„Škoda“ stendas Ženevos automobilių parodoje – tarp ryškiausių. Ne tik todėl, kad čia pristatytas šeimyninis kupė „Scala“ ir miesto visureigis „Kamiq“. Elektrinė koncepcija „Škoda Vision iV“ atima žadą. Iš pirmo žvilgsnio tikrai nepasakytum, kuris gamintojas turi tokią lakią fantaziją.
Koncepcinis „Škoda Vision iV“ © Gamintojo nuotr.
Taigi įdomu, kaip po metų atrodys serijinei gamybai pritaikytas modelis. Taip pat įdomu, kad vienintelė „Škoda“ savo stende šalia automobilio pastatė dviejų lyčių „manekenus“ – vaikiną ir merginą. Suprask, jokio seksizmo, vien dalykiški santykiai.
Žvelgiant plačiau, VW grupė šių metų Ženevos parodoje pristatė kelis koncepcinius elektrinius modelius, sukonstruotus ant universalios MEB platformos. Tai – „Seat el-Born“, „VW ID.Buggy“ ir jau minėta „Škoda Vision iV“, einanti ankstesnės koncepcijos „Vision E“ (2017 m. Frankfurto paroda) pramintu keliu.
„Škoda“ atstovai žada, kad serijinė elektromobilio gamyba prasidės 2021 m.
„Škoda Vision iV concept“: jėgainė ir greitis
„Vision iV concept“ varomas dviem elektros varikliais – po vieną ant kiekvienos ašies. Bendra jų galia – 302 AG. Iki 100 km/val. toks nemažas automobilis turėtų įsibėgėti per 5,9 sek. Elektronika greitį turėtų apriboti ties 180 km/val. Palyginimui, tokį apribojimą savo hibridiniam ES modeliui taiko „Lexus“.
Elektromobilio širdį elektra maitins skysčiu aušinama 82 kWh ličio jonų baterija, kuri turėtų tilpti tarp abiejų ašių.
„Škoda“ atstovai teigia, kad elektrinis automobilis nuvažiuos apie 500 km WLTP režimu. Ir, tradicinis pažadas: greito krovimo stotelėse 80 proc. baterijos bus galima įkrauti per 30 min.
Iš esmės elektrinė „Škoda“ gali pasiūlyti tuos pačius privalumus ir patogumus, kuriais dabar vilioja „Audi 55 e-tron“. Tai – kupė kėbulo forma, kameros vietoje šoninių veidrodėlių, aerodinaminiai 22 colių ratlankliai, LED Matrix žibintai, erdvė.
Salone krenta į akis laikiklis dviem išmaniems telefonams, kuriuos galima jungti prie informacinės sistemos ir įkrauti bevieliu būdu. Salonas – be galo erdvus, nes grindys lygios, nėra vadinamojo transmisijos „tunelio“.
Automobilio technologijos leidžia naudotis 3-ojo lygmens autonominio vairavimo sistema. Todėl kalbėti apie parkavimo pagalbą ar greičio palaikymo sistemą jau nebėra prasmės – ši „Škoda“ siūlo gerokai daugiau.
Tarkime, automobilio sistemų valdymą gestais, telefono-rakto funkciją, 5G ryšį, vairuotojo būklės sekimo sistemas, pranešimų apie realią eismo situaciją sistemą, komunikacijos įvairiomis kalbomis ir dialektais sistemą ir t.t.
Škodos vadovas Bernhardas Maieris anksčiau yra sakęs, kad gamintojas pasiūlys dviejų kėbulo tipų automobilį. Pirmas bus panašus į „Kodiaq“, o antras savo dizainu labiau atitiks emocinius klientų poreikius (suprask, sportiškas kupė).
- Kupė ilgis 4665 mm, plotis 1926 mm, aukštis 1613 mm.
- Bagažinės erdvė – 550 l.
- Iki 100 km/val. įsibėgės per 5,9 sek.
- Visiškai nauja diodinė prietaisų panelė, liečiamas ekranas.
- Šoninius veidrodėlius keičia kameros.
- Planuojamos dvi kėbulo versijos.