„Volkswagen“, priešingai nei jų konkurentai iš Japonijos, niekada nerodė didelio entuziazmo hibridams. Galbūt laukę, bet taip ir nesulaukę hibridizacijos burbulo sprogimo, vokiečiai tyliai išleido „Jetta Hybrid“.
Tai nėra pirmas „Volkswagen“ hibridas – šiuo titulu gali didžiuotis prieš keletą metų pasirodęs „Touareg Hybrid“. Vis dėlto nuo 244 tūkst. Lt kainuojantis automobilis niekaip nesiasocijuoja su tuo, ką galėtume vadinti „liaudies hibridu“. Daugiau nei perpus pigesnis „Jetta Hybrid“ priartėjo prie masių, tačiau galima prognozuoti, kad ir jis netaps tuo, kuris įvykdys perversmą.
Daugiau nei 5 mln. hibridinių automobilių pardavusi „Toyota“ neslepia savo planų, kad vieną dieną kiekvienas jų modelis turės versiją, varomą hibridine jėgaine. „Volkswagen“ tokių iliuzijų bent jau kol kas nepuoselėja.
Atsižvelgiant į tai, kad vokiečiai gamybai parengtą „Jetta Hybrid“ 2012 m. pristatė Detroito automobilių parodoje ir iš pradžių net nekalbėjo apie šio modelio pardavimą Europoje, tai – aiški užuomina, kad taip siekiama į savo pusę patraukti ekologiškas mašinas vertinančius amerikiečius. Pavyzdžiui, ekoidėjų realizavimu garsėjančioje Kalifornijoje važinėti „Toyota Prius“ – tas pats, kas Europoje turėti „Volkswagen Golf“. Maža to, tai yra gero tono ženklas, parodantis, kad tau ne vis vien globalinis atšilimas, baltų meškų išlikimas ir atliekų rūšiavimas. O ką daryti, jeigu atsibodo nuobodžioji „Toyota“?
Jeigu įvaizdis svarbiau už piniginės storį – galima rinktis „Jetta Hybrid“, tačiau jeigu norima iš tiesų sutaupyti – pirkti šį beveik 110 000 Lt kainuojantį automobilį nėra prasmės.
Važiuoja pakankamai smagiai
Taigi, šiemet hibridinė „Jetta“ pasiekė Europos rinką ir atvyko į Lietuvą. Automobilis nei išore, nei vidumi beveik nesiskiria nuo įprasto modelio. Plika akimi lengviausiai pastebimas pokytis – sumažėjusi bagažinė, kurioje nemenką dalį erdvės užima išsikišusios baterijos. Tai kainuoja net 136 l bagažinės erdvės (įprastos „Jetta“ bagažinė – 510 l, hibridinės – 374 l).
Automobilyje sumontuotą hibridinę sistemą sudaro benzininis 1,4 l, 150 AG variklis ir 20 kW elektros motoras, bendra jos galia – 170 AG. Pasukus raktelį tik pyptelėjimas perspėja, kad galite pradėti važiuoti. Kol neįsibėgėjote, girdite tik iš po ratų šniokščiantį padangų garsą. Teoriškai, važiuojant ne greičiau nei 70 km/val., vien tik elektriniu režimu galima būtų nuriedėti apie 2 km. Tačiau svarbiausia elektros motoro misija yra sankryžose išjudinti automobilį ir taip padėti taupyti degalus.
Dėl sumontuoto baterijų komplekto hibridinis sedanas yra apie 100 kg sunkesnis už įprastą „Jetta“ ir sveria 1500 kg. Vis dėlto greitėjant į darbą įsijungia ir elektros motoras, o tai užtikrina pakankamai neblogas dinamines savybes – iki 100 km/val. „Jetta Hybrid“ gali įsibėgėti per 8,6 sek.
Važiavimas šiuo modeliu labai sklandus – žemai įtaisytos baterijos automobiliui suteikia stabilumo, dėl hibridinės pavaros automobilis įsibėgėja itin tolygiai, net sunku pajusti, kada jungiamos pavaros ar kada elektros motorą pakeičia benzininis. Kam reikia daugiau dinamikos – automatinė DSG turi ir sportiško važiavimo funkciją. Apskritai, susidaro įspūdis, kad šis modelis buvo kuriamas galvojant ne tik apie taupų, bet ir apie smagų lėkimą.
