Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 17 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 17 d. 16:25
Žaidimų industrijos ateitis festivalyje „GameOn 2024“ : kaip bus saugomos autorių teisės dirbtinio intelekto eroje?
Lapkričio 17 d. 13:30
Juodasis penktadienis: kaip nesumokėti už „nuolaidas“ savo asmens duomenimis?
Lapkričio 17 d. 10:22
Netrukus jūsų automobilis be interneto nevažiuos?
Lapkričio 16 d. 16:31
Testas ar įspėjimas? „Google“ tikrina, kokį poveikį turės ES naujienų pašalinimas iš paieškos
Lapkričio 16 d. 13:53
Ateities tendencijos: kaip skaitmeniškumas keičia meno suvokimą?
Lapkričio 16 d. 10:11
Kokybės dienos proga VDU vyko diskusija apie dirbtinį intelektą ir inovatyviausiųjų apdovanojimai
Lapkričio 15 d. 20:30
Vilniečių sukurtas 3D įrankis keičia karo nuniokotus Ukrainos miestus
Lapkričio 15 d. 17:22
„Twitter“ alternatyvų paieškos tęsiasi: ką renkasi lietuviai?
Lapkričio 15 d. 14:34
„YouTube“ atsinaujina iš esmės: nepraleiskite aktualių patobulinimų
Lapkričio 15 d. 11:15
Lietuvių mėgstamiausias slaptažodis – „qwerty123“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

BMW, kuris pats suranda vietą ir prisiparkuoja daugiaaukštėje aikštelėje

Publikuota: 2015-01-07 17:15
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Vakar Las Vegase (JAV) prasidėjusioje „CES 2015“ parodoje Vokietijos automobilių gamintojas „BMW Group“ pademonstravo naujas automobilių autonominio valdymo galimybes, kurios atvers naują puslapį kelių transporto istorijoje. Koncerno inžinieriai sėkmingai ištobulino sistemas, kurios saugiai valdo automobilį be vairuotojo pagalbos ir leidžia išvengti bet kokių susidūrimų kelyje.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vakar Las Vegase (JAV) prasidėjusioje „CES 2015“ parodoje Vokietijos automobilių gamintojas „BMW Group“ pademonstravo naujas automobilių autonominio valdymo galimybes, kurios atvers naują puslapį kelių transporto istorijoje. Koncerno inžinieriai sėkmingai ištobulino sistemas, kurios saugiai valdo automobilį be vairuotojo pagalbos ir leidžia išvengti bet kokių susidūrimų kelyje.

„Vizija, kad automobilis važiuoja visiškai savarankiškai, nėra tolima ateitis. Jau šiandien BMW demonstruoja technologijas, kurios geba pačios saugiai nuvairuoti automobilį daugiaaukštėje aikštelėje ir pastatyti jį į vietą centimetrų tikslumu. Koncernas siekia, kad iki 2020 metų automobilių industrijoje būtų išplėtotas pagrindas diegti plačiai automatizuotoms vairavimo sistemoms, nes jos padidina eismo dalyvių saugumą ir suteikia komforto vairuotojams“, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.

BMW, kuris pats suranda vietą ir prisiparkuoja daugiaaukštėje aikštelėje

Jokių nubrozdintų buferių

„CES 2015“ parodoje pristatomų BMW sistemų pagrindas – technologijos, kurios padeda užtikrinti automobilio poziciją ir atpažinti aplinką. Šias technologijas koncernas išbandė su naujuoju elektromobiliu „BMW i3“.

Jame įrengti keturi lazeriniai aplinkos skeneriai nuskaito aplinką ir patikimai identifikuoja kliūtis, pavyzdžiui, automobilių parkavimo aikštelėje esančias kolonas. Jeigu automobilis prie kolonos ar sienos artėja per greitai, sistema automatiškai pradeda stabdyti, kad būtų išvengta susidūrimo. Automobilis sustabdomas labai tiksliai, kelių centimetrų tikslumu nuo kliūties. Jeigu vairuotojas pakeičia važiavimo kryptį ir susidūrimui grėsmės nebelieka, stabdžiai yra atleidžiami. Ši technologija ypač palengvina naštą vairuotojams esant sunkiam matomumui.

Kaip ir kitose BMW pagalbinėse technologijose, taip ir šiuo atveju, vairuotojas bet kuriuo metu gali įsikišti ir pilnai perimti automobilio valdymą.

