Įsitvirtinusi automobilių dalijimosi segmente, bendrovė „CityBee“ praneša, kad nuo kovo mėnesio Lietuvoje pradės teikti ir el. paspirtukų dalijimosi paslaugą. Ja naudotis galės Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos regiono gyventojai bei svečiai.
Pasak „CityBee“ vadovo Luko Ylos, planuojama, kad naujoji paslauga pradės veikti kovo pabaigoje. „Konkretus starto laikas priklausys ir nuo oro sąlygų“, – patikslino jis.
Planuojama, kad į Vilniaus gatves išriedės 500, Klaipėdoje ir pajūrio regione bei Kaune po 200 el. paspirtukų. Laikui bėgant miestuose esančių paspirtukų skaičius gali kisti, priklausomai nuo naudojimo intensyvumo.
„Pavyzdžiui, vasarą, tikėtina, pajūryje gerokai padidinsime paspirtukų skaičių, nes ten padaugės žmonių, tad ir šios mobilumo paslaugos paklausa išaugs“, – paaiškino „CityBee“ vadovas.
Atlikusi įvairius bandymus su skirtingų gamintojų el. paspirtukais, „CityBee“ pasirinko „Segway“ ir „Inokim“ bendrovių gaminius. Visi jie su visiškai įkrauta baterija įveiks 35–40 km atstumą ir galės pasiekti maksimalų 25 km / h greitį.
„Pradėti kelionę mūsų el. paspirtuku bus labai paprasta – tereiks nuskenuoti ant jo esantį QR kodą. Naudotojai el. paspirtukų lokaciją ir baterijos įkrovimo lygį matys toje pačioje programėlėje, kuri naudojama „CityBee“ automobilių rezervavimui. Visuose „CityBee“ paspirtukuose bus įmontuota speciali įranga, kuri leidžia matyti el. paspirtuko buvimo vietą, važiavimo greitį. Jeigu paspirtuku bus bandoma pasinaudoti be rezervacijos, ši sistema blokuos paspirtuko ratus ir juo važiuoti nepavyks“, – sakė L. Yla.
Jo teigimu, papildomą paspirtukų apsaugą užtikrinti padės ir policija. Pareigūnai specialiu būdu pažymės visas naująsias „CityBee“ transporto priemones.
Anot L. Ylos, el. paspirtukų įkrovimu, plovimu, logistika ir kitais būtinais dalykais, užtikrinančiais malonų transporto priemonės naudojimą, rūpinsis dedikuota „CityBee“ komanda.
„Turime sukaupę pakankamai transporto priemonių parko valdymo patirties, vadinamojo know-how, todėl labai aiškiai žinome, ką reikia daryti ir kaip organizuoti darbą, kad paslauga vartotojams būtų patogi, nekeltų rūpesčių ir pagerintų kasdienį gyvenimą“, – aiškino L. Yla.
Anot jo, sprendimas pradėti teikti dalijimosi el. paspirtukais paslaugą yra grįstas logika, o ne mados vaikymusi.
„CityBee“ matome ne vien tik kaip automobilių dalijimosi paslaugą, tačiau kaip platformą, kurioje žmonės gali rasti skirtingų mobilumo būdų. Nors daugelis Europos miestų yra labai skirtingi ir turi unikalias transporto sistemas bei problemas, visus juos, taip pat ir Lietuvos didmiesčius, sieja vienas bendras bruožas – beveik 60 proc. juose atliekamų kelionių atstumai yra mažesni nei 5 km, o net 70 proc. iš jų apskritai siekia vos 3 km. Tokį atstumą įveikti pėsčiomis ne visada yra patogu, o automobiliu važiuoti kelis kilometrus, atrodo, irgi nelogiška. Tad el. paspirtukai bus ta trūkstama tarpinė mobilumo grandis, leidžianti patogiau ir efektyviau įveikti trumpas distancijas mieste“, – dėstė L. Yla.
Jo teigimu, daugelis šioje vietoje, matyt, norėtų pateikti dviračių argumentą, tačiau jie, „CityBee“ vadovo manymu, negali užtikrinti pakankamos nedidelio atstumo mobilumo kokybės ir komforto.
„Važiuoti dviračiu į darbą, pasimatymą ar kokį renginį dažnam nėra patrauklu dėl suprakaitavimo, kuris tampa ypač aktualiu iššūkiu karštomis vasaros dienomis. Be to, dviračiai užima daug vietos, yra sunkūs. El. paspirtukai eliminuoja šias problemas – jais važiuodamas nesuprakaituoji, o ir atrodai stilingai“, – sakė pašnekovas.
Naudotis „CityBee“ el. paspirtukais galės asmenys nuo 18 m. Jie privalės laikytis tokių pačių taisyklių kaip ir įprastų bei el. dviračių vairuotojai. Tai reiškia, kad važiuoti el. paspirtukais bus galima dviračių takais ir jiems skirtomis juostomis, o jei tokių nėra – šaligatviais.