„Nissan Motor“ atskleidė elektra varomo krovininio automobilio eskizą. Šis modelis bus kuriamas ant naujos NV200 platformos, rašoma pranešime spaudai.
Gamintojų teigimu, nebrangus ir universalus automobilis leis greitosios pagalbos vairuotojams įvažiuoti tiesiai į ligoninę, krovininiams ar taksi automobiliams į zonas, kuriose bus apribota CO2 tarša (pvz. Vilniaus senamiestis).
Šis automobilis yra vienas iš keturių elektrinių „Nissan“ automobilių, kurie bus gaminami netolimoje ateityje. Šių metų Tokijo automobilių parodoje „Nissan“ prezidentas Carlosas Ghosnas sakė, kad „Leaf“ – pirmą pasaulyje įperkamą elekta varomą automobilį – pradės tiekti 2010 metų pabaigoje Japonijos, JAV ir Europos rinkoms, o masinėje prekyboje automobilis pasirodys iki 2012 metų.
Priminsime, jog gamintojo teigimu, „Leaf“ bus pirmasis pasaulyje prieinamas elektra varomas automobilis. Tai penkiavietis hečbekas, kurio baterijų pakanka nuvažiuoti 160 km atstumui.
„Nissan“ elektra varomo krovininio automobilio eskizas
„Nissan LEAF“ yra milžiniškas pasiekimas – juo gali didžiuotis visi „Nissan“ darbuotojai“, - pristatydamas naujieną, pareiškė gamintojo vadovas Carlosas Ghosnas.
„Nenuilsdami dirbome, kad ši diena taptų realybe ir galėtume pristatyti realiam pasauliui skirtą automobilį be jokių, ne tiesiog mažesnių, emisijų. Tai pirmas žingsnis neabejotinai įdomioje kelionėje viso pasaulio žmonėms, pačiai „Nissan“ bei visai pramonei“, - tvirtino jis.
Kompanija savo naująjį kūrinį vadina nulinių emisijų automobiliu masėms, tačiau jo kainos kol kas neatskleidžia. Prekyboje pasirodysiančio modelio kainodara bus pristatyta likus keliems mėnesiams iki pardavimų pradžios, tačiau, gamintojo teigimu, hečbekas kaina konkuruos su įprastais C kategorijos produktais, o jo pirkėjai galės naudotis įvairiomis savo šalių vyriausybių siūlomomis lengvatomis.
Tiesa, į automobilio kainą greičiausiai neįeis baterijos – savininkas už jas mokės mėnesinį mokestį. Tokiu būdu „Nissan“ išliks baterijų savininke, tačiau kartu rūpinsis jų ilgaamžiškumu bei perdirbimu. Jeigu energijos elementai būtų parduodami kartu su mašina, jos kaina išaugtų trečdaliu.
„Nissan LEAF“ varomas kompaktiškose 24 kWh talpos ličio jonų baterijose, sumontuotose grindyse po sėdynėmis, sukaupta elektros energija. Elektros motoro galia siekia 80 kW, o maksimalus sukimo momentas – 280 Nm. Maksimalus greitis nedidelis – per 140 km/val., tačiau 100 km/val. greitis turėtų būti pasiekiamas greičiau nei per 10 s.
Gamintojas žada, kad pilnai įkrautu automobiliu bus galima įveikti daugiau nei 160 km. Naudojant greitąjį įkroviklį, 80 proc. baterijos talpos įkrauti pakaks vos pusvalandžio, o namuose įprastą 200 V lizdą – apie aštuonių valandų. Taigi, per naktį baterija būtų pilnai įkrauta.
Turint galvoje, kad „Nissan LEAF“ baterijų talpa yra 24 kWh, o pilnu įkrovimu įveikiamas atstumas siekia 160 km, galime paskaičiuoti ir naudojamos energijos kainą Lietuvos sąlygomis. Elektrai kainuojant 0,35 ct/kWh, nuvažiuoti 100 km pakaks 5,25 Lt. Palyginimui, 6 l/100 km naudojančiu benzininiu automobiliu, kuro kainai siekiant 3,5 Lt/l, įveikti 100 km kainuoja 21 Lt.
