Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Sukurti du skirtingi ypač greiti sraigtasparniai

Publikuota: 2011-01-08 10:10
Tematika: Elektronika, technika
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Dvi stambios sraigtasparnius gaminančios bendrovės pateikė po atskirą dešimtmečius oro transporto inžinierius kankinusios problemos sprendimą: kaip padidinti sraigtasparnio greitį, neprarandant jo stabilumo ir manevringumo. Jei bus pradėti gaminti tokie ypač greiti sraigtasparniai, atsivers visai kitokios gelbėjimo operacijų ir karinių misijų galimybės.

 Rodyti komentarus (2)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Dvi stambios sraigtasparnius gaminančios bendrovės pateikė po atskirą dešimtmečius oro transporto inžinierius kankinusios problemos sprendimą: kaip padidinti sraigtasparnio greitį, neprarandant jo stabilumo ir manevringumo. Jei bus pradėti gaminti tokie ypač greiti sraigtasparniai, atsivers visai kitokios gelbėjimo operacijų ir karinių misijų galimybės.

Sėdėti 170 mazgų (315 km/h per valandą) greičiu skriejančio sraigtasparnio kabinoje – gana rizikingas sumanymas. Tokiu greičiu skriejančio mechanizmo vibracijos labai greitai išvargina pilotus, išderina prietaisų parodymus ir gadina techniką. Sraigtasparnių pilotai juokauja, kad nuo tokios vibracijos gali išbyrėti dantų plombos.

Kone stebuklingų manevravimo galimybių (pvz., kilti ir leistis vertikaliai, kyboti vietoje ir suktis ratu ir t. t.) sraigtasparniams suteikia rotorius. Šis ratu besisukančių menčių mechanizmas generuoja ir kėlimo, ir stūmimo į priekį jėgą. Kuo didesniu greičiu skrieja sraigtasparnis, tuo labiau rotoriaus mentes stabdo oro pasipriešinimas, tuo daugiau reikia galios skrosti orą.

Maža to, priešais vėją skriejančio sraigtasparnio besisukančios mentės generuoja daugiau pakeliamosios galios nei sraigtasparnio, skriejančio pavėjui. Šis reiškinys sutrikdo skriejančio aparato pusiausvyrą – vadinamąją kilimo desimetriją (angl. k. – „lift dissymmetry“). Į tokią situaciją patekusio sraigtasparnio „nosis“ šauna aukštyn, o aparato korpusą ima klaikiai kratyti. Žinoma, tokie aerodinamikos barjerai gerokai apsunkina galimybes gerinti greičio rekordus.

Bendrovės „Sikorsky“ ėjimas – X2 modelis. Tai – bandomasis sraigtasparnio modelis, kuris pernai, 2010 m. neoficialiai pagerino sraigtasparnių greičio rekordą – 216 mazgų (399,6 km/h). Šis rekordas priklauso „Westland Lynx ZB500“ sraigtasparniui ir buvo pasiektas įspūdingai seniai – 1986 m.

„Sikorsky X2“ galios agregatą sudaro du pagrindiniai rotoriai, o vietoj tradicinio galinio rotoriaus, montuojamo ant sraigtasparnio „uodegos“, sumontuotas propeleris. Pagrindiniai rotoriai sukasi į priešingas puses – tai aparatui padeda geriau išlaikyti pusiausvyrą ore.

Uodegos propeleris padeda rotoriams stumti tris tonas sveriančią oro transporto priemonę į priekį. Maža to, galinis propeleris nuima dalį apkrovų nuo pagrindinių rotorių, tad sudaro sąlygas jiems suktis saugesniu greičiu bei daugiau galios išnaudoti sraigtasparnio kėlimui aukštyn, o ne stūmimui į priekį.

„Sikorsky X2“ penkerius metus kūrė vos 50 žmonių komanda, o vienas iš tikslų – kad jų kūrinys išvystytų 250 mazgų (462,5 km/h) greitį. Toks sraigtasparnis galėtų būti naudojamas ne tik skubiose ar atokiose gelbėjimo operacijose, bet ir gabenant darbuotojus į toli jūroje ar žemyne esančias naftos platformas. Projekto vertė – 50 mln. JAV dolerių.

