Kompanijos „Recognition Systems“ atstovai pranešė, kad Belgijos Antverpeno uoste, kuris laikomas antru pagal dydį uostu Europoje, kaip ir stambiausiame Europoje Roterdamo (Olandija) uoste, įdiegta geometrinė rankų atpažinimo technologija.
Įvedus preliminarią kiekvieno asmens rankų geometriją į intelektinės kortelės mikroschemą, atpažinimo įrenginiu „HandReader“ paprasta patikrinti žmones, įeinančius ir išeinančius iš oro uosto teritorijos, siekiant išsiaiškinti, ar jie iš tikrųjų yra tie, kuo save laiko. Kompanija tikina, jog apgauti tokią sistemą praktiškai neįmanoma.
Ši sistema – tai transporto darbuotojų atpažinimo programos (TWIC), kurią rengia Transporto saugumo valdyba, prototipas. Prognozuojama, kad vien tik Jungtinėse Amerikos Valstijose ja identifikuojami 6 milijonai jūros ir oro uostų, geležinkelių transporto ir kitų transporto sričių darbuotojų.
Remiantis Tarptautiniu jūrų organizacijos (IMO) kodeksu dėl laivų ir oro uosto pastatų saugumo (ISPS), Europos uostai privalo nustatyti darbuotojų ir privačių terminalų lankytojų prieigos stebėjimo procesą. Naudojantis šia sistema, Antverpene bus tikrinama ir registruojama iki 20 tūkstančių krovėjų, krovininio automobilių transporto vairuotojų ir lankytojų, kuriems būtina prieiga prie vieno iš 71 uosto terminalų. Jau išduota daugiau kaip 8 tūkstančiai kortelių. 2004 metų rugsėjo mėnesį kompanija „Recognition Systems“ paskelbė, jog Roterdamo uoste jau atlikta daugiau kaip 3 milijonai prekybos sandorių.
Intelektinė kortelė išoriškai panaši į įprastą mokėjimo kortelę, bet jos viduje esanti mikroschema turi mikroEVM, kurioje saugomas trimatis kortelės savininko kairės rankos šablonas. Prie įėjimo darbuotojas identifikuojamas naudojant intelektinę kortelę kartu su atpažinimo įrenginiu „HandReader“, kuris automatiškai nuskaito trijų matmenų rankos dydžio ir formos vaizdą ir mažiau kaip per sekundę patikrina vartotojo tapatybę. Nuskaityti kairės rankos duomenys palyginami su šablono informacija, saugoma intelektinėje kortelėje. Išeidamas iš teritorijos vartotojas pakartoja veiksmus.
Transporto savininkams svarbu tai, kad biometrinė sistema kartu su intelektine kortele apsaugo nuo informacijos pakeitimo ir klastojimo, vairuotojams nereikia įsiminti specialios informacijos, pavyzdžiui, PIN kodo, kortelės „CargoCard“ neįmanoma perduoti kitiems asmenims, išvengiama klaidų įvedant klaidingą identifikavimo numerį.
Atpažinimo įrenginiai „HandReader“ gali apdoroti bet kokį skaičių asmens duomenų ir užtikrina didelį patikimumą. Atpažinimo įrenginių „HandReader“, kuriems būdingas mažesnė klaidingų atmetimų ir įrašymų atmetimų galimybė, kaina, palyginti su kitomis biometrijos technologijomis, auga kartu su vartotojų ir/arba prekybos sandorių skaičiumi.
Kompanijos „Recognition Systems“ rinkodaros direktoriaus B. Spenso teigimu, naudojant šią sistemą, abu uostai gali greičiau ir tiksliau tikrinti įgaliojimą turinčių darbuotojų ir lankytojų prie uosto įėjimo tapatybę. Šie biometriniai sprendimai gerina apsaugą ir saugumą, taip pat naudojimo efektyvumą.
Straipsnį pateikė UAB „Penki kontinentai“.