Važiavimas dviračiu - tai maloniausia laisvalaikio leidimo forma, ypač šiltu metų laiku – nuo saulėto pavasario iki vėlyvo rudens. Sunkiai dirbantiems ir streso paveiktiems žmonėms pedalų minimas suteikia galimybę ne tik pagerinti kūno kondiciją, bet ir užtikriną relaksacinį poveikį. Gražus oras, saulės spinduliai, šiltas ir gaivus vėjelis plaukuose – toki malonumą patirsite tik važiuodami dviračiu.
Dviratis tai puiki transporto priemonė, ypač naudinga didelių ir mažesnių miestų gyventojams. Judėjimas miesto gatvėmis įprastai yra apsunkintas, ypač piko valandomis, kai visose pagrindinėse gatvėse yra transporto spūstys. Kas blogiausia, miestų visuomeninis transportas, t.y. autobusai ir troleibusai – irgi stovi kamščiuose. Todėl mums belieka keliavimas dviračiais, kuriais galime laisvai pravažiuoti tarp transporto spūstyse užstrigusių mašinų. Tačiau ne kiekvienas pasiryš kasdieniniam važinėjimui dviračiu į darbą ar į mokyklą, pateikiant vis tą patį argumentą – nevažiuosiu dviračiu, nes negaliu ten pasirodyti suprakaitavęs ir pavargęs.
Pagaliau nuo šių metų balandžio 6 d. Lietuvoje atsidaro specializuota el. dviračių parduotuvė Vilniaus prekybos centre „MADA“ (2 aukštas). Daugiau informacijos rasite tinklapyje www.elektriniaidviraciai.lt.
Pasaulyje, kuris keičiasi vis sparčiau, neliko užmarštyje būtinybė tobulinti prieš du šimtus metų išrastą naudingiausią žmogaus transporto priemonę – dviratį. Techninė pažanga lėmė tai, kad konstruktoriai suprojektavo elektros varomą transporto priemonę, tebeturinčią visus tradicinio dviračio bruožus.
Elektrinis dviratis leidžia judėti tradiciniu būdu, t.y. panaudojant žmogaus raumenų jėgą. Kai to nepakanka, žmogui į pagalbą skuba kelių šimtų vatų galios variklis, maitinamas akumuliatoriaus. Variklis palengvina žmogaus fizines pastangas, o kartais gali pilnai atstoti raumenų naudojamą energiją, todėl kiekvienas akumuliatoriaus pakrovimas užtikrina 50 km distancijos įveikimą.
Kiekvieno Europos Sąjungoje gaminamo ir parduodamo elektrinio dviračio pasiekiamas greitis yra apribojamas iki 25 km/h. Tai reiškia, kad viršijant tą greičio ribą elektrinis variklis išsijungia ir dviratininkas gali toliau važiuoti tokiu greičiu, tačiau savo paties jėgomis.
Inteligentiška reguliavimo sistema kontroliuoja varomojo variklio sukimo momentą, todėl važiavimas yra itin komfortiškas ir dar labiau taupus.
Važiavimo reguliatorius yra skirtas dviračio elektrinio variklio išnaudojamos energijos optimalaus lygio nustatymui, kas užtikrina patogų važiavimą bei palaiko baterijos gyvybingumą.
Reguliatorius padidiną varikliui siunčiamos elektros energijos galią kai tik dviratininkas pagreitina pedalų minimo tempą.
Toks techninis sprendimas užtikrina, kad akumuliatoriuje sukaupta energija yra paskirstoma optimaliausiu ir efektyviausiu būdu. Pagrindinis taupus energijos valdymo efektas - tai ženkliai padidėjusi elektrinio dviračio nuvažiuojama distancija.
Tuo pačiu metu, energijos reguliavimo sistema optimaliai pritaiko variklio išnaudojamos energijos galią atitinkamam landšaftui - lygumoje naudojamos energijos galia bus kur kas mažesnė negu įveikiant įkalnę.
Atsižvelgus į vis didėjančią mūsų miestų gatvių spūsčių problemą, pasak UAB „TONERTA“ el. dviračiu parduotuvės vadovo Jaroslav Žukovski, elektrinis dviratis vis dažniau konkuruoja su automobiliu, o kartais ir su viešuoju transportu, kadangi važiavimo šia transporto priemone išlaidos siekia vos 1 centą už nuvažiuotą kilometrą.
