Šią savaitę Abu Dabyje vykusioje jachtų parodoje Monako bendrovė „Wally“ pristatė „plaukiojančia sala“ vadinamos jachtos projektą.
Ši „WHY 58x38“ pavadinta jachta, pasak britų dienraščio „Guardian“, išvaduos turtuolius nuo skausmingų atsakymo į klausimą, ką geriau pirkti – jachtą ar salą, paieškų. Mat ši „superjachta“ pati yra plaukiojanti sala.
Projektuodami „WHY 58x38“, Monako bendrovės „Wally“ specialistai bendradarbiavo su Paryžiaus mados namų „Hermès“ dizaineriais.
„Gyventi saloje, visiškai laisvam, be jokių suvaržymų, nepriklausomai, kiek tai gali užtikrinti autonomiškumas – kiekvieno svajonė. Nuosava žemės valda su joje pastatyta puikia vila tokią svajonę išpildo tik iš dalies, nes gyvenimas čia statiškas. Jachta siūlo judėjimo laisvę, tačiau neturi tokiai valdai būdingos erdvės. WHY gali suteikti ir viena, ir kita“, - tvirtina „Wally“ bendrovės prezidentas Luca Bassanis Antivaris.
WHY – tai 58 metrų ilgio ir 38 metrų pločio motorinė jachta, sverianti 2 400 tonų. Joje besiilsintiems šeimininkams ir jų svečiams skirtas 3400 kvadratinių metrų gyvenamasis plotas.
160 milijonų JAV dolerių kainuosianti jachta gali pasiekti maksimalų 14 mazgų greitį. Joje gali apsigyventi iki 12 žmonių, kiekvienam iš jų skirta po 280 kv. metrų ploto, kad svečiai galėtų jaustis pakankamai laisvai. Jachtą valdo 20 jūreivių įgula.
Trys jachtos deniai padalinti į šeimininkų, svečių ir bendro naudojimo zonas. Pavyzdžiui, šeimininkams skirtas visas trečiasis denis, svečiams – antrasis, kuriame įrengti 5 miegamieji. Bendro naudojimo denyje, jachtos apatinėje dalyje, yra 25 metrų ilgio plaukimo baseinas su šildomu vandeniu, kino salė, valgomasis, muzikos klausymui skirta patalpa ir, pasak dizainerių, „nuostabus 30 metrų paplūdimys“.
Jachta turtuolių dėmesį turėtų patraukti ne tik savo patogumu, dydžiu ir prabangia apdaila, bet ir šiuo metu madingais „žaliosios“ energijos sprendimais. Ant WHY stogo ir korpuso bus įrengtas 900 kvadratinių metrų ploto saulės fotoelementų masyvas, kasdien generuosiantis 500 kW elektrinę galią. Pasak gamintojų, dėl to ši jachta vartos kur kas mažiau energijos, nei kitas panašaus dydžio laivas, o per metus bus sutaupoma iki 200 tonų dyzelino. Inžinierių teigimu, jachta šiuo požiūriui yra tokia taupi, kad, kartą prisipildžiusi degalų, galės 4 kartus perplaukti Atlantą.
Šiame vaizdo siužete galima pamatyti WHY „superjachtos“ pristatymą.