Naujasis „Audi e-tron“ elektra varomas SUV sujungia milžinišką galią ir didelį efektyvumą. Jo elektros variklių galia siekia iki 300 kW, 100 km/val. greitį jis pasiekia mažiau nei per 6 sekundes, o vienu įkrovimu gali nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų WLTP ciklu. Naujasis elektrinis „Audi“ modelis jau išbandytas ir kalnų keliuose Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Kilometras nuokalne – kilometru didesnė rida
Didelį elektromobilio nuvažiuojamą atstumą užtikrina ir itin pažangi energijos rekuperavimo sistema, kurios galimybės buvo išbandytos JAV Uoliniuose kalnuose 4302 metrų aukštyje esančioje Paiko viršukalnėje. Čia, kur dar 1987 m. žymiąsias „Pikes Peak“ lenktynes „Audi Sport quattro S1“ automobiliu laimėjo legendinis lenktynininkas Walteris Röhrlis, buvo bandomas elektra varomas „Audi e-tron“, turintis pažangią kintamojo veikimo energijos rekuperavimo sistemą. Leidžiantis 31 kilometro nuokalne ir aukščių skirtumui siekiant 1900 metrų, elektrinis SUV generavo maždaug tiek pat energijos, kiek užtektų nuvažiuoti tokį patį atstumą – energija į akumuliatorius įkraunama iki 300 Nm ir 220 kW siekiančia galia – nė vieno kito serijinės gamybos modelio sistema nėra tokia efektyvi.
Pažangi energijos rekuperavimo sistema
Iki 30 proc. „Audi e-tron“ įveikiamo atstumo užtikrina energijos rekuperavimo sistema, kuri sujungia abu elektros variklius ir integruotą elektrohidraulinę stabdžių kontrolės sistemą. Čia yra trys energijos rekuperavimo režimai: rankinis, automatinis ir naudojantis stabdžių sistemą. Pastarasis režimas veikia itin sklandžiai ir nepastebimai, stabdymą elektros varikliais papildant hidrauline stabdžių sistema. O kadangi daugiau kaip 90 proc. stabdymų vyksta mažesniu nei 0,3 g pagreičiu, tam naudojami tik elektros varikliai ir taip kiekvieną kartą įkraunami akumuliatoriai.
Pasirinkus stipriausią energijos rekuperavimo režimą, elektriniu SUV galima važiuoti nesinaudojant stabdžių pedalu – elektromobilis stabdomas vos atleidus akceleratorių, o ratų stabdžių sistema aktyvuojama tik tada, kai pradedama stabdyti didesniu kaip 0,3 g pagreičiu. „Audi“ yra pirmasis gamintojas pasaulyje, kurio serijiniame elektromobilyje sumontuota elektrohidraulinė stabdžių sistema. Kompaktiškas stabdžių modulis turi hidraulinį vožtuvą, kuris sukuria papildomą slėgį rekuperaciniam stabdymui, o stipraus stabdymo metu vos per 150 milisekundžių užtikrinamas maksimalus slėgis – tokia sistema, palyginti su įprastais stabdžiais, leidžia pasiekti iki 20 proc. trumpesnį stabdymo kelią.
Priklausomai nuo eismo sąlygų, stabdžių kontrolės sistema parenka, ar „Audi e-tron“ bus stabdomas elektros varikliais, stabdžiais, ar abiem sistemomis vienu metu. Išnaudoti visą elektrinio SUV energijos rekuperavimo potencialą padeda standartinėje įrangoje esanti efektyvumo pagalba, kuri vertina eismo sąlygas naudodama radarų, vaizdo kamerų ir navigacijos sistemos duomenis. Taip pat veikdama kartu su prisitaikančia automatine greičio palaikymo sistema, ji gali iš anksto pristabdyti ar padidinti elektromobilio greitį.
Galingi elektros varikliai
Elektrinis SUV stebina ne tik savo efektyvumu, bet ir galimybėmis – dviejų elektros variklių galia siekia 265 kW ir išsiskiria įspūdingu 561 Nm sukimo momentu. Tokia galia gali būti išlaikoma iki 60 sekundžių, todėl galima net kelis kartus maksimaliai efektyviai įsibėgėti iki elektronika apriboto didžiausio 200 km/val. greičio. Pasirinkus S režimą aktyvuojama maksimali galia, kurios metu aštuonioms sekundėms pasiekiama 300 kW ir 664 Nm galia, leidžianti dideliam SUV elektromobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per mažiau nei šešias sekundes.