Nors elektrinis „Jaguar“ vis dar skamba pernelyg neįprastai, lūžis jau įvyko – pristatytas serijinis „Jaguar I-Pace“. Ekologiškas, greitas ir saugus penkiavietis SUV „I-Pace“ pasižymi sportinio automobilio charakteristikomis, naujos kartos dirbtinio intelekto technologijomis ir praktiškumu. Išskirtinai spartaus įkrovimo, didelės galios ir tikslaus valdymo „I-Pace“ neabejotinai taps vienu įdomiausių sparčiai besipildančios elektromobilių rinkos dalyviu.
„Pristatydami naujas „I-Pace“ baterijos ir našumo galimybes, atvertėme naują lapą elektromobilių istorijoje. Rezultatas pranoko lūkesčius – turime tikrą, į vairuotoją orientuotą „Jaguar“. „I-Pace“ klientams įprastos degalinės – jau praeitis. Po nakties įkrovimo jie randa „pilnai pakrautą“ automobilį. Nepaisant neįprastos jėgainės, tai tiesiog galingas padidinto pravažumo visureigis, kurio visi laukėme“, – sako „Jaguar“ transporto priemonių linijos direktorius Ianas Hobanas.
Išskirtinis našumas ir galia
„I-Pace“ siūlo 90 kWh ličio jonų akumuliatorių, kurio pilno įkrovimo užtenka įveikti net 480 km. Iki 80 procentų baterija įsikraus per 40 minučių, naudojant nuolatinę greitąją įkrovą (DC, 100 kW). Kraunat bateriją namų sąlygomis ir naudojant kintamą srovę (AC, 7 kW) toks pat baterijos įkrovimo lygis bus pasiektas per dešimt valandų – idealu krauti per naktį. Įkrovus 15 minučių, galima nuvažiuoti iki 100 km.
Nauja tai, kad „I-Pace“ baterija pasižymi išankstinio baterijos parengimo sistema, kuri reguliuoja paties akumuliatoriaus temperatūrą, pritaikant optimaliam jo darbui.
Du „Jaguar“ sukurti elektriniai varikliai yra įmontuoti abiejose automobilio ašyse ir varu visus keturis ratus. Kartu jie generuoja 400 AG ir 696 Nm sukimo momentą. Visa tai, veikiant išvien su visų varančiųjų ratų technologija, užtikrina elektromobiliui „I-Pace“ sportinio automobilio savybes – nuo nulio iki 100 km jis įsibėgėja per 4,8 sekundės.
Sportinio automobilio našumas ir galia yra derinami su komfortu bei vairavimo dinamika. Baterijų svoris tarp ašių pasiskirstytas santykiu 50:50, o jų montavimo padėtis „nuleido“ svorio centrą žemyn. Pažangi dviguba priekinė ir galinė „Integral Link“ ašys su pneumatine pakaba ir konfigūruojama „Adaptive Dynamics“ sistema užtikrina greitą valdymą ir išskirtinį važiavimo komfortą.
Unikalus, su niekuo nesulyginamas dizainas
Kol kas nėra su kuo palyginti „Jaguar I-Pace“ – tiesiog nėra tokio automobilio, kuris atrodo ir važiuoja kaip „I-Pace“. Jis suprojektuotas ir sukonstruotas taip, kad išnaudotų visas savo pažangiosios elektrinės pavaros ir kėbulo galimybes ir maksimaliai padidintų teikiamą naudą.
Elegantiškas, kupė kėbulo tipo „I-Pace“ siluetas, trumpas variklio dangtis, aerodinamiškas stogo dizainas ir išlenktas galinis langas yra įkvėpti superautomobilio „Jaguar C-X75" išvaizdos. Kėbulo priekio dizainas kontrastuoja su trumpu, kvadrato formos galu.
Salone, kaip ir priklauso tikram „Jaguar“, išskirtinis dėmesys detalėms, į keleivius orientuotas erdvės išdėstymas, aukščiausios kokybės medžiagos, įskaitant prabangų „Kvadrat" tekstilės interjero variantą.
„Jaguar I-Pace“ yra vidutinio dydžio visureigis, tačiau elektromobilio privalumai salone sukuria tiek erdvės, kad elektromobilis atrodo labai talpus. Galinių keleivių kojoms vietos skirta 890 mm, be to, atsirado naudingas, net 10,5 litrų tūrio daiktų saugojimo skyrius salono centre, papildomai vietos atrasta po sėdynėmis. Bagažinės talpa yra 656 litrų, o sulanksčius sėdimąsias vietas – net 1453 litrai.
Išmaniosios technologijos
Išmaniosios „Jaguar“ technologijos tarnauja išskirtinai keleivių komfortui bei saugumui. „Jaguar I-Pace" įmontuota nauja „Touch Pro Duo“ informacinė pramoginė sistema su naujovišku jutikliniu ekranu. Naujoji elektromobilio navigacijos sistema įvertina nustatyto maršruto topografiją, apibendrina ankstesnių kelionių įžvalgas, vairavimo stilių ir išskirtiniu tikslumu apskaičiuoja baterijos įkrovimo būseną, vairuotojui užtikrindama maksimalų pasitikėjimą automobilio galimybėmis.
Išmanioji sistema naudodama „Smart Settings“ technologiją, paremtą dirbtinio intelekto algoritmais, identifikuoja individualius vairuotojo pageidavimus ir atitinkamai pritaiko „I-Pace“ vairavimo galimybes. „I-Pace“ taip pat turi įdiegtą „Amazon Alexa Skill“. Tai reiškia, kad „Alexa“ įrenginio automobilio savininkai galės disponuoti informacija, saugoma „Jaguar InControl Remote“ programoje. Pavyzdžiui: „Ar mano automobilis užrakintas? Koks yra įkrovimo lygis? Ar jo užtenka vykti į darbą?“ „Alexa“ į šiuos klausimus atsakys būnant namuose. Be to, „I-Pace“ bus pirmasis „Jaguar“, nemokamai atnaujinantis programinę įrangą.
„I-Pace“ pirkėjams elektrinis „Jaguar“ suteiks galimybę nuo namų elektros tinklo kelionei paruošti ne tik akumuliatorių, bet, esant šaltam orui, sušildyti automobilio saloną, o už lango kepinant vasaros saulei – jį atvėsinti. Tiek automobilio krovimą, tiek jo pasiruošimą kelionei bus galima valdyti naudojant specialią mobiliąją programėlę arba per automobilio valdymo sistemą. „Jaguar“ patikino, kad tai bus taip paprasta, kaip nustatyti žadintuvą.
Akivaizdi nauda ir vertė
Skaičiuojant viso gyvenimo išlaidas ir likutinę vertę, „I-Pace“ bus konkurencingas pasirinkimas privatiems klientams ir įmonėms, siekiantiems sumažinti savo anglies pėdsaką ir ūkio išlaidas.
„Jaguar I-Pace“ jau galima užsisakyti. Į Lietuvą turėtų atvykti vasaros pabaigoje, o jo kaina prasideda nuo 80 tūkst. 700 eurų.