Pastaraisiais metais keliems Lietuvos verslams teko susidurti su klientų duomenų nutekėjimu. To pasekmes išgyveno abi pusės: klientai tapo sukčiavimo aukomis, taip pat susidūrė su dideliais kiekiais reklaminių laiškų savo pašto dėžutėse. Tuo tarpu verslams teko pripažinti, jog prarado dalies klientų pasitikėjimą. Kaip elgtis, kad užtikrintume ne tik savo verslo skaitmeninę tapatybę, bet ir klientų duomenis?
Asociatyvi „Unsplash“ nuotrauka
„Pastaruoju metu pastebima, jog įmonės vis daugiau investuoja į saugumą, o tai leidžia diegti patikimus saugumo sprendimus – pavyzdžiui, dviejų lygių autentifikavimą mobiliuoju telefonu ar biometrinį atpažinimą, kurie naudojami tiek darbuotojų, tiek įmonių paslaugomis besinaudojančių klientų duomenų saugumo užtikrinimui. Anksčiau tai buvo laikoma perteklinėmis priemonės, tačiau šiandienos kontekste tai leidžia užtikrinti sklandžią klientų patirtį ir pasitikėjimą“, – sakė „Samsung Electronics Baltics“ pardavimų verslui skyriaus vadovas Baltijos šalims Vaidas Bielinis.
Ekspertas taip pat pasidalijo keletu patarimų apie tai, kaip skaitmeninė erdvėje sustiprinti klientų pasitikėjimą jūsų verslu.
Tik būtini duomenys
Auksinė taisyklė, kuria turėtų vadovautis verslai saugodami savo skaitmeninę tapatybę ir klientų duomenis – rinkti tik būtinus duomenis apie savo klientus.
Deja, pastebima, kad daugelis įmonių renka klientų duomenis neskirdami laiko apstvarstyti kam, kaip, kodėl ir ar apskritai naudos surinktus duomenis. Tačiau tai gali reikšti dideles problemas ateityje. „Numatykite, kodėl renkate konkrečius duomenis, kam juos panaudosite, kokį laiką juos saugosite. Kitaip didėja tapatybės vagystės rizika“, – sako V. Bielinis.
Todėl ekspertas pataria rinkti tik būtinuosius duomenis apie klientus. Jo teigimu, įvairios registracijos anketos turėtų būti kuo trumpesnės, reikalauti kuo mažiau jautrių duomenų.
Apsaugokite darbuotojų įrenginius
Kaip pastebi V. Bielinis, tikