„Audi“ pristato dar vieną ilgai lauktą modelį – antrosios kartos „Audi Q5“. Nors šio modelio pardavimai prasidės tik 2017 metų sausį, jau skelbiama, kad bazinė jo kaina sieks 44900 eurų.
„Su naujuoju Q5 kartelę mes iškeliame dar aukščiau. Tarp svarbiausių mūsų inovacijų – „Quattro drive“ sistema su „ultra“ technologija, didelio efektyvumo varikliai, pneumatinė pakaba su valdomu dempferiu ir gausi informacinių pramogų bei pagalbinių sistemų pasiūla“, – sako AUDI AG valdybos pirmininkas Rupertas Stadleris.
Naujiesiems modeliams „Audi“ gamintojai siūlo 14-ka skirtingų eksterjero spalvų ir penkis įrangos variantus. Priekiniai automobilio žibintai – su LED elementais arba didelės raiškos „Matrix LED“ technologijomis su dinaminiu šviestuvų pasukimu.
Net 90 kg lengvesnis
4,66 metrų ilgio, 1,89 m pločio ir 1,66 m aukščio, ratų bazė 2,85 m ilgio – palyginti su ankstesniu modeliu naujasis Q5 išaugo kone visomis kryptimis. Priklausomai nuo variklio, automobilio svoris sumažėjo iki 90 kg.
Erdvus ir patrauklus akiai interjeras
Automobilyje pakankamai erdvės net penkiems asmenims, o jo matmenys didesni nei ankstesnio modelio. Priklausomai nuo galinės sėdynės padėties, pagrindinis bagažo skyriaus tūris siekia nuo 550 iki 610 litrų. Tai dešimčia litrų daugiau nei ankstesniame modelyje. Kai galinė sėdynė nulenkta, bagažo tūris išauga iki 1 550 litrų.
Naujajame modelyje galimos dvi naujo didelio efektyvumo oro kondicionieriaus versijos. O papildomos funkcijos, tokios kaip vairo šildymas – pasirinktinės. Tarp sėdynės reguliavimo įtaisų atrasite net ir pneumatinio masažo funkciją.
Valdo ir demonstruoja
Bet kurio „Audi“ virtualaus prietaisų skydelio grafika puiki – didelės raiškos ekrano įstrižainė siekia 12,3 colio. MMI terminalo veikimo logika pagrįsta šiandieniniuose išmaniuosiuose telefonuose naudojamomis funkcijų hierarchijomis, be to, sumontuota ir išmani laisva teksto paieška. O nauja natūralaus balso valdymo funkcija atpažįsta kasdieninėje kalboje vartojamus nurodymus. MMI plius navigacija naudoja „Audi Connect“ modulį. Tai leidžia keleiviams panaudoti interneto ryšiui iki 8 mobiliųjų įtaisų.
Pagalba vairuotojui ir saugos sistemos
Naujojo „Audi Q5“ pagalbos vairuotojui sistema leidžia rinktis vieną iš trijų aukštųjų technologijų paketų: „Tour“, „City“ ir „Parking“. Įspėjanti sistema apie iš galo artėjantį transportą, išvažiavimų įspėjimo sistema, susidūrimų išvengimo ir posūkių pagalba – tai dar kelios naujos funkcijos, padedančios užtikrinti eismo saugumą.
TDI ir TFSI varikliai
Lietuvoje ir Latvijoje naujasis Audi Q5 bus pristatomas su dviem galingais ir efektyviais varikliais – TDI ir TFSI. Jų galia padidėjo iki 20 kW (27 AJ), o degalų sąnaudos žymiai sumažėjo. Ypač ekonomiškas naujasis Q5 2.0 TDI jėgos variklis, kurio pajėgumas – 140 kW (190 AG).
2.0 TFSI variklio galia siekia 185 kW (252 AG), 100 km jis vartoja tik 6,8 litrų benzino, o į aplinką išmeta tik 154 gramų CO2 viename kilometre. Iš pagrindų atnaujinto 3.0 TDI taip pat padidėjo galia – iki 210 kW (286 AG), esant 620 Nm sukimo momentui. Šis variklis bus pristatytas 2017 metų viduryje, o 2.0 TDI variklį bus galima pasirinkti jau nuo sausio mėnesio.
Įvairiapusiška ir efektyvi transmisija
Vidutinio dydžio SUV transmisija atnaujinta iš esmės. Tai liečia ir šešių laipsnių mechaninio valdymo pavarą, ir septynių greičių „S tronic“, ir aštuonių greičių „triptronic“ (tik su 3.0 TDI). Automatinėse transmisijose yra integruota degalus taupanti „Freewheel“ funkcija.
Prieštaravimus išsprendžianti važiuoklė
Šiame modelyje ir pakaba, ir elektromechaninė vairo stiprintuvo sistema yra naujos. Pasirinkti galima ir dinaminio vairavimo sistemą, reguliuojančią pavarų santykius pagal važiavimo greitį ir vairavimo kampą.
Naujoji adaptyvi pneumatinė sistema gali būti naudojama automobilio korpuso penkių etapų kruizinio aukščio reguliavimui. „Audi Q5 3.0 TDI“ automobilyje šios dvi sistemos ir sportinis diferencialas susietos naujame centriniame važiuoklės valdymo agregate. Du nauji režimai: pakeltas/bekelės ir visų varomųjų ratų, optimaliai pabrėžia bekelei pritaikytą „Audi Q5“ charakterį.
Naujieji „Audi“ SUV gamykloje komplektuojami su 17 colių lengvo lydinio ratlankiais. Sportiški automobiliai tiekiami ir su 18 colių aliuminio ratlankiais, o S linijos sportiniame pakete numatyti ir 19 colių lengvo lydinio ratlankiai. Pasirinkti bus galima ir net 21 colio skersmens ratlankius.
Naujasis „Audi Q5“ gaminamas naujoje gamykloje Meksike. Į Vokietijos ir kitų Europos valstybių salonus jis bus pradėtas tiekti 2017 metų sausį. Prasidėjus pardavimams bazinė „Q5 2.0 TDI 140 kW (190 AJ) quattro S tronic“ kaina sieks 44900 eurų.