Visiškai automatizuotas parkavimasis daugiaaukštėse aikštelėse

Kita autonominio valdymo sistema – „BMW i3“ bandymų modelyje įdiegtas visiškai automatizuotas nuotolinio parkavimo asistentas „Remote Valet Parking Assistant“. Jis naudoja lazerinių skenerių surenkamą informaciją ir skaitmeninį pastato, pavyzdžiui, daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės, brėžinį.

Atvykęs prie įvažiavimo į aikštelę vairuotojas gali išlipti iš automobilio ir savo išmaniajame laikrodyje aktyvuoti šį nuotolinio parkavimo asistentą. Kol vairuotojas keliaus į verslo susitikimą, automatizuotas asistentas savarankiškai suras vietą daugiaaukštėje aikštelėje (jis sugeba važiuoti ir per skirtingus aikštelės aukštus) ir priparkuos automobilį laisvoje vietoje. Asistentas atpažįsta aikštelės konstrukcinius elementus ir saugiai apvažiuoja bet kokią kliūtį, pavyzdžiui, netvarkingai pastatytą automobilį.

Savarankiškai prisiparkavęs, „BMW i3“ automatiškai užsirakina ir laukia šeimininko. Po susitikimo vairuotojas automobilį iškviečia per išmanųjį laikrodį ir balso komandą. „BMW i3“ apskaičiuoja laiką, per kurį vairuotojas pasieks parkavimo aikštelės išvažiavimą ir čia atsiduria tiksliai nustatytu laiku.

BMW, kuris pats suranda vietą ir prisiparkuoja daugiaaukštėje aikštelėje

Navigacija be GPS signalo

Įdomu tai, kad šiose sistemose automobilio pozicijai nustatyti ir orientuotis erdvėje BMW nenaudoja GPS signalo – sistemos naudojasi tik jutikliais ir skaitmeniniu pastato planu. Apsieiti be GPS siekta, nes jis daugiaaukštėse aikštelėse nėra itin tikslus.

Be lazerinių jutiklių, nuotolinio parkavimo asistentas turi procesorių ir pagal algoritmus apdoroja informaciją, kad tiksliai žinotų savo buvimo vietą, nuskaitytų aplinką ir savarankiškai bei automatizuotai važiuotų. Kadangi visą darbą atlieka automobilyje esančios „smegenys“, aikštelėse nereikia diegti jokios papildomos įrangos, kad automobilis orientuotųsi aplinkoje ir saugiai važiuotų.

Ilgametė patirtis automobilių automatizavime

„BMW Group“ yra vienas rinkos lyderių kuriant iš dalies ar visiškai automatizuoto automobilių valdymo technologijas.

2009 metais koncernas pradėjo bandymų programą „BMW Track Trainer“ ir pademonstravo kaip pačią sudėtingiausią lenktynių trasą – Niurburgringo Šiaurinį žiedą – autonominis BMW automobilis pravažiavo idealia trajektorija. Vėliau „BMW Track Trainer“ idealiai įveikė ir kitas trasas.

Inovacijas koncernas toliau plėtojo pagal bandymų programą „BMW Emergency Stop Assistant“. Jeigu vairuotojas netikėtai susmunka, pavyzdžiui, dėl širdies smūgio, šis asistentas automatiškai perima automobilio valdymą ir saugiai sustoja šalikėlėje bei automatiškai iškviečia pagalbą.

2011 metais „BMW Group“ testinis automobilis be vairuotojo įsikišimo sėkmingai nuvažiavo Vokietijoje A9 greitkeliu nuo Miuncheno iki Nurembergo. Nuo to laiko, šis prototipas buvo nuolat tobulinimas. Bandymų automobilis, reaguodamas į eismo situaciją ir važiuodamas 0–130 km/val. greičio diapazone, geba savarankiškai stabdyti, greitėti ir aplenkti kitas transporto priemones. Šiuo automobiliu BMW specialistai jau nuvažiavo apie 20 tūkst. kilometru. Automobilyje yra įrengtos sensorinės sistemos – LIDAR, radaras, ultragarso jutikliai ir kameros visose automobilio pusėse.

Nuo 2013 m sausio „BMW Group“ bendradarbiauja su tarptautine korporacija „Continental“ siekdama toliau plėtoti bandomąjį projektą ir iki 2020 metų padėti pagrindą autonominėms automobilių valdymo funkcijoms.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama