Šių metų rudenį pasirodysiantis naujos kartos „Volvo XC90“ bus puikus pavyzdys, jog talpus ir erdvus visureigis gali būti ne tik galingas, bet ir ekonomiškas bei ekologiškas. Septynvietis visureigis bus komplektuojamas su visiškai nauja jėgaine, kuri išvystys beveik 400 arklio galių, tačiau į aplinką išmes vos 60 g/km CO2. Tai bus geriausias galios ir ekologiškumo santykis padidinto pravažumo automobilių klasėje.
„Naujas „XC90“ - universaliausias automobilis pasaulyje“, – teigia Peteris Mertensas, „Volvo Cars“ tyrimų ir plėtros viceprezidentas. – „Šiuolaikinės technologijos leidžia sukurti ne tik galingą, bet ir mažai aplinką teršiantį automobilį. Būtent toks bus naujos kartos XC90“.
Naujojo „XC90“ pirkėjai galės rinktis iš kelių 4 cilindrų „Drive-E“ variklių variantų, kurie užtikrins maksimalų variklio efektyvumą ir mažiausias degalų sąnaudas.
„Volvo Drive-E“ - nauja variklių šeimyna. Tai ekonomiškesni ir galingesni benzininiai ir dyzeliniai motorai, kurie suteikia išskirtinį vairavimo malonumą, tačiau tuo pačiu metu stebina savo ekonomiškumu, o anglies dvideginio emisija vienam kilometrui yra neįtikėtinai maža“, – pridūrė P. Mertensas.
Mažas naujojo ‚XC90“ automobilio CO2 emisijos kiekis sustiprins „Volvo Cars“ pirmavimą rinkoje aplinkai nekenksmingų technologijų srityje. Pagal Europos automobilių pramonės asociacijos ACEA statistiką 2012–2013 metais, „Volvo Car Group“ savo automobilių parko anglies dvideginio emisijas sumažino net 8,4 procento.
„Twin Engine“ technologija
„Volvo Cars“ sukūrė keturių cilindrų variklį, užtikrinantį nepaprastą vairavimo malonumą, didesnę galią ir efektyvesnį bei švaresnį veikimą. Ateityje „Drive-E“ varikliai bus montuojami visuose „Volvo“ automobiliuose.
Naujas „Twin Engine“ variklis bus pažymėtas ženkliuku „T8“, o pats „XC90“, priklausomai nuo vairuotojo norų, galės būti elektromobiliu, hibridu arba galingu sportišku automobiliu.
Įprastai važiuojama numatytuoju hibridiniu režimu. Tam naudojamas dviejų litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų „Drive-E“ benzininis variklis turintis kompresorių ir turbiną, kuris varo priekinius ratus, ir 80 AG (60 kW) elektrinis variklis, varantis galinius ratus.
Variklio galia tiesiogiai priklauso nuo tiekiamo oro kiekio. Šiai užduočiai atlikti padeda turbina bei kompresorius. Kompresorius veikia žemuose sūkiuose, o turbina aukštuose. Taip išvengiama kokio nors variklio delsimo.
Tačiau kai važiuojamas atstumas siekia apie 40 km, spustelėjęs mygtuką vairuotojas gali įjungti tylų važiavimo mieste režimą naudojant vien elektrą. O prireikus, vairuotojas gali nedelsiant vėl įjungti kombinuoto benzininio ir elektrinio variklių veikimo režimą, kurių galia siekia 400 AG, o sukimo momentas – 640 Nm.
Plati variklių gama
„Volvo XC90“ variklių gamą taip pat sudaro „D5“ 225 AG, 470 Nm dyzelinis variklis su dvejomis turbinomis, kurio degalų sąnaudos šimtui kilometrų tesiekia 6 l, bei „D4“ 190 AG, 400 Nm dyzelinis variklis su turbina, kurio degalų sąnaudos šimtui kilometrų – 5 l.
Taip pat galima rinktis benzininius variklius. Pirmasis yra „T6“ variklis su mechaniniu ir turbininiu kompresoriumi, kurio galia siekia 320 AG, o sukimo momentas – 400 Nm. Antrasis yra „T5“ - 254 AG ir 350 Nm benzininis variklis.
Užtikrinamos ne tik puikios eksploatacinės savybės ir efektyvumas – naujoji keičiamo mastelio platformos architektūros (angl. „Scalable Product Architecture“, SPA) važiuoklės technologija suteikia dar daugiau dizaino galimybių, patobulinanti vairavimo ypatybes, leidžianti integruoti naujausias saugos funkcijas ir automobilio salone montuojamas technologijas bei padidinanti salono vidaus erdvę. Kitiems automobilių gamintojams prireikė daug pastangų suderinant labai didelį akumuliatorių su erdviu vidumi, o „Volvo“ tai puikiai pavyko nemažinant keleivių vietos ar vietos bagažui.