Elektrinio dviračio konstrukcija nedaug tesiskiria nuo jo klasikinio atitikmens. Kadangi ši elektrinė transporto priemonė sveria šiek tiek daugiau negu įprastas dviratis, jos rėmas buvo papildomai sustiprintas, todėl ženkliai padidėjo konstrukcijos patvarumas.
Elektrinis dviratis leidžia greitai ir saugiai nusigauti į bet kurią miesto vietą (į darbą, į mokyklą), praktiškai nepavargstant ir kas svarbiausia... nesuprakaitavus. O grįžtant namo galima drąsiai išjungti variklį ir smagiai pasivažinėti dviračiu, mankštinant savo kojų raumenys. Keliavimas elektriniu dviračiu nevargina, skirtingai negu važiavimas klasikiniu dviračiu. Dviračiu gali važinėti asmenys, turintys kraujo apytakos sistemos sutrikimus, bei kitus negalavimus ir netgi žmonės, kuriems nėra leistinas fizinis organizmo apkrovimas ir žmonės su negalia ar ribotomis judėjimo galimybėmis. Pasirinkęs elektrinį dviratį visuomet laiku pasieksi kelionės tikslą, jausdamasis gaiviai ir neprakaituodamas. Netgi esant kaitrai, vėjelio dvelkimas važiuojant, užtikrins komfortą ir malonumą.
Neginčijant minėtų elektrinio dviračio pranašumų savaime kyla klausimas – o kokius gi trūkumus jis turi? Neminint kainos pagrindinis šio gaminio trūkumas yra jo svoris. Nemažai sveria jo akumuliatorius ir ant galinio arba priekinio rato sumontuotas variklis. Tačiau priešingai negu skuterių ar motociklų atveju, galima teigti, kad šios transporto priemonės yra palygintinai lengvos, o tai svarbu įvertinat „mūsų realijas“. Žmogus be jokio vargo pajėgs nunešti šį dviratį į rūsį ar į balkoną, siekiant apsaugoti savo turtą nuo vagių.
Iš tikrųjų, šiek tiek aukštesnė elektrinio dviračio, negu klasikinio analogo kaina, gali sukelti abejones. Kainą sudaro pačios dviračio konstrukcijos pagaminimas ir akumuliatoriaus vertė. Tačiau paliginant su kitų transporto priemonių kainomis ir jų eksploatavimo išlaidomis – elektrinis dviratis ženkliai pranoksta savo konkurentus.
Kadangi 50% elektrinio dviračio kainos sudaro pavaros, reguliavimo sistemos ir akumuliatoriaus vertė, paaiškėja, kad elektrinio dviračio kaina nedaug tesiskiria nuo vidutinės klasės tradicinio dviračio kainos pasakoja Jaroslav Žukovski.
Reikia turėti omenyje, kad elektrinis dviratis visuomet yra paruoštas kelionei. Netgi kai jo baterija išsikrovė, galima drąsiai sėsti ir minti pedalus, kaip kad ir važiuojant klasikiniu dviračiu – keliauti savo raumenų jėga. Šios transporto priemonės įsigijimas ir išlaikymas kainuoja daug pigiau negu perkant motociklą arba automobilį. Pagrindinis dviračio pranašumas – nereikia pirkti benzino ir mokėti už vietą stovėjimo aikštelėje. Kadangi dviratis užima 10 kartų mažiau vietos negu lengvasis automobilis, jam nereikia garažo. Dviratį galima laikyti rūsyje ar balkone. Sudarant biudžetą tiesiog reikia numatyt šiek tiek lėšų dviračio išlaikymui ir retkarčiais smulkiam remontui. Detalią apžiūrą reikėtu atlikti kartą per metus, tačiau tai kainuos kur kas mažiau negu metinės išlaidos viešojo transporto bilietų įsigijimui.
Ne taip seniai apie elektrinį dviratį galima buvo tik pasvajoti, tačiau šiandien jis jau yra laisvai pasiekiamas. Masiškai gaminami, naudojant pažangias technologijas, jie prieš porą metų paplito po visą pasaulį ir pelnė pripažinimą, o dabar juos galima įsigyti ir Lietuvoje.
Įsitikink pats, išbandyk, išsklaidyk abejones ir tapk laiminguoju moderniųjų technologijų pasiekimo savininku bei džiaukis nevarginančiu pasivažinėjimu dviračiu.
Kviečiame visus apsilankyti mūsų parduotuvėje Vilniaus prekybos centre „MADA“ ir išbandyti naujos kartos dviračius!