Po dviejų savaičių Švedijos sostinėje bus pristatytas visiškai naujas „Volvo XC90“, kuris yra pirmasis kompanijos modelis sukurtas ant naujos modulinės platformos (SPA – angl. „Scalable Product Architecture“). Dėka beveik keturis metus trukusio įtempto „Volvo“ kompanijos inžinierių darbo kuriant naują platformą ir nuolatos ją tobulinant, bendrovė gali pasigirti sukūrusi išskirtinį inovacinį sprendimą, kurį naudos ne tik naujos kartos „Volvo XC90“, bet ir kituose kompanijos modeliuose, pasirodysiančiuose ateityje.
SPA teikiama nauda ir galimybės yra labai plačios. Visų pirma, SPA lankstumas suteikia laisvės „Volvo“ inžinieriams ir dizaineriams, nes dabar jie gali pritaikyti daug naujų ir viliojančių dizaino ypatybių bei pagerinti manevringumą, diegti saugumą gerinančias naujoves, siūlyti pažangiausias automobilių ryšio technologijas ir padidinti salono vidaus erdvę.
„SPA ir „XC90“ yra tvirtas mūsų „Volvo-by-Volvo“ strategijos įrodymas. Išskirtinis „XC90“ prabangos, erdvės, efektyvumo, universalumo ir saugumo derinys perkelia visureigių segmentą į naują lygį – taip, kaip ir pats pirmasis „XC90“ automobilis, pasirodęs 2002 metais“, – pasakoja Peteris Mertensas, „Volvo Car Group“ tyrimų ir plėtros skyriaus viceprezidentas.
Be to, SPA ateityje visiškai pakeis „Volvo“ automobilių gamybos būdą – prie tos pačios architektūros bus derinami skirtingo gamybos sudėtingumo automobiliai, varikliai, elektros sistemos ir kt. „SPA yra nauja technologinė pradžia. Apie 90 procentų „XC90“ ir būsimų modelių komponentų yra nauji ir unikalūs. Kai kalbame apie kokybę ir technologijų lygį, mes keliame kartelę iki aukščiausio įmanomo lygio“, – teigė P. Mertensas.
Daugiau laisvės dizaineriams
Įdiegusi SPA technologiją, „Volvo“ panaikino ankstesniems modeliams būdingus dizaino apribojimus tokiose srityse kaip važiuoklės bazė, transporto priemonės aukštis ir transporto priemonės priekio aukštis. „Dabar galime nevaržomai kurti automobilius, išsiskiriančius patikimu sukibimu su keliu, dinamiškomis proporcijomis ir daugybe išskirtinių dizaino sprendimų. Tai įrodėme pristatydami tris paskutinius savo koncepcinius automobilius. Nors naujasis „XC90“ yra visiškai kito tipo automobilis, panašumus akimirksniu pamatysite po dviejų savaičių“, – teigia Thomasas Ingenlathas, „Volvo Car Group“ dizaino skyriaus viceprezidentas.
Išskirtinis vairavimo malonumas ir lankstumas
Naujoji SPA važiuoklės technologija sumažina svorį ir pagerina svorio paskirstymą, todėl ne tik garantuojamas vairavimo malonumas, bet ir išlaikomas važiavimo komfortas. SPA taip pat užtikrina lankstumą automobilio viduje. Naujajame „XC90“ įrengtos išradingai sukurtos sėdynės, sukuriančios daugiau erdvės antros ir trečios eilės keleiviams – naujasis „XC90“ tampa ypatingai komfortišku septynių vietų visureigiu.
Visų antros eilės sėdynių slinkimo funkcija gali būti panaudota norint sukurti daugiau vietos trečios eilės keleivių kojoms arba padidinti erdvę, skirtą daiktams. Trečios eilės sėdynėse itin patogiai jausis aukštesni negu 170 cm keleiviai.
„SPA mums leido sukurti pirmąjį bekompromisį visureigį pasaulyje“, – sako P. Martensas. „Jūs gaunate mažo ir žemo automobilio vikrumą, preciziško valdymo pojūtį ir itin daug interjero erdvės. Be to, mūsų naujų variklių dėka, kurie išsiskiria neprilygstamu galios ir mažu išmetamų teršalų kiekiu, jausitės lyg vairuotumėte lenktyninį automobilį. Žinoma, kadangi tai yra „Volvo“, jūs standartiškai gaunate aukščiausios klasės saugumą“.
Aukščiausios klasės saugumas
SPA padeda stiprinti „Volvo“, kaip bendrovės, pirmaujančios saugumo srityje, įvaizdį, nemažinant automobilio dydžio, svorio ar dizaino parametrų.
SPA taip pat apima ir novatorišką elektros architektūrą, kuri reikšmingai padeda kelti automobilio išmaniųjų technologijų lygį. Elektros architektūra sukurta taip, kad būtų galima lengvai integruoti naujas greitai besivystančių sričių technologijas, pvz., mikroprocesorius, jutiklius ir kameras. Tai palengvina naujų saugumo sprendimų, saugančių nuo nelaimingų atsitikimų keliuose, diegimą bei leidžia greitai įdiegti naujas multimedijų ir ryšio parinktis.
„Mes sukūrėme vieningą automobilio „nervų sistemą“, kuri valdo visus transporto priemonės ryšius. Tai – novatoriškas automobilių pramonės pasiekimas“, – sako P. Mertensas.
Keičiamo mastelio platformos architektūra teikia ne tik reikšmingus su produktu susijusius privalumus, bet ir naudą gamyboje. SPA leidžia „Volvo“ kurti modelius, kuriuose naudojami tos pačios jungties moduliai ir sąsajos, keičiamo mastelio sistemos ir komponentai, kurie gali būti paprastai integruoti į lanksčią gamybos sistemą. Vadinasi, visi „Volvo“ modeliai, pradedant nuo 60-ukų, gali būti gaminami ant tos pačios gamybos linijos, nepriklausomai nuo jų sudėtingumo.
Naujas „Volvo“ veidas: priekiniai žibintai „Toro kūjis“
Šiandien pirmą kartą „Volvo“ parodo naujojo „XC90“ visureigio priekio, arba „veido“, atvaizdą, kuris labiausiai išsiskiria savo T formos priekiniais žibintais. Dizaino komanda juos pavadino „Toro kūju“ – jie labai primena Toro, žinomo skandinavų perkūno dievo, kūjo formą.
„Dabar visi pažiūrėję per galinio vaizdo veidrodėlius iš karto žinos, kad už jų – naujasis „XC90“, – teigia Thomasas Ingenlathas. „XC90“ yra automobilis, kurio tiesiog neįmanoma nepastebėti“.