Vokiečių koncernas Frankfurto parodoje pristatė superelektromobilį „Mission E“, kurio... nereikės įkrovinėti laidu. Žudyti „Teslą“ jis ruošiasi ne kiek bugatiškomis techninėmis charakteristikomis (nors jų bus pakankamai), o pažangiausiomis elektromobilinėmis technologijomis.
Automobilio baterijos bus įkraunamos per kondukcines plyteles, kuriomis riedės vairuojamas elektrinis „Porsche“. Gamintojų teigimu, visų 4 ratų pavarą turėsiantis eko-monstras nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės greičiau nei per 3,5 s, o 80 proc. baterijų energijos bus įkraunama per 15 min.
Be kita ko, koncepcinis automobilis išsiskiria neužmirštamu kėbulo dizainu. Žinoma, neatsiejama „Porsche“ įvaizdžio dalis yra ir nuostabūs techniniai pirmosios 800 voltų transporto priemonės privalumai.
Gamintojai žada ir revoliucinį rodmenų skydelį, kuriame informacija bus pateikiama sekant vairuotojo žvilgsnį ir gestus. Dalis informacijos bus pateikiama hologramų pavidalu. Rodmenų skydelis automatiškai prisitaikys prie vairuotojo sėdėsenos.
Elektriniame „Porsche“ bus ir „Mission E“ sistema, perimta iš pažangiausių sportinių automobilių.
Du nuolat veikiantys magnetiniai sinchroniniai motorai (permanent magnet synchronous motors – PMSM) – iš Le Mano lenktynėse pergalę skynusio hibridinio 919-ojo modelio. Todėl automobilio įsibėgėjimo dinamika niekuo nenusileis sportiniams automobiliams, o energija bus kaupiama ir stabdymo metu.
Abu magnetiniai galios agregatai išvystys daugiau kaip 600 AG, o sistema „Mission E“ 100 km/val. greitį pasieks greičiau nei per 3,5 s, o 200 km/val. – greičiau nei per 12 s. Gamintojai teigia, kad tokiu automobiliu bus negėda išvažiuoti ir į legendines lenktynių trasas – pvz., Niurburgringo šiaurinį segmentą ir įveikti jį greičiau nei per 8 min.
Vis dėlto Elono Musko „Teslai“ kol kas net ir vizijoje ši koncepcija nusileidžia. Tačiau vokiečių bendrovės atstovai tikina, kad kompanijos tikslas – pranokti „Tesla Model S P90“. Pastarojo modelio versija „Ludicrous Mode“ režimu nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,8 s ir pranoksta ankstesnę versiją „Insane Mode“ režimu, kuri analogiškai įsibėgėdavo per 3,2 s.
Porsche pareiškė, kad būsimasis „Mission E“ vienu įkrovimu nuriedės daugiau kaip 500 km, o per 15 min. baterijos įsikraus 400 km kelionei.
800 voltų technologija kol kas elektromobilių pasaulyje analogų neturi, nes kol kas moderniausi elektromobiliai tenkinasi 400 voltų.
„Tai suteikia daugybę papildomų privalumų: trumpesnį baterijų krovimo laiką, mažesnį bendrą mašinos svorį, nes sistemoje bus naudojami lengvesni vario laidai“, – dėsto kompanijos atstovai.
O ir įkrauti baterijas bus galima įvairiais būdais. Judantis kėbulo segmentas ant priekinio kairiojo sparno, priešais vairuotojo dureles bus skirtas tiesioginiam įkrovimui kabeliu iš elektros tinklo. Per šį 800 voltų įtampos lizdą baterijos bus įkraunamos ypač sparčiai (apie 80 proc. per 15 min.).
Tačiau automobilį bus galima jungti ir prie įprastinės 400 voltų kolonėlės – lygiai taip pat sėkmingai jo baterijas maitinti bus galima ir namie – garažo grindyse bus galima įrengti specialią krovimo sistemą, per kurią automobilio baterijos bus kraunamos be jokių laidų, į automobilio dugne įrengtas rites.
„Mission E“ kėbulas pagamintas iš funkcionalaus aliuminio, plieno ir anglies pluošto lydinio. Ratlankiai – iš anglies pluošto. Elektrinio „Porsche“ galinių ratų skersmuo sieks 22 colius, priekinių – 21 colį.
Automobilis neturės standartinių šoninių veidrodėlių – juos atstos vaizdo kameros, stilingai įkomponuotos į išorinio dizaino detales.
Turint omenyje tai, kad, E. Musko teigimu, „Teslos“ pirkėjai buvo visiškai patenkinti ir „Insane Mode“, nes „Ludicrous Mode“ – per daug nutrūktgalviškas, visai įmanoma, kad sportinių elektromobilių pirkėjai nėra reiklūs monstriškoms techninėms charakteristikoms, todėl būsimasis „Porsche Mission E“ sėkmės gali sulaukti ir be jų. Juolab, kad čia bus daug kitų privalumų.