Sukurti du skirtingi ypač greiti sraigtasparniai
©popsci.com

Rugsėjį visiškai kitokios konstrukcijos potencialų greičio rekordo savininką, pavadinimu X3, baigė kurti ir bendrovė „Eurocopter“. Galinis propeleris pakeistas gana netikėtu sprendimu – išsyk dviem propeleriais, sumontuotais kairėje ir dešinėje. Toks inžinerinis sprendimas pagrindiniam rotoriui suteikia galimybę veikti dar saugesniais sūkiais ir atlikti, tai, kas jam sekasi geriausiai – kelti aparatą aukštyn. Stūmimo pirmyn ir greitėjimo pareigas iš pagrindinio rotoriaus perima būtent du šoniniai propeleriai. Planuojama, jog sraigtasparnis bus pradėtas bandyti šių metų kovą. Gamintojai tikisi, kad sraigtasparnis pasieks 220 mazgų (407 km/h).

„Eurocopter X3“ buvo pradėtas konstruoti 2008 m. sausį. Konstruktoriai siekė sukurti ne tik greitą, bet ir visiems sraigtasparnių pilotams valdyti patogią transporto priemonę. Tad šio sraigtasparnio valdymas neturėtų skirtis nuo įprastų sraigtasparnių valdymo. Pabrėžiama, kad šis sraigtasparnis kainuos tik 25 proc. brangiau už dabar pardavinėjamus panašaus dydžio modelius. Vienas tokių – EC155 – kainuoja 10 mln. JAV dolerių

Sukurti du skirtingi ypač greiti sraigtasparniai
©wired.com

Bendrovių konkurencinė dvikova? Abi jos tvirtina, kad modelių kūrimo metu viena kitos idėjas kažkokiu būdu sugebėjo įvertinti ir jas atmetė kaip netinkamas.

„Mūsų tikslas – rinkon pateikti kuo patikimesnį koncepcinį nebrangaus greitaeigio sraigtasparnio modelį“, – tvirtina „Eurocopter“ viceprezidentas Žanas-Mišelis Biligas (Jean-Michel Billig).

Kad labai panašiai skamba abiejų konkurenčių „kūdikių“ vardai, Ž. M. Biligas vadinas atsitiktinumu. Į klausimą dėl panašių pavadinimų, „Sikorsky“ bendrovės Inovacijų direktorius Chrisas Van Buitenas (Chris Van Buiten) pusiau juokais atsakė, jog, kurdama kitą modelį, bendrovė jam suteiks būtinai tokį pavadinimą, koks taptų nugalėtoju ir tarpmokykliniame vardų sugalvojimo konkurse.

Beje, kalbant apie idėją pagrindiniam rotoriui suteikti papildomą pagalbą ar net išlaisvinti jį nuo pareigos stumti sraigtasparnį pirmyn, reikia pastebėti, kad nė viena bendrovė nesugalvojo nieko ypatingai naujo. Dar 1963 m. bendrovė „Bell Helicopter“ mėgino modifikuoti sraigtasparnius „YH-40 Iroqouis“, pridedant porinius turboreaktyvinius variklius. Toks hibridas pasiekdavo net 274 mazgų (507 km/h) greitį. Tačiau jis rydavo pasiutusiai daug degalų.

O „Sikorsky“ ir „Eurocopter“ mėgina sukurti ypač lengvą ir ypač greitą sraigtasparnį, pasižymintį nedidelėmis degalų sąnaudomis. Apie tolesnį savo koncepcinio modelio likimą „Eurocopter“ kalba nenoriai. O štai „Sikorsky“ neslepia, jog taikosi jau ir į karinės pramonės sektorių bei planuoja iki 2014 m. sukurti karinį greitaeigį sraigtasparnį „X2 Raider“.

Sukurti du skirtingi ypač greiti sraigtasparniai
„Sikorsky“ bendrovė planuoja kurti ir karinį greitaeigį sraigtasparnį
©astroaviator.com

Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama