Nutraukiama paslapties skraistė nuo naujojo „Ford Puma“. Jau kurį laiką smalsumu degę nekantruoliai gali įsitikinti: šiame kompaktiškame miesto visureigyje į darnią visumą susiliejo itin patraukli automobilio išvaizda, geriausi klasėje talpumo rodikliai ir našumas, kurį užtikrina sumani dalinė hibridinė variklio technologija.
Naujasis „Ford Puma“ – naujai atverstas puslapis ne tik SUV gerbėjams, bet ir pačiam gamintojui. „Puma“ koncerno modelių gamoje buvo 1997–2002 metais, tiesa, tuomet tai buvo kompaktiška ir nepaprastai vikri sportinė kupė. Po septyniolikos metų „Puma“ atgimė sparčiausiai augančiame automobilių segmente, tačiau išliko kompaktiškas ir puikiai valdomas automobilis. Visureigis įtvirtina į žmogų orientuotą „Ford“ dizaino filosofiją, o ji atsiskleidžia tokiomis charizmatiškomis detalėmis, kaip dėmesį traukiantys sparno viršuje įmontuoti kanojos formos priekiniai žibintai ir atletiškos, aerodinamines savybes įkūnijančios kėbulo linijos.
„Mūsų vartotojai pageidavo gražios, stilingos išvaizdos kompaktiško visureigio, aprūpinto kiekvienai dienai svarbiomis savybėmis. „Ford Puma“ ir yra toks SUV – charizmatiškos išvaizdos, tačiau praktiško ir rūpestingo būdo, kurį jam suteikia įvairiausios technologijos, nuo jaukių masažinių sėdynių iki dalinės hibridinės jėgainės teikiamų kuro taupymo galimybių“, – sakė „Ford of Europe“ prezidentas Stuartas Rowley.
Naujojo miesto visureigio proporcijos užtikrina patogų važiavimo aukštį ir teikia vairuotojui pasitikėjimo. Dėl unikalių dizaino sprendimų šis SUV savo klasėje išsiskiria ypač talpia erdve bagažui, kurios tūris – net 456 litrai.
Stilinga, sportiška ir vylinga „Puma“ sukurta naudojant išbandytą „Ford“ B platformą – jos architektūra leidžia optimaliai išnaudoti automobilių ratų bazę ir išlaikyti harmoningam SUV būdingas proporcijas.
Nuožulniai žemėjanti stogo linija suteikia „Pumai“ dramatišką, akimirksniu atpažįstamą sportišką siluetą, kurio kontūrai leidžia atsisakyti SUV būdingo pleišto formos profilio. „Ford“ dizaineriai darnių proporcijų visureigio kūną apvilko emocingu paviršiumi ir, dirbdami drauge su inžinieriais, išgavo unikalią stiliaus, gebėjimų ir talpumo formulę.
„Nuo pat pirmųjų minčių apie „Puma“ įsivaizdavome automobilį, kuris būtų iškart atpažįstamas šiame segmente, ir sukūrėme kompaktišką visureigį, visiškai nepanašų į kitus mūsų gaminamus modelius. Išskirtinė „Ford Puma“ išvaizda – naujas skirsnis „Ford“ identiteto formavimo istorijoje“, – sakė „Ford of Europe“ Vidaus ir eksterjero dizaino direktorius George‘as Saridakis.
Jau anksčiau šiais metais „Ford“ paskelbė, kad nuo šiol kiekvienas naujas gamintojo automobilis turės bent dalį elektrinių sprendimų. „Ford Puma“ vartotojai bus vieni iš pirmųjų, galinčių įsitikinti „Ford“ jėgainės su išmania daline hibridine (mild-hybrid) technologija privalumais – taupumu vairuojant mieste ir dinamika.
„Ford EcoBoost“ hibridinė sistema, kurią sudaro 11,5 kW galios starteris-generatorius ir 48 voltų akumuliatorius, padeda „Pumai“ apsirūpinti papildomomis galiomis ir apdovanoja gebėjimu lanksčiai reaguoti į vairuotojo poreikius.
Dalinė hibridinė jėgainė veikia diskretiškai ir užtikrina, kad trijų cilindrų 1 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ benzininio variklio galia būtų realizuojama bet kokiomis vairavimo sąlygomis. Beje, galingiausia šio legendinio variklio versija generuos 155 AG. Silpnesnė, 125 AG variklio, versija leidžia 100 kilometrų nuvažiuoti sunaudojant 5,8 l benzino. Kiek vėliau gamą papildys dyzelinis variklis ir septynių laipsnių pavarų dėžė su dviguba sankaba.
Kad vairavimas būtų sklandus ir nekeltų jokio streso, rūpinasi visa kuopa išmanių pagalbos vairuotojui asistentų: prisitaikančioji greičio valdymo sistema (Adaptive Cruise Control) su „Stop & Go“ funkcija, kelio ženklų ir eismo juostų atpažinimo technologijos ir būsimų pavojų kelyje informacinė sistema (New Local Hazard Information).
Pastaroji – puiki kasdien tobulėjančių saugumo technologijų iliustracija, verta kelių atskirų sakinių. „New Local Hazard“ funkcija, valdoma per „FordPass Connect“ jungtį, gali perspėti apie bet kokią kelyje laukiančią kliūtį ar pavojingą situaciją, dar prieš joms tampant matomoms vairuotojui ar automobilio jutikliams – tai gali būti kelio darbai, kito automobilio gedimas, gyvūnų ar pėsčiųjų judėjimas kelyje ir kt. Tokias galimybes „Pumai“ parūpina palydovinio ryšio technologijos, į automobilį iš „duomenų debesies“ perduodančios pagalbos tarnybų ir kitų transporto priemonių turimus vairavimo sąlygų duomenis.
„Puma“ gavo 12 ultragarsinių jutiklių, tris radarus ir dvi kameras – visa tai drauge aprūpina automobilį „Ford C-Pilot360“ technologijų rinkiniu, skirtu saugumui kelyje, vairavimo ir automobilio statymo patogumui užtikrinti.
„Puma“ yra ir pirmasis automobilis savo segmente, kuriame siūloma laisvų rankų bagažinės atidarymo funkcija ir masažinės, patogią kūno padėtį užtikrinančios sėdynės su „Lumbar Massage Seat“ technologija.
Pagalvota net apie tokias iš pirmo žvilgsnio nepastebimas, tačiau svarbias smulkmenas, kaip specialus priekinių sėdynių išlinkis, kad už jų būtų patogiau sėdėti gale esantiems keleiviams, o galinių sėdynių kontūras ištobulintas taip, kad būtų lengviau įlipti į automobilį ir išlipti iš jo.
„Ford Puma“ viduje įdiegtos inovacijos – duoklė aktyviam šiuolaikiniam gyvenimui: bevielio išmaniųjų telefonų krovimo aikštelė, kuri atpažįsta tinkamą įrenginį ir automatiškai pradeda krauti jo akumuliatorių. Automobilyje įrengta naujausia „Ford SYNC 3“ informacinė ir pramogų sistema, valdoma balsu.
Jau baziniame „Ford Puma“ įrangos rinkinyje – „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ prieigos bei 8 colių liečiamasis informacijos ir pramogų ekranas.
„FordPass Connect“ įranga paverčia „Pumą“ atskira Wi-Fi ryšio stotele, prie kurios gali prisišvartuoti net 10 išmaniųjų įrenginių. Muzikos mėgėjams – „B&O Sound System“ garso sistema su 10 kolonėlių.
Naujoji „Puma“ rikiuojasi didėjančioje „Ford“ miesto visureigių ir jiems artimų modelių gretoje, šalia „Fiesta Active“, „Focus Active“, „EcoSport“, „Kuga“, „Edge“ ir visiškai naujo „Explorer Plug-In Hybrid“. Vienas iš penkių Europoje šiuo metu parduodamų „Ford“ modelių yra miesto visureigis, o jų pardavimai 2018 m., palyginti su ankstesniais metais, išaugo 19 proc.
Atsižvelgdamas į vartotojų skonio skirtumus, gamintojas pristato ir smarkiai individualizuotas naujojo „Puma“ visureigio versijas, įskaitant sportišką „Puma ST“ bei stilingąją „Puma Titanium“.
„Ford Puma“ spalvų paletėje – net 11 pasirinkimų, nuo karališkos „Blazer Blue“, gaivios „Frozen White“, energingos „Race Red“ iki prabangios geltonos, agato juodos ir modernios „Magnetic“.
Lietuvoje miesto visureigius „Ford Puma“ bus galima įsigyti jau antrąjį šių metų pusmetį.
„Esame įsitikinę, kad Europos vairuotojai neliks abejingi „Pumai“. Padarėme viską, ką galėjome, kad „Puma“ miesto visureigis būtų toks lankstus ir prisitaikantis, kokį tik vartotojai galėjo įsivaizduoti, be to – apdovanotas gundančia išvaizda, kuriai neįmanoma atsispirti“, – pažymėjo „Ford of Europe“ prezidentas S. Rowley.