Konferencijoje COP 15 Kopenhagoje pateikusi koncepcinį „Kangoo Express Z.E.“, „Renault“ pristato galutinį šio lengvojo komercinio elektromobilio dizainą. Vienu įkrovimu galintis nuvažiuoti 160 km „Kangoo Express Z.E.“ rinkai bus pateiktas pirmąjį 2011 m. pusmetį.
Elektromobilis „Kangoo Express Z.E.“ pasižymės tuo pačiu praktiškumu, kaip ir įprastas kuru varomas „Kangoo Express“ modelis: automobilio krovumas (3 - 3,5 m3) ir naudingoji apkrova (650 kg) - tokie patys, toks pat ir važiavimo komfortas. Be to, elektromobilis važiuos tyliai, eksploatacijos kaštai bus maži.
Lengvasis komercinis elektromobilis „Renault Kangoo Express Z.E.“ orientuotas verslo klientams, kurie siekia sumažinti eksploatacijos kaštus. Dėka išskirtinai palankios bendros „Renault Kangoo Express Z.E.“ nuosavybės kainos elektromobilis turėtų tapti puikiu pasirinkimu smulkiems verslininkams ir autoparkų valdytojams. Patikimo ir patvaraus elektromobilio privalumai geriausiai atsiskleis naudojant jį mieste.
Didžiulė „Renault“ sulaukta furgonų gamybos patirtis atsiskleis ir šiame modelyje. Nuo 2011 m. pirmojo pusmečio „Renault Kangoo Express Z.E.“ bus gaminamas M.C.A. (Maubeuge Carrosserie Automobile) gamykloje šiaurės Prancūzijoje, kuri jau 20 m. specializuojasi furgonų gamyboje. Naujasis elektromobilis bus gaminamas ta pačia gamybos linija, kuria gaminami kuru varomi „Kangoo Express“ modeliai, taip pat naudojant „Renault“ patikrintą patikimų tiekėjų ir logistikos tinklą.
Chromuotas, lapo formos su žalsvai melsvos spalvos raidėmis „Z.E.“ ženklas žymi, kad tai yra elektrinis automobilis. Sklendė esanti automobilio priekyje, greta dešinio priekinio žibinto, pažymėta „Z.E“ ženklu, kuris taip pat parodo, kad automobilis varomas elektros energija. Elektros energijos sunaudojimo efektyvumą didina mažo riedėjimo atsparumo padangas.
Tam, kad vairuotojas būtų nuolat informuojamas apie akumuliatoriaus įkrovos lygį ir veikiančią įrangą, sukurtas specialus prietaisų skydo ekranas:
- matuoklis prie spidometro rodo, kokia yra likusi akumuliatoriaus įkrova;
- „ekono“-matuoklis informuoja vairuotoją apie energijos sąnaudas, tam naudojama trijų spalvų sistema: šviesiai mėlyna spalva žymi įprastą naudojimą, tamsiai mėlyna nurodo optimalų energijos sunaudojimą, o raudona parodo vairuotojams, kad jie sunaudoja per daug energijos tokiu būdu, kuris neigiamai įtakoja automobilio veikimo savybes;
- važiavimo kompiuterio funkcijos pritaikytos prie elektromobilio poreikių: rodo duomenis apie akumuliatoriaus energijos intervalą ir likusį įkrovos lygį (kWh), vidutines energijos sąnaudas.
„Renault“ „Kangoo Express Z.E.“ modelis varomas 44 kW elektriniu varikliu, kuris energijos efektyvumą padidina 90 procentų. Šis skaičius žymiai didesnis nei 25 proc., priskiriami vidaus degimo varikliams, kuriems būdingi energijos nuostoliai. Pavyzdžiui, kada elektrinis automobilis sunaudoja 10 kWh energijos, į ratus iš tiesų perduodama 9 kWh, lyginant su vos 2,5 kWh vidaus degimo variklio atveju. Variklis pasiekia 10 500 apsisukimų per minutę ir akimirksniu užtikrina aukščiausią sukimo momentą, kuris lygus 226 Nm. Pagreitėjimas iš važiavimo nedideliu greičiu yra ypač spartus.
22 kWh akumuliatorius yra po bagažinės dugnu ir neįtakojama „Kangoo Express Z.E.“ bagažinės talpos. Vairuotojui spaudžiant akseleratoriaus pedalą, ličio-jonų akumuliatorius perduoda energiją į elektros variklį. Pastarasis paverčia šią gautą energiją į mechaninį judėjimą, kuris atitinkamais siunčiamas į varančiuosius ratus. Akumuliatorius įsikrauna, kai sumažėja automobilio greitis. Vairuotojui pakėlus pėdą nuo pedalo, automobilio variklis sugrąžina kinetinę energiją ir paverčia ją elektros srove. Sukurta elektros srovė yra laikoma akumuliatoriuje.
„Renault Kangoo Express Z.E.“ automobilio modelis įkraunamas per lizdą, esantį už sklendės prie dešinio priekinio žibinto. Naudojant buitinį maitinimo lizdą (16A 220V) automobilį bus galima įkrauti per 6-8 val. Šis būdas puikiai tinka elektromobiliams, kurie per naktį arba visą dieną bus paliekami darbo vietoje.