„Nissan LEAF“, gamintojo teigimu, buvo kuriamas su mintimi, jog tai bus elektromobilis, į tai orientuojant visą mašinos konstrukciją. Inžinieriai, tikinama, užtikrino ir važiuojančiųjų komfortą, salono erdvę bei talpą kroviniams. Modelio ilgis siekia 4 445 mm, plotis – 1 770 m, aukštis – 1 5550 m, o ratų bazė – 2 700 m.
„Nissan LEAF“
Automobilio priekį puošia puikios išvaizdos LED priekinės lempos, kurių aerodinaminė forma padeda nukreipti oro srautus nuo veidrodėlių, taip sumažinant kėbulo pasipriešinimą orui. Žemės mėlyna spalva žymi ne tik mašinos išvaizdą, bet yra naudojama ir vidaus apdailoje.
„Nissan“ tvirtina, kad LEAF yra tik pirmasis elektromobilis iš daugelio jos ateities planuose. Automobilis bus gaminamas Oppama, Japonijoje, taip pat planuojama panaudoti ir gamyklose Smyrna, JAV, pajėgumus.
Taip pat jau paaiškėjo, jog kitąmet 5 tūkst. tokių modelių išriedės penkiuose JAV regionuose ir du metus rinks duomenis apie vartotojų įpročius.
Tokiu būdu „Nissan“ ir daugelis kitų organizacijų, prisidedančių prie šio projekto, nori sužinoti, kaip vairuotojai naudosis elektromobiliais. Vieno iš bendrovės vadovų Marko Perry teigimu, tai bus tarsi pasiruošimo etapas masinei prekybai.
„Į priekį judame pakankamai greitai. Tai nebus bandymas įsitikinti, ar sistema veikia, tai bus pasiruošimas masinei prekybai“, – sakė M.Perry.
Jau žinoma, kad kitąmet bus parduota 5 tūkst. „Nissan Leaf“ modelių. Tačiau bendrovės atstovai patys atsirinks, kam atititeks automobiliai. „Mes turime būti tikri, kad pirkėjas automobiliu tikrai naudosis ir tyrimui suteiks naudingos informacijos. Nenorime, kad pirmieji pirkėjai gyventų toli nuo būsimų automobilio įkrovimo taškų“, – kalbėjo M.Perry.
Be to, „Nissan Leaf“ savininkai privalės sutikti, kad iki 2012-ųjų elektromobilių naudojimo duomenys bus įrašomi į „juodąsias dėžes“ ir persiunčiami projektą prižiūrintiems specialistams.
Patvirtinta, kad pirmieji 12,5 tūkst. automobilio įkrovimo taškų bus įrengti penkiuose regionuose: Arizonos, San Diego, Oregono, Seattle'o ir Tennessee'io valstijose. Tam bus skirta apie 200 mln. JAV dolerių (apie 480 mln. Lt).
Nors anksčiau skelbta, kad masinė šio elektromobilio prekyba prasidės ne anksčiau nei 2012-iais, tačiau M.Perry prasitarė, kad tai gali įvykti ir anksčiau, jeigu rinka bei atstovybės bus pasiruošusios.
Parodos metu C.Ghosnas taip pat paskelbė apie planus išleisti kompaktišką, keturių sėdimų vietų, elektra varomą „Infiniti“ markės automobilį, taip pat posūkiuose siūbuojantį „Land Glider“, kuriame bus suderintos geriausios dviem ir keturias ratais varomų transporto priemonių savybės.
„Infiniti“ valdančios „Nissan“ kompanijos prezidentas Carloso Ghosno teigimu, „Infiniti“ markės automobilis bus didelio pravažumo ir turėtų naudoti tą pačią elektromobilių sistemą, kaip ir „Nissan Leaf“. Pabrėžiama, kad „Infiniti“ elektromobilis bus galingesnis už „Leaf“ modelį, kuris išvysto 115 AG.
„Mes žinome kaip reikia gaminti elektromobilius ir esame tam pasiruošę. Nuolat bandome elektromobilius, todėl manome, kad galime pridėti daugiau galios negu „Leaf“ turi“, – sakė „Nissan“ atstovas Tatsuya Shiosaki.
„Infiniti“ jau yra pristačiusi hibridinį M sedaną. Tikimasi, kad šios markės elekra varomas modelis bus parduodamas nuo 2012 m.