Važiavimo ir naudojamų energijos šaltinių informaciją galima sekti centrinėje konsolėje įtaisytame ekrane. O prietaisų skyde vietoje tachometro yra energijos sąnaudas rodantis prietaisas, kuriame skalė suskirstyta į tris zonas: „Charge“, „Eco“ ir „Boost“. Optimaliausiai automobilis naudoja energiją tuomet, kai rodyklė yra „Eco“ zonoje, kai stabdoma – ji nukrenta į „Charge“ (tai reiškia, kad akumuliatoriai įkraunami), o greičio pedalą staigiai spustelėjus ji atsiduria ties „Boost“ lygiu.
Kas geriau: viena ar dvi „Jettos“?
O kaipgi svarbiausias šio modelio aspektas – ekonomiškumas? Gamintojai nurodo, kad vidutinės automobilio degalų sąnaudos turi būti 4,1 l/100 km. Per savaitgalį nuvažiavome apie porą šimtų kilometrų, vidutinis greitis buvo 40 km/val., tai yra toks, kuris geriausiai padeda atskleisti mišrią benzininę-elektrinę jėgainę naudojančio hibrido privalumus. Vis dėlto užfiksuotas 5,5 l/100 km vidurkis euforijos nekelia.
Ar verta pirkti tokį automobilį vien tam, kad kartais galėtum pavažiuoti elektriniu režimu? Už ekologiją kovojantis žaliasis nedvejodamas atsakys – taip! O taupus lietuvis greitai suskaičiuos, kad vietoj vienos hibridinės „Jettos“ iš „Volkswagen“ salono galima grįžti su dviem bazinėmis „Jettomis“. Tad „Jetta Hybrid“ suteikia teorinę galimybę važiuoti taupiau, tačiau jo kaina ir realios sąnaudos yra tokios, kad kur kas paprasčiau yra paieškoti kitų pigesnio važiavimo būdų, pavyzdžiui rinktis pigesnį modelį su įprastu benzininiu varikliu ar versiją su taupiu „dyzeliu“.
„Volkswagen“ tikisi, kad hibridinė „Jetta“ mes iššūkį šio segmento etalonu laikomam „Toyota Prius“. Lyginant šiuos du modelius, japonų pusėje yra tradicijos ir pirkėjų sąmonėje jau susiformavusi nuostata „hibridas=Toyota“. O vokiečiai gali nesunkiai įrodyti, kad turi dinamiškesnį ir konservatyvaus vairuotojo akiai priimtiniau atrodantį ekologišką automobilį, kurį dar ir gali vadinti pirmuoju įperkamu vokišku hibridu. Nors „Jetta Hybrid“ ir kainuoja nepigiai, jis gerokai patrauklesnis nei minėtą „Touareg Hybrid“ ar „Opel Ampera“, užsienio rinkose siūlomą už maždaug 150 000 Lt.
„Volkswagen Jetta Hybrid“ vizitinė kortelė
- Degalai: benzinas
- Benzininio 1,4 TSI variklio galia: 110 kW/150 AG/5000 aps./min.
- Maksimalus sukimo momentas: 250 Nm/1400–3500 aps./min.
- Elektros motoro galia: 20 kW/27 AG
- Bendra hibridinės sistemos galia: 125 kW/170 AG
- Pavarų dėžė: automatinė DSG 7 laipsnių
- Varantieji ratai: priekiniai
- Ilgis: 4644 mm
- Plotis: 1778 mm
- Aukštis: 1482 mm
- Važiuoklės bazė: 2651 mm
- Svoris: 1505 kg
- Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,6 sek.
- Maksimalus greitis: 210 km/val.
- Vidutinės degalų sąnaudos: 4,1 l/100 km
- CO2 emisija: 95 g/km
- Bagažinės tūris: 374 l
- Kaina: nuo 109 716 Lt