Niujorko automobilių parodoje pristatytas naujasis „Mercedes-Benz GLS“ – didžiausias ir prabangiausias gamintojo SUV. Palyginti su pirmtaku, naujasis modelis tapo 77 mm ilgesnis ir 22 mm platesnis, o ratų bazė išaugo 60 mm. Tai leido „Mercedes-Benz“ inžinieriams sukurti išskirtinai erdvų saloną, kuriame itin patogiai įsitaisyti gali septyni keleiviai.
„Mercedes-Benz GLS“ © Gamintojai
Maksimalus efektyvumas
Pirmasis septynių sėdimų vietų „Mercedes-Benz“ SUV pristatytas 2006 m. – tai buvo GL modelis, o 2015 m. atnaujintas ir pakeistas jo vardas į GLS. Šiais metais pristatytas GLS – visiškai naujos kartos modelis, prabangiausias iš visų septynių „Mercedes-Benz“ gaminamų SUV klasės automobilių.
Automobilio oro pasipriešinimo koeficientas Cd yra vos 0,32 – tai ne tik didelis pokytis, palyginti su praėjusios kartos modeliu (0,35), bet ir stulbinantis rezultatas tokio dydžio SUV. Aerodinaminis efektyvumas užtikrina ne tik ekonomiškesnį, bet ir komfortiškesnį važiavimą – degalų sąnaudos sumažėjo, o vėjo keliamas triukšmas tapo beveik negirdimas.
GLS ilgis – 5207 mm (77 mm ilgesnis už pirmtaką), o plotis – 1956 mm (22 mm platesnis). Ratų bazė tapo 60 mm ilgesnė – išaugo iki 3135 mm. Šie pokyčiai leido dizaineriams sukurti harmoningai proporcingą eksterjerą, o interjere užtikrinti didžiulę erdvę kiekvienam keleiviui – antroje sėdynių eilėje vietos kojoms padaugėjo 87 mm, o trečioje patogiai telpa žmonės iki 194 cm ūgio.
Išskirtinė erdvė visiems
Visos standartinės įrangos sėdynės reguliuojamos elektra, yra net ir funkcija „Easy-Entry“, dėl kurios patekti į trečią eilę kaip niekad paprasta: vieno mygtuko paspaudimu antros eilės sėdynė nustumiama maksimaliai į priekį, o jos atlošas nulenkiamas.
„Mercedes-Benz“ suteikia galimybę antroje eilėje montuoti tik dvi prabangias sėdynes su porankiais. Tuomet tarp jų susidaro tarpas, per kurį patekti į trečiąją eilę itin paprasta. Tokia konfigūracija – labai patogi, kai antroje eilėje sumontuotos vaikų kėdutės.
GLS kūrėjai pasistengė, kad kiekvienas šio automobilio keleivis jaustųsi maksimaliai komfortiškai, nepaisant sėdėjimo vietos. Jame montuojama penkių zonų klimato kontrolės sistema, viena iš jų skirta išskirtinai trečiajai eilei. Jai taip pat skirti USB lizdai bei puodelių laikikliai.
Standartinė GLS bagažinė, pakėlus visas sėdynes, nėra maža, tačiau vienu mygtuko paspaudimu galima nulenkti antros bei trečios eilės sėdynes ir bagažo skyrių padidinti iki 2400 litrų.
Pakanka galios bet kurioje situacijoje
Europoje pirmieji „Mercedes-Benz GLS“ pasirodys 2019 m. rudenį, jie bus komplektuojami su vienu benzininiu ir dviem dyzeliniais varikliais. Visi modeliai turės 4 MATIC keturių varančių ratų transmisiją bei 9 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Išmani sistema pagal automobilio sukibimą gali perduoti iki 100 proc. galios vienai ašiai, o papildomai užsakomas lėtesnės pavaros režimas (angl. low gear) yra nepamainomas bekelėje.
Galingiausias gamoje „Mercedes-Benz GLS 580 4MATIC“ turi visiškai naują V8 variklį su 48 voltų elektrine sistema. Jis pasiekia 360 kW (489 AG) pajėgumą ir 700 Nm sukimo momentą, o prireikus daugiau galios, elektrinė sistema trumpuoju periodu suteiks papildomus 16 kW (22 AG) bei 250 Nm.
Dėl išmanaus energijos rekuperacijos ir hibridinės sistemos panaudojimo prabangaus visureigio vidutinės benzino sąnaudos tėra vos 10–9,8 l/100 km, o anglies dvideginio (CO2) emisija – 229–224 g/km.
Dyzelinis „Mercedes-Benz GLS 350 d 4MATIC“ pasiekia 210 kW (286 AG) ir 600 Nm pajėgumą, o GLS 400 d 4MATIC – 243 kW (330 AG) bei 700 Nm. Abiejų automobilių vidutinės dyzelino sąnaudos yra 7,9–7,6 l/100 km, CO2 emisija – 208–200 g/km (GLS 400 d 4MATIC – 208–201 g/km).
Abiejuose modeliuose montuojami varikliai atitinka aukščiausius „Euro 6d“ ekologijos standartus.
S klasės technologijos
Tai – S klasės modelis, tad jame diegiamos pačios moderniausios technologijos kaip multimedijos valdymo sistema „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX), o informacija atvaizduojama dviejuose 12,3 colio įstrižainės ekranuose. Sistema atpažįsta, kurio – vairuotojo ar keleivio – ranka artėja prie lietimui jautraus ekrano ir jame atvaizduoja specifinę tam žmogui aktualiausią informaciją.
SUV montuojama „Active Distance Assist Distronic“, „Active Stop-and-Go Assist“ ir kitos sistemos, užtikrinančios saugų autonominį važiavimą iki 60 km/val. greičiu, įspėjimus apie spūstis greitkeliuose, leistino greičio nustatymą pagal kelio ženklus.
„Airmatic“ orinė pakaba kartu su „Adaptive Damping System Plus“ montuojama kiekviename GLS modelyje, o papildomai užsakoma „E-Active Body Control“ važiavimo komfortą pakelia iki aukščiausio įmanomo lygio. Tai – vienintelė sistema rinkoje, realiu laiku individualiai koreguojanti kiekvieno rato amortizavimo jėgą.
GLS modelis taip pat patobulina kelio būklę. Sistema „Road Surface Scan“ skenuoja kelio paviršių ir paruošia amortizatorius taip, kad automobilio keleiviai nelygumus pajustų minimaliai.
Visureigyje montuojama unikali funkcija „Carwash“. Pasirinkus ją prieš įvažiuojant į plovyklą, automobilio pakaba pakeliama į aukščiausią poziciją, taip geriau išvalomas purvas iš ratų arkų. „Carwash“ taip pat automatiškai uždaro langus bei stoglangį, užlenkia šoninius veidrodėlius, klimato kontrolę perjungia į vidaus cirkuliacijos režimą bei aktyvuoja priekinę vaizdo kamerą – taip vairuotojas gali tiksliai įvažiuoti į reikiamą vietą efektyviam plovimui. „Carwash“ tampa neaktyvi automatiškai, kai automobilis išvažiuoja iš plovyklos ir pasiekia 20 km/val. greitį.
Naujasis „Mercedes-Benz GLS“ SUV Lietuvoje bus pristatytas šių metų pabaigoje.