connected Navigation Plus“ paketą su 8,8 colio ekranu ir belaide mobiliojo telefono įkrovimo funkcija.
Naujasis „MINI Cooper SE“ kartu su kitais markės modeliais surenkamas Anglijoje, Oksforde. Elektros pavarą gamina prekės ženklą valdančios „BMW Group“ elektromobilių specialistai Dingolfinge ir Lanshute, Vokietijoje.
Prekės ženklo atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ salonuose pirmasis „MINI“ elektromobilis pasirodys kitų metų pavasarį. Užsakymai automobiliui bus priimami nuo šio rudens.