Pasaulinėje elektrotechnikos parodoje „Consumer Electronics Show 2015“ (CES) BMW pademonstravo naujos kartos automobilių žibintus. Priekiniuose naudojamos lazerių, o gale – organinių šviesos diodų (OLED) technologijos, kurios leidžia ne tik sukurti įspūdingai atrodančius ir šviesos efektais išsiskiriančius žibintus, bet ir padidinti saugumą.
„BMW įrodo savo pasaulinę lyderystę tobulinant lazerinių žibintų technologiją. Koncernas jau gamina ir pirkėjams pristatė pirmuosius modelius su BMW „Laserlight“ lazeriniais žibintais – „BMW i8“ ir „BMW i3“, o CES parodoje su „BMW M4 Concept Iconic Lights“ modeliu atskleidė dar nematytą žibintų išvaizdą ir galimybes, kurios artimiausiu metu bus įgyvendintos serijinės gamybos modeliuose. Lazerinės ir OLED technologijos taps nauju žibintų evoliucijos etapu, o svarbiausia, kad jos žymiai pagerins matomumą vairuotojams važiuojant nakties metu“, – sakė BMW įgaliotosios atstovybės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.
Lazerinės šviesos spindulys – 600 metrų
Demonstracinio „BMW M4 Concept Iconic Lights“ modelio priekyje įrengti lazeriniai žibintai, kurie kelia šviesos spindulio nuotolio ir ryškumo standartų kartelę automobilių industrijoje. „BMW Laserlight“ žibintų spindulys siekia net 600 metrų. Tai – dukart toliau, nei įprastų automobilių žibintų.
BMW inžinieriai lempoje sugebėjo mėlyną lazerių šviesą paversti ryškiai balta, kuri primena natūralų dienos apšvietimą ir yra labai maloni akims. Be to, ši balta šviesa yra 10 kartų ryškesnė nei halogeninė, ksenoninė ar LED, tačiau nepaisant to sunaudoja 30 proc. mažiau energijos. BMW šiuose žibintuose taip pat naudoja „BMW Selective Beam“ funkciją, kuri užtikrina, kad ryškūs automobilio žibintai neakintų iš priekio atvažiuojančių ar lenkiamų/lenkiančių automobilių.
Lazeriniai žibintai gali būti integruoti su kitomis automobilinėmis sistemomis ir taip dar labiau padidinti saugumą bei komfortą. Pavyzdžiui, jie gali būti susieti su navigacijos sistema ir iš anksto apšviesti posūkį, o kryptiniu taškiniu spinduliu apšviesti už 100 metrų esantį gyvūną ar pėstįjį, kurį užfiksuoja infraraudonųjų spindulių kameros. „BMW M4 Concept Iconic Lights“ modelyje taip pat integruota naujoviška sistema „High Power Laser“, kuri vairuotojui svarbią informaciją projektuoja ant kelio priešais automobilį – tokiu būdu vairuotojas gali neatitraukti akių nuo kelio.
Pristatydamas naujos kartos priekinius žibintus Vokietijos automobilių gamintojas sukūrė ir naują BMW simboliu tapusių dviejų žiedo formos lempų išvaizdą. Koncepciniame „BMW M4“ modelyje šie žiedai įgavo naują – plokštesnę ir „aštresnę“ – formą. Tai, kad naudojamos lempos – lazerinės, išduoda žieduose erdviškai įkomponuotos plonytės mėlynos šviesos juostelės.
Galiniuose žibintuose – OLED technologijos
„BMW M4 Concept Iconic Lights“ galinėms lempoms gamintojas pritaikė OLED technologiją, kuri naudojama įvairiems ekranams – nuo mobiliųjų telefonų, iki televizorių. Pirmą kartą istorijoje ši technologija panaudota ir pačioms galinėms lempoms ir posūkio signalams.
OLED elementai patrauklūs tuo, kad yra itin ploni, vos 1,4 mm storio, o atskiri moduliai gali būti aktyvuojami atskirai. Tai leidžia sukurti naujoviškus šviesos efektus ir keisti juos važiuojant skirtingais vairavimo režimais. Pavyzdžiui, važiuojant „Sport“ režimu, BMW tipinės L formos šviesa gali tapti siauresne, „aštresne“ juostele.
„BMW M“ padalinys žada, kad netolimoje ateityje išleis serijinės gamybos modelį, kurio žibintuose bus panaudotos pademonstruotos OLED technologijos.