Vėjo elektrinė „EEC 250-30/50“ — tai mechanizmas paverčiantis vėjo energiją elektros energija. Egzistuoja plati šios rūšies įrenginio terminologijos įvairovė ir skirtinguose leidiniuose ji vadinama kaip „vėjo generatorius“, „elektrinė vėjo turbina“ arba „vėjo elektrinė“. Mes naudosime sąvoką „vėjo elektrinė“ arba sutrumpintai VE.
Daugiausiai parduodamos ir montuojamojo įrenginių rūšys yra vėjo jėgainės (VE) ir pramoninės (250 kW) paskirties elektrinės, kurios projektuojamos ir statomos pagal saugumo normas atitinkančias Europos standartus.
Pagrindinės VE modelio ЕЕС 250-30/50 sudedamos dalys yra:
- Atraminis bokštas
- Generatorius
- Rotorius su mentėmis
- Veikimo ir saugumo valdymo sistema
Bokštas
Atraminio bokšto konstrukcija gali būti įvairialypė ir tiekiama: grotinė vamzdinė suvirinta, grotinė modulinė sudėdama.
Generatorius
Generatorius — asinchroninis. Galingumas — 250 kW, kai 1500 apsisukimų per minutę ir atitinkamai 50 kW, kai 1000 aps/min. Jis veikia turint 400 V įtampą. Vėjo jėgainės generatoriuje sumontuotas atskiras ventiliatorius, kuris aušina generatoriaus mechanizmus.
Mentės / Rotorius
Vėjo elektrinė EEC 250 turi 3-jų menčių reguliuojamąjį rotorių. Mentės yra pagamintos iš armuoto poliefirio ir aprūpintos patikimais stabdžiais, kurie veikia išvien su išcentrine jėga. Suprojektuota menčių zona yra sąlyginai nedidelė, kas padeda atlaikyti stiprų vėjo greitį. Turint 13,4 m ilgio ir 30 m skersmens mentes, rotorius turi 707 m2 ploto užmojo sritį. Rotoriaus greitis lygus 40 aps./min.
Valdymo pultas
Mikroprocesorinė kontrolės sistema patalpinta į specialią spintą, kuri yra bokšto pamatuose. Užrakinamos durys apsaugo veikimo valdymo sistemą nuo nesankcionuotos prieinamumo (prieigos).
Visos VE funkcijos yra kontroliuojamos per valdomus mikroprocesorius. Šios sąlygos leidžia gauti faktinę informaciją apie VE veikimą, o taip pat nuotoliniu būdu leidžia stebėti ir sekti jos mechanizmų veiklą.
Jeigu nei viena valdymo sistema nėra panaudojama, ta pati informacija gali būti nuskaityta nuo kompiuterio displėjaus, nuolat tikrinant visus daviklius ir saugumo sistemą:
- Energijos sistemos kontrolė: įtampa, dažnis, fazių vienodumas
- Viršytas rotoriaus greitis, kuris priveda į veiksmą (paveikia) stabdymo diskus Temperatūros daviklis generatoriuje
- Vibracijos daviklis
- Automatinis kabelio išvyniojimas
- Temperatūros relė mechanizmo sistemos varikliui, siekiant jį pasukti aplink vertikalios ašies
- Automatinis stabdymas kai nudyla (nusidėvi) stabdžių trinkelė
- Automatinis paleidimas esant sistemos sutikimui
- Automatinė diagnostika atsiradus sutrikimams. Displėjus parodo nutrūkimo kodą. Generatoriaus greitis
- Rotoriaus greitis
- Sukimosi aplink vertikalios ašies sistema
- Viršytas greitis
Visi elektros elementai apsaugoti nuo žaibo.
Greičio pavarų dėžė
Vėjo elektrinės greičio pavarų dėžė sukonstruota individualiai ЕЕС 250 generatoriui su perdavimo santykiu nuo rotoriaus iki generatoriaus 1:37.8. Trijų pakopų krumpliaratis 40 rotoriaus apsisukimu paverčia 1500 generatoriaus apsisukimais. Alyvinis greičio pavarų dėžės radiatorius yra patalpintas atskirai, VE kabinoje.
Sankaba
Rotoriaus galingumas greičio pavarų dėžėje, į generatorių perduodamas per elastinę movą. Šiuo atveju vibravimas neliečia ir neįtakoja generatoriaus atramas, tuo prailgindamas šio įrenginio eksploatacijos laikotarpį.
Stabdžiai ir avarinė stabdžių sistema
VE generatorius aprūpintas dviem viena nuo kitos nepriklausomomis ir patikimomis stabdžių sistemomis: aerodinaminė (menčių užsparnių atidarymas) ir stabdymo diskas. Abi stabdžių sistemomis valdomos specialiu hidrauliniu vožtuvu. Avarijos atveju hidraulinis generatoriaus vožtuvas, išcentrinės jėgos dėka, pradeda reaguoti ir abi stabdžių sistemos pradeda veikti viena nuo kitos nepriklausomai.
Sukimosi aplink vertikalios ašies sistema
Sukimosi aplink vertikalios ašies sistema yra vienas ypatingiausių pasiekimų šiuolaikinėje vėjo technologijoje. Ši sistema pozicionuoja EEC 250 vėjo elektrinę į pirmą vietą lyginant su kitomis tradicinėmis (įrenginių) mašinų gamybos šakomis, vėjo industrijoje.
