Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Dopleriniai greičio matuokliai

Publikuota: 2006-05-09 07:48
Tematika: Elektronika, technika
 

Pagrindinė Doplerinio radaro funkcija - pastoviai nustatyti orlaivio greičio vektoriaus kryptį ir dydį žemės atžvilgiu. Jei tai nustatyta, pagal greičio komponentę galima apskaičiuoti nueitą kelią nuo žinomo išvykimo taško iki orlaivio esamos pozicijos ir pan., todėl Doplerinis radaras yra pagrindinis skridimo navigacinės sistemos elementas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Pagrindinė Doplerinio radaro funkcija yra pastoviai nustatyti orlaivio greičio vektoriaus kryptį ir dydį žemės atžvilgiu. Jei tai nustatyta, pagal greičio komponentę galima apskaičiuoti nueitą kelią nuo žinomo išvykimo taško iki orlaivio esamos pozicijos, kursą ir atstumą iki atvykimo taško, todėl Doplerinis radaras yra pagrindinis skridimo navigacinės sistemos elementas. Greitis yra nustatinėjamas išmatavus Doplerio signalų, išsiųstų iš orlaivio skirtingais spinduliais nukreiptais į žemės paviršių santykinai stačiais kampais, atsispindėjusių nuo paviršiaus ir priimtų Doplerio radaro imtuve, pokytį.

Vienas pirmųjų Doplerinių radarų buvo AN/APN-81, (raidės šifruojasi karinis, skirtas jūrų ir oro pajėgoms, skraidančiuose objektuose naudojamas navigacinis radaras) kuris buvo naudojamas 1956 metais, svėrė apytikriai 131 kg, spinduliavo 50 W vidutinę galią, o suvartodavo 1700 W. Kai buvo pridėtas navigacinis kompiuteris, bendras Doplerinės navigacinės sistemos svoris buvo apie 320 kg. 1996 metais Doplerinės sistemos, atliekančios ekvivalenčias funkcijas, svėrė 5 kg., įskaitant anteną, visą elektroniką ir MIL-STD-1553 duomenų šyną; jos spinduliavo vidutinę 20 mW galią, o suvartojo 20 W.


Doplerinės navigacijos sistema AN/ASN-157

Paveikslėlyje pavaizduota AN-ASN-157 (raidės reiškia, kad tai karinis aviacinis daugiafunkcinis ypatingas navigacinis įrenginys) Doplerinę navigacijos ir greičio fiksavimo sistemą sraigtasparniams ir vidutinio dydžio orlaiviams. Ji spinduliuoja ištisines bangas su dažnine 30 kHz moduliacija.

Pagrindinės radaro savybės:

  • Maža siųstuvo galia – tik 25mW;
  • Greičio diapazonas nuo –50 iki 350 mazgų;
  • Aukščio diapazonas nuo 0 iki 10 000 pėdų (nuo 0 iki 3050m);
  • Didelis tikslumas virš žemės ar vandens;
  • Virpesio forma iš esmės pašalina virš vandens paviršiaus atsirandantį pokytį.

Šio tipo sistemos variacijos panaudoja kartotinius moduliacijos dažnius, kad išvengti aukščio kiaurymės efektų aukščiau kaip 15000 pėdų.

Ši instrumentas gali būti panaudotas kaip greičio matuoklis arba kaip pilnai sukomplektuota navigacinė sistema. Joje įmontuotas GPS imtuvas, kuris įgalina valdymą panaudojant keturis palydovus. Taip yra galimybė panaudoti WGS-84 duomenis šioje navigacinės sistemos versijoje.

BAE SYSTEMS sukūrė ASN-157 patenkindami kylantį sraigtasparnių poreikį mažesnio dydžio ir svorio aviacinei elektronikai. ASN-157 sistemos tikslumas siekia 0,15 % bendro greičio, o svoris apie 5 kg. Šią sistema sukomplektuota vienoje dėžutėje. Numatomas vidutinis laikas vienam gedimui siekia 7 300 valandų. Labai svarbi ASN-157 galimybė yra tiksli navigacija nuo žemės paviršiaus iki 10 000 pėdų.

Kursas, polinkis ir pokrypis yra nurodomi pagal orlaivio kurso ir aukščio daviklius standartiniame 400 Hz sinchronizuotame formate arba per MIL-STD-1553 duomenų šyną. Ši sistema apdoroja INS ir GPS sistemų duomenis ir taip pasiekdama didelio tikslumo navigacijoje. Visi skaičiavimai atliekami universaliame vienos schemos kompiuteryje.

ASN-157 visus duomenis pateikia per dvi sietis: per du kartus rezervuotą MIL-STD-1553 duomenų šyną ir ARINC 575 serijinį duomenų išėjimą. Šios dvi sietys atkartoja ankstesnes ASN-128 ir ASN-137 sietis, supaprastindami šių sistemų pakeitimą naujesne, lengvesne ir pigesne ASN-157.

Ši doplerinė navigacijos sistema naudojama Jungtinių Valstijų ir Olandijos Oro Pajėgų orlaiviuose AH-64D Longbow Apache ir Jungtinės Karalystės GKN WAH-64D sraigtasparniuose. Dabartiniai produkcijos tempai siekia 30 vienetų per mėnesį.

Kita panašaus tipo sistema yra H-764G GPS ir INS sistema apjungia dvi funkcijas į vieną bendrą vienetą. Tai hibridinė sistema. Šis sistema yra visų požiūrių navigacinė sistema teikianti linijinio ir kampinio pagreičio, greičio, pozicijos (polinkio, pokrypio ir azimuto), magnetinio ir tikrojo kurso, aukščio ir laiko duomenis. Kai tai įdiegta atitinkamose modeliuose, sistema atlieka įrenginių, kuriuos ji pakeičia, navigacines funkcijas. Ji taip pat turi MIL-STD-1553 duomenų šyną, tenkina GPS/INS reikalavimus ir gali sąveikauti su Jungtinių Valstijų Karinių Oro pajėgų palydovų sistema.

Šią sistemą sudaro inercinis daviklis, GPS imtuvas, sistemos procesorius, sinchronizuojančios grandinės schema ir tiesioginis energijos šaltinis. Ši sistema naudoja skaitmeninio lazerio giro mechanizmo energiją, pradinius ir esamus duomenis, taip pat kaip ir GPS palydomų duomenis GPS ar GPS/INS veikimui, ir taip pat gali sekti penkis orlaivius tuo pat metu.

Sistema sveria mažiau kaip 7 kg ir naudojama AH-64A/D, OH-58D, MH-47D/E, MH-60A/L/K orlaiviuose.

Doplerinės navigacijos radarų ir jų sistemų yra be galo daug. Jos skiriasi viena nuo kitos savo svoriu, naujoviškumu, matuojamų parametrų (greičio, aukščio ir kt. skrydžio parametrų) skaičiumi ir tų parametrų diapazonais.

Daugumą AN/ASN tipo sistemų kuria tokios garsios Jungtinių Amerikos Valstijų kompanijos kaip Ford Instrument (AN/ASN-7), Huyck (AN/ASN-15), Lear-Siegler (AN/ASN-124 – taktinė navigacinė sistema), Kearfott (AN/ASN-24), Hartman Systems, Litton (AN/ASN-31), Collins (AN/ASN-33), Delco (AN/ASN-119 dar vadinamas „Carousel IV“ - tai inercinė navigacinė sistema), Honeywell, Singer (AN/ASN-128 Doplerinė navigacijos sistema (+ GPS vėlesnėse versijose), Northrop (AN/ASN-136 Inercinė navigacijos sistema naudota B-52G), BAE Systems (AN/ASN-180), NaviTrak (AN/ASN-509).

AN/APN (kariniai aviaciniai navigacijos radarai) tipo radarus kuria tokios firmos kaip Philco (AN/APN-4 naudotą B-29, B-32, C-47, C-54, C-117, C-121), RCA (AN/APN-9 - LORAN), Electronic Assistance Corp, GPI (AN/APN-25), Dayton Aviation Radio & Equip Corp (AN/APN-70), OlympicTeledyne Ryan (AN/APN-79 naudojamą sraigtasparniuose; AN/APN-97, AN/APN-128, Doplerinė navigacijos sistema orlaiviuose SH-3H, CH-46, HH-46A/D), Hazeltine (AN/APN-84 – SHORAN), General Electric (AN/APN-115), Canadian Marconi (AN/APN-147 – Doplerinė navigacijos sistema; AN/APN-208 naudojamą HH-53H, Bell 412), ITT, Stewart-WarnerTexas Instruments, Sierra (AN/APN-178 – navigacinis radaras), Research General, DynamicsMarconi (AN/APN-172), Singer-Kearfott (AN/APN-185; AN/APN-190), Teledyne (AN/APN-205).

Daugelis Doplerinių radarų nėra naudojami atskirai, jie dažniausiai yra galingų navigacinių sistemų, kurias sudaro ir kitų naujų technologijų įrenginiai, komponentai. Tačiau jų veikimo principas yra pagrįstas tuo pačiu dėsniu, o jie tobulinami lengvumo, kompaktiškumo, ir mažesnės savikainos kryptimi.

Doplerinių radarų panaudojimas yra labai platus – jie vartojami tiek civilinėje aviacijoje- antžeminiai ir borto radarai, tiek karinėje aviacijoje, tiek jūrų laivyne. Paskutiniu metu pradėta naudoti šiuos radarus meteorologinėse tarnybose, nustatant vėjų greičius, audrų bei kitų gamtos stichijų nustatymui ir perspėjimui.

Naudota literatūra:

  1. „Avionics navigation systems“. Myron Kayton and Walter Fried. 1997.
  2. „The AN/ASN-157; A single LRU Doppler Navigation system for helicopters.“ Buell, D. Doremus. 1993.
  3. „Modern radar systems“, Barton , 1988.
  4. http://www.pakdef.info/pakmilitary/army/others/doppnav.html.
  5. http://www.ion.org/meetings/am2002/A2.cfm.
  6. http://www.cni.na.baesystems.com/html/an_asn-157_doppler_navigation_.html.
  7. http://www.galaxyscientific.com/areas/navigati/ngs14.htm.
  8. http://www.airforce-technology.com/projects/b52.
  9. http://www.airwarbirds.com/a-7_specs.htm.
  10. http://www.designation-systems.net/usmilav/electronics.html#_JETDS_Systems.
  11. http://www.fas.org/spp/military/program/nav/dgns.htm.
  12. http://www.delta-engineering.co.il/defenseSystems.htm.

Referatą .doc formatu galite atsisiųsti iš archyvo.

Red. pastaba: autorius nežinomas. Rašinį atsiuntė lankytojai.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama