Antradienį žurnalistams duris atvėrusiame Frankfurto autosalone Vokietijos koncernas „Audi“ pristato „e-tron quattro“ koncepciją. Gamintojų teigimu, tai visiškai naujas 370 kW galios SUV klasės sportinis elektromobilis su įspūdingo dizaino aptakiu kėbulu, puikia rida su viena akumuliatoriaus įkrova ir gausybe komforto bei funkcinės įrangos.
„Audi e-tron quattro“ koncepto pavaros mechanizmą sudaro net 3 elektros varikliai. Vienas iš jų sumontuotas priekiniame tilte ir suka priekinius ratus. Kiti du patalpinti galinio tilto konstrukcijoje ir teikia judesį galiniams ratams. Bendra šių jėgainių galia – 320 kW, tačiau galimas trumpalaikis jos padidinimas iki 370 kW.
Įjungus specialų režimą, tampa įmanoma išvystyti didžiulį, iki 800 Nm sukimo momentą. Nuo 0 iki 100 km/val. elektromobilis įsibėgėja per 4,6 sek., o maksimalus elektroninėmis priemonėmis ribojamas greitis yra 210 km/val.
Sklandžią trijų elektros variklių sąveiką užtikrina visiškai naujos konstrukcijos „quattro“ pavara, automatiškai nustatanti, kiek galios ir sukimo momento skirti kiekvienam ratui konkrečiomis eismo sąlygomis. Pavarų perjungimo svirtis turi jau tradiciniu tapusį įprasto važiavimo režimą D, sportinio važiavimo režimą S ir maksimaliam energiniam efektyvumui optimizuotą režimą.
Didžiulis ličio jonų eigos akumuliatorius įrengtas keleivių salono grindyse. Šis sprendimas užtikrina žemą automobilio svorio centrą ir tolygų svorio pasiskirstymą tarp ašių. 95 kWh talpos eigos akumuliatorius suteikia galimybę viena pilna įkrova nuvažiuoti daugiau kaip 500 km.
CCS kombinuoto įkrovimo sistema užtikrina galimybę įkrauti akumuliatorių tiek iš pastovios, tiek iš kintamos srovės šaltinio. Pilnas įkrovimas 150 kW galios stotelėje užtrunka maždaug 50 min. Be to šis konceptas turi bekontaktinio indukcinio įkrovimo galimybę. Užvažiuoti ant bekontaktinio įkrovimo plokštės padeda autonominio vairavimo sistemos. Be to stoglangyje įmontuotos saulės baterijos padeda šiek tiek įkrauti akumuliatorius saulėtomis dienomis.
„Audi e-tron quattro“ koncepto važiuoklė – taip pat inovatyvus aukštųjų technologijų derinys. Ji turi amortizatorių standumo reguliavimo funkciją ir galimybę šiek tiek pažeminti kėbulą, „priglundant“ prie kelio važiuojant dideliu greičiu. Šio koncepcinio automobilio visi ratai vairuojami. Priekinių ratų pasukimą valdantis dinaminis vairo stiprintuvas veikia glaudžioje sąveikoje su galinių ratų pasukimo mechanizmu.
Penkių durų hečbekas yra 4,88 m ilgio, 1,93 m pločio ir tik 1,54 m aukščio. Kupė primenančio silueto aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas – tik 0,25. Tai naujas SUV segmento rekordas, o šio tipo automobiliai retai būna aptakesni, nei 0,30. Važiuojant didesniu, kaip 80 km/val. greičiu, atitinkamu kampu pakreipiami elektra valdomi ant variklio gaubto esantys aerodinaminiai elementai. Jie nukreipia oro srautus tolyn, automobilio galo link, taip dar labiau padidindami jo aptakumą.
Priekinių žibintų blokai – unikalus „Matrix laser“ tipo lazerinių ir OLED diodinių šviesos šaltinių derinys. Šviesos srauto formavimo ir paskirstymo procesus valdo specializuoti į aplinkos apšviestumą reaguojantys valdikliai. Toks apšvietimo technologijų derinys pirmą kartą demonstruojamas būtent Frankfurto autosalone.
„Audi e-tron quattro“ koncepto viduje patogiai išsitenka 4 žmonės ir net 615 litrų bagažo. Vairuotojui prieš akis patalpintas ergonomiškos formos OLED ekranų pagrindu suformuotas virtualus prietaisų skydas. Tai logiška 2014 m. debiutavusio ir jau masinės gamybos automobiliuose naudojamo „Audi virtual cockpit“ elektroninio rodmenų skydo tolesnė evoliucija. Galinėje salono dalyje yra dvi atskiros keleivių sėdynės. Ant jų sėdintys keleiviai gali naudotis priekinių sėdynių centrinės konsolės nugarėlėje sumontuotu OLED jutikliniu ekranu, kuriame gali naršyti internete, žiūrėti vaizdo įrašus bei srautines transliacijas, taip pat valdyti kai kurias automobilio informacijos bei pramogų sistemos funkcijas.
Jungtį su internetu užtikrina spartaus LTE ryšio modulis. Juo galima naudotis visomis automobiliuose prieinamomis interneto paslaugomis. Visus „Audi e-tron quattro“ vairavimo pagalbininkus valdo zFAS centrinis valdymo blokas. Koncerno inžinieriai tikina, kad šis pažangus borto kompiuteris yra autonominio vairavimo sistemos širdis, jau šiuo metu galinti automatizuoti daugelį vairavimo veiksmų, o ateityje, tikėtina, galės saugiai ir patikimai perimti visą automobilio valdymą.