Praėjo maždaug metai nuo tada, kai debiutavo pirmasis serijinis „Audi“ elektromobilis „Audi e-tron“ ir šiandien toje pačioje vietoje – Ženevos automobilių parodoje – keturių žiedų markė suteikia galimybę pamatyti naują koncepcinį „Audi Q4 e-tron“ elektromobilį. Kai 2020 metų pabaigoje bus pristatyta serijinė šio modelio versija, 4,59 m ilgio kompaktiškas visureigis su „quattro“ pavara, su vienu įkrovimu galintis nuvažiuoti 450 kilometrų, bus jau penktasis „Audi e-tron“ elektromobilis.
Koncepcinio „Audi Q4 e-tron“ elektromobilio pavarą sudaro du bendrosios 225 kW galios elektros varikliai ir, kaip ir dauguma „Audi“ modelių, jis turi visų varančiųjų ratų „quattro“ pavarą. Ji užtikrina puikų sukibimą ir iki 100 km/h leidžia pagreitėti vos per 6,3 sekundės. Maksimalus elektromobilio greitis yra ribojamas ties 180 km/h. Itin talpus 82 kWh akumuliatorius užima beveik visą plotą tarp automobilio ašių, o matuojant nauju WLTP ciklu, ridos atsarga siekia daugiau kaip 450 km – tai yra naujas rekordas šioje klasėje. Koncepcinis „Audi Q4 e-tron“ turi modulinę MEB elektromobilių platformą (angl. Modular Electrification Platform), kuri bus naudojama visų „Volkswagen“ grupės kompaktinės ir vidutinės klasės elektromobilių gamybai.
Be naujo pristatomo modelio, šiais metais debiutuos serijinis „Audi e-tron Sportback“, taip pat specialiai Kinijos rinkai skirtas „Audi Q2L e-tron“. Antroje 2020 m. pusėje pasirodys gamybai paruoštas „Audi Sport GmbH“ padalinio sukurtas itin galingas ketverių durų kupė „Audi e-tron GT“. Tad vos per dvejus metus nuo tada, kai debiutavo pirmasis „Audi“ elektromobilis, gamintojas turės po elektromobilį kiekviename svarbiausiame segmente.
Kompaktiškas išorėje, bet erdvus viduje
4,59 m ilgio, 1,9 m pločio ir 1,61 m aukščio „Audi Q4 e-tron“ yra kompaktiško dydžio vien tik elektra varomas visureigis, puikiai tinkantis važinėti mieste ir užmiestyje. Didelė 2,77 m siekianti ratų bazė yra viena didžiausių klasėje, o kadangi čia nėra transmisijos tunelio, salonas yra neįtikėtinai erdvus tiek priekyje, tiek ir gale.
Skaitmeniniame „Audi“ prietaisų skydelyje atvaizduojama pati svarbiausia važiavimo informacija, taip pat rodomas įkrovimo lygis. Be to, pirmą kartą bus siūlomas didelis projekcinis ekranas su papildyta realybe. Jame gali būti rodoma svarbi grafinė informacija, pavyzdžiui, reikiama kryptis kelyje, kuriuo važiuoja automobilis.
Svarbiausias funkcijas galima aktyvuoti ant vairo esančiais jutikliniais valdikliais, taip pat funkcijas ir multimedijos sistemą galima valdyti viduryje esančiame 12,3 colių skersmens jutikliniame ekrane. Kadangi vidurinėje konsolėje nereikia vietos nei pavarų perjungimo svirčiai, nei stovėjimo stabdžiui, čia yra itin daug talpių ir patogių daiktadėžių, taip pat telefono belaidžio įkrovimo dėtuvė.
Akimirksniu atpažįstamas „Audi“ elektromobilis
„Audi Q4 e-tron“ atpažinsi iš pirmo žvilgsnio ir dėl keturių žiedų markės logotipo, ir dėl tik šiam gamintojui būdingo dizaino. Iš karto akivaizdu ir tai, kad tai yra „Audi“ elektromobilis „e-tron“ – kaip ir pirmasis gamintojo elektromobilis, koncepcinis modelis vietoje tradicinių radiatoriaus grotelių aštuoniakampiame rėme turi uždarą, plačią ir beveik statmeną plokštumą. Elektromobilio potencialą pabrėžia ir efektingi 22 colių dydžio ratlankiai.
Galiniai „Audi Q4 e-tron“ žibintai yra sujungti vientisa šviesos juosta – būdingu „e-tron“ elektromobilių elementu. Elektromobilis nudažytas melsvo atspalvio „Solar Sky“ spalva, kuri keičiasi priklausomai nuo apšvietimo kampo. Specialiai šiam modeliui sukurta spalva yra gaminama aplinką tausojančiu būdu ir efektyviai atspindi infraraudonuosius spindulius, taip žymiai sumažindama kaitrą salone ir taupydama energiją, reikalingą jo vėsinimui.
Efektyvi pavara ir važiuoklė
Modulinė elektromobilio MEB platforma galima su skirtingos galios ir išdėstymo pavaromis – koncepciniame „Audi Q4 e-tron“ elektromobilyje sumontuota „quattro“ pavara su dviem elektros varikliais, varančiais priekinės ir galinės ašies ratus. Tarp ašių nėra mechaninės jungties, todėl elektronikos valdoma sistema optimaliai paskirsto reikiamą sukimo momentą.
Siekiant maksimalaus energijos naudojimo efektyvumo, daugiausiai laiko „Audi Q4 e-tron“ yra varomas gale sumontuoto variklio. Bet jei tik prisireikia daugiau galios, priekinis elektros variklis užtikrina papildomą sukimo momentą priekinės ašies ratams. Taip pat elektros variklis priekyje pradeda veikti iš anksto dar prieš pradedant važiuoti slidžia kelio danga arba kai važiuojama greitai posūkiuose, taip užtikrinant gerą sukibimą.
Galinis elektros variklis pasiekia 150 kW galią ir 310 Nm sukimo momentą. Priekinis variklis išvysto 75 kW galią ir 150 Nm sukimo momentą, bendroji variklių galia yra 225 kW. Automobilio dugne sumontuoti 82 kWh talpos akumuliatoriai, leidžiantys nuvažiuoti daugiau kaip 450 km, matuojant WLTP ciklu. Elektromobilis gali būti įkraunamas net iki 125 kW siekiančia galia, todėl įkrauti akumuliatorius iki 80 proc. užtrunka ne ilgiau nei 30 minučių.
Didelę ridos atsargą lemia ne tik didelės talpos akumuliatorius. Taip pat, kaip ir pirmasis „Audi e-tron“ elektromobilis, koncepcinis „Audi Q4 e-tron“ itin efektyviai naudoja energiją. Tai užtikrina tiek itin mažas Cd 0.28 aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas, tiek ir pažangioji energijos rekuperavimo sistema – šie sprendimai lemia, kad išnaudojama kiekviena galimybė dar labiau padidinti ridos atsargą. Prie mažesnių energijos sąnaudų prisideda ir pažangi pavaros ir akumuliatoriaus temperatūros valdymo sistema su CO2 naudojančiu šilumos siurbliu.