Remiamas „Hyundai“ kompanijos Masačiusetso (JAV) technologijų instituto (Massachusetts Institute of Technology) doktorantas Nicolas Stone'as sukūrė koncepcinį ateities automobilio modelį, kuris ne tik bus varomas ekologiška saulės energija, tačiau taip pat į aplinką išskirs perteklinį deguonį.
Šis netradicinis projektas tapo jaunojo mokslininko disertacijos dalimi. Tuo tarpu korėjiečių kompanija „Hyundai“ bando jau dabar „įkelti koją“ į potencialiai efektyvias 2020 metų technologijas – būtent tokiam laikmečiui planuojamas Nicolo Stone'o koncepcinis modelis „Hyundai City Car 2020“.
Koncepcijoje numatyta visa eilė pakankamai perspektyvių sprendimų, o svarbiausias automobilio akcentas – skaidrūs saulės elementai, galintis efektyviai sugerti išskaidytą Saulės šviesą. Žinoma, saulės elementai gamins elektros energiją, tačiau skirtingai nei įprastinių automobilių atveju, elektra nebus tiesiogiai duodama į elektros variklius.
Energetinė sistema veiks kartu su automobilyje montuojama vandens talpykla – saulės generuojama elektra bus naudojama vandens išskaidymui į vandenilį bei deguonį. Ir tik tada gautas vandenilis bus panaudotas važiavimui reikalingos energijos gavimui. Tuo tarpu išskaidytas deguonis bus laikomas pašaliniu produktu ir išskiriamas į aplinką. Deja, bet kol kas mažokai informacijos apie energetinius tokio elektromobilio parametrus ir ypač galimą naudingumo koeficientą.
Tačiau pati idėja žavi tiek mokslininkus, tiek ir inžinierius. Gaunamas ne tik elektromobilis, bet ir savotiškas „dirbtinės fotosintezės“ procesas - panašiu principu augalai atlieka tikrą fotosintezės procesą: sugeria saulės šviesos energiją, o į aplinką išskiria deguonį. Tiesa, tai nėra labai originali idėja - panašią technologiją jau yra sukūrusi „Honda“, kuri vandenilį irgi pritaikė kaip automobilio varomąją jėgą. Vis dėlto iki serijinės gamybos dar kelio galas.
Idėjos autorius Nicolas Stone'as įsitikinęs, kad šis projektas ne tik gali padėti išsivaduoti nuo energijos, kuri gaunama iš naudingųjų iškasenų, bet ir pagerinti miestų orą. Įdomi detalė ta, jog projekto autorių nuomone, gaunamą deguonį nebūtina išskirti į gatvę – jį galima nukreipti tiesiai į automobilio saloną. Kai kurie analitikai tokią idėją vertina atsargiai, mat grynas deguonis žmogų priveda prie euforinės būsenos – tą gali patvirtinti profesionalūs nardytojai. Tokiu atveju iškyla klausimas ar euforijos būsenoje vairuotojai nepridarytų papildomų avarijų. Nebent 2020 metais visi automobiliai turės efektyviai veikiančius autopilotus.
Ar šis koncepcinis modelis pasieks serijinę gamybą, kalbėti dar labai anksti – patys autoriai pripažįsta, jog tobulinimo ir tyrimo darbams reiks ne mažiau kaip 10 metų. Na, o galimiems automobilio dizaino skeptikams galime pristatyti netradicinio dizaino idėjos priežastį – pasirodo, autoriai norėjo, jog automobilis būtų pakankamai „žalias ir ekologiškas“ ne tik savo vidumi, bet ir išore. Todėl jie nusprendė suteikti išvaizdą, kuri primintų iš medžio šakelės augančio lapo formą. Salono dizainą bei nesimetrinį sėdimų vietų išdėstymą lėmė noras jį pagaminti kaip galima labiau šviesų ir atvirą.
„Mano tikslas buvo sukurti atsvarą globaliai energijos krizei, ir kad tai būtų kažkas naujo. Jaučiu, kad šis projektas turi daug potencialo ir nors ši technologija skamba neįtikėtinai, ji yra realiai įgyvendinama“, – sakė N.Stone'as.