Elektromobilių įkrovimo laikas išlieka turbūt pagrindiniu veiksniu, slopinančiu elektra varomų transporto priemonių patrauklumą, ir „Tesla“, siekdama išspręsti šį klausimą, tik ką pristatė trečios kartos „V3 Supercharger“.
© „Tesla“
Šios, naujos kartos įkrovimo stotelės pasklis po visą Šiaurės Ameriką ir žadama, kad maksimali įkrovos galia vienam elektromobiliui sieks 250 kW bei įkrovimo laikas sumažės perpus.
Dabar dešimtys tūkstančių „Tesla“ įkrovimo stotelių yra pasklidusių po Šiaurės Ameriką, Europą ir Azijos-Ramiojo vandenyno šalis.
Jose palaikoma maksimali įkrovos galia siekia 120 kW ir per 30 minučių galima įkrauti pusę elektromobilio baterijos.
Tad 240 kW „V3 Supercharger“ yra rimtas žingsnis į priekį. Tiesą sakant, toks žingsnis padaro „Tesla“ automobilius greičiausiai įkraunamais elektromobiliais rinkoje.
Naujoji greitojo įkrovimo stotelė „V3 Supercharger“ elektromobilių baterijų įkrovimo laiką sumažins per pusę / © „Tesla“
Tai gali ir pasikeisti, kai pagaliau į miestų gatves išriedės „Porsche Taycan“ su žadamu 350 kW įkrovimu, o paskutiniai bandymai rodo, kad skaičiai gali būti ir dar didesni.
Šveicarijos kompanija „ABB“ taip pat žada, kad jų greitojo įkrovimo stotelė „Terra High Power DC“ palaikys 350 kW ir čia bet kuris elektromobilio savininkas galės įkrauti savo automobilį. Žinoma, tik jei pastarasis bus techniškai tam pritaikytas.
Tačiau kalbant apie „V3 Supercharger“, šios greitojo įkrovimo stotelės „Model 3“ elektromobilio bateriją per 5 minutes įkraus tiek, kad bus galima nuvažiuoti 120 km, o per 15 minučių baterija bus pilnai įkrauta.
„V3 Supercharger“ yra naujo dizaino, kurį įkvėpė „Tesla“ baterijų sistemos – „Powerpack“. Tad „V3 Supercharger“ kiekvienas elektromobilio vairuotojas gaus maksimalią 240 kW galią, o ne reikės ja dalintis su kitais elektromobilių savininkais, kurie tuo pačiu metu įkrauna savo elektromobilius, kaip kad dabar yra „V2 Supercharger“ stotelių atveju.
„Tesla“ dar pristato ir naują funkciją, vadinamą „On-Route Battery Warmup“. Tai reiškia, kad kai tik elektromobilio savininkas pradės važiuoti link greitojo įkrovimo stotelės, transporto priemonės programinė įranga automatiškai sureguliuos baterijų temperatūrą iki optimalaus lygio, kad atvykus būtų užtikrinamas maksimaliai greitas baterijų įkrovimas.
Natūraliai gali kilti minčių, jog nors tai ir šaunus dalykas, bet jis pareikalaus papildomų energijos sąnaudų. Tačiau Elonas Muskas teigia, kad tam reikės labai nedaug energijos ir papildomo bei pastebimo efekto nuvažiuojamam atstumui nedarys.
Kalbant bendrai, „Tesla“ tikisi, kad naujosios greitojo įkrovimo stotelės „V3 Supercharger“ vidutinį įkrovimo laiką sumažins 50 proc.
Kompanija šią savaitę atidarė pirmąją viešąją beta įkrovimo stotelę „V3 Supercharger“, skirtą „Model 3“ elektromobiliams, o per ateinančius keletą mėnesių tokių stotelių Šiaurės Amerikoje atsiras ir daugiau.
Skelbiama, jog „Model S“ ir „Model X“ elektromobiliai gaus programinius atnaujinimus ir per ateinančius mėnesius šiuos elektromobilius taip pat bus galima įkrauti greičiau.
Na, o Europą bei Azijos-Ramiojo vandenyno šalis „V3 Supercharger“ pasieks po to, kai šios stotelės plačiai paplis po Šiaurės Ameriką ir tai turėtų įvykti šių metų paskutinį ketvirtį.