Šiam, suprojektuotam ir tinkamai patikrintam, sprendimui sukurti du mechanizmai tokiu būdu siekiant likviduoti bet kokį sugedimą apribojant jo laisvę. į sukimosi aplink vertikalios ašies sistemas įdiegta lanksti sistema siekiant sumažinti trintį nuo indukuotos varžos rotoriui besisukant. Taip pat įdiegta stabdžių sistema, kai sukimosi aplink vertikalios ašies varikliai sustabdyti.
Ši sistema idealiai tinka vėjo generatoriui, kuris instaliuotas į sudėtingą sistemą (naudojamą apyvokoje vėjo ūkyje), kur vėjo generatoriaus padėtis prieš vėją (to efektas) atsako už dinamišką apkrovos poveikį apsisukimams.
Dar vienas sukimosi aplink vertikalios ašies sistemos privalumas yra automatinis kabelio išvyniojimas, o taip pat papildomas suvynioto kabelio išjungiklis labiau užtikrina saugumą.
VE schema (be bokšto)
Kabinos korpusas sukonstruotas iš suvirintų cinkuoto plieno lapų, kurie palaiko pagrindinį veleną, mechanizmą, generatorių ir t. t. Sukimosi aplink vertikalios ašies sistemos žiedas pritvirtintas prie rėmo pagrindo ir leidžia susieti (suderinti) ją su bokštu. Į kabiną galima pakliūti pasinaudojant kopėčiomis, kurios yra bokšto viduje. Dangtis pagamintas iš cinkuoto metalo lapų.
PAGRINDINIAI VE TECHNINIAI DUOMENYS MODELIS: ЕЕС 250-30/50
1. Bendra informacija | |
---|---|
Nominalus galingumas: | 250 kW |
Rotoriaus veleno išdėstymas: | horizontalus |
Darbo apribojimai: | sustojimas |
Darbo režimas: | Suvienyta energijos sistema |
Stiebo (bokšto) aukštis: | 30–50 m |
50 metų perviršytas krūvis: | 52,5 m/s |
Apskaičiuotas tarnavimo laikas: | 20 metų |
2. Galingumo duomenys (10 min vidutinis vėjo greitis) | |
Įjungiant vėjo greitis: | 4 m/s |
Nominalus vėjo greitis: | 14 m/s |
Galingumas esant 10 m/s: | 175,5 kW |
Vėjo greitis išjungiant: | 25 m/s |
Maksimalus galingumas: | 300 kW |
Nurodytas našumas: | 354 W/m2 |
3. Rotorius | |
Skersmuo: | 30 m |
Užmojo sritis: | 707 m2 |
Menčių kiekis: | 3 |
Įvorės rūšis: | standus |
Rotoriaus išdėstymas: | Prieš vėją |
Rotoriaus greitis: | 26 / 40 aps/min |
Lambda: | 5,5 |
Menčių paleidimo kampas: | 0,5° |
Kūgio kampas: | 0° |
Korpuso kampas: | 4° |
4. Mentės | |
Tipas: | LM13 |
Medžiaga: | Stiklo pluoštas |
Mentės ilgis: | 13,39 m |
Stygos pagrindas (šaknis): | 1,259 m / 0,300 m |
5. Mechanizmas | |
Tipas: | Cilindrinis tiesmukas krumpliaratis |
Koeficientas: | 1 :37,777 |
Lygiai: | 3 |
6. Sukimosi aplink vertikalios ašies sistema | |
Rūšis (aktyvi / pasyvi): | Aktyvi |
Pavara: | elektros |
Apsisukimų greitis: | 1,5°/s |
Absorbavimo sistema: | Frikcinė saugumo mova |
7. Generatorius | |
Tipas: | Asinchroninis |
Nominalus galingumas: | 50 / 250 kW |
Nominalus greitis: | 1010 / 1511 aps/min. |
Įtampa: | 415 V ±10 % |
Dažnis: | 50 Hz ±5 % |
Apsaugos klasė: | IP 54 |
Izoliuotumas: | Klasė F |
Energijos sistemos susiejimas (sujungimas): |
tiristorius |
8. Bokštas | |
Tipas, medžiaga / ilgis: | grotelės, plienas / 48,4 m |
Saugios kopėčios: | taip |
9. Valdymo sistema | |
Išeinamasis kontrolės tipas: | Sustabdymo reguliavimas |
Valdymo sistema: | kompiuteris |
Nuotolinis sistemos valdymas: | taip, per telefono liniją |
Automatinis paleidimas: | Praradus ryšį su energijos sistema ir atsiradus stipriam vėjui |
10. Stabdžiai | |
Aerodinaminiai stabdžiai: | Plokštuminiai stabdžiai |
- pavara: | hidraulinė |
Mechaniniai stabdžiai: | Yra |
- išdėstymas: | už greičio pavarų dėžės |
- stabdžių tipas: | stabdžių diskai |
- pavara: | mechaninė |
11. Masė | |
Rotorius (su stebule): | 3 900 kg |
Kabina (be rotoriaus): | 10 500 kg |
Bokštas: | 25 500 kg |
Iš viso be pagrindo: | 39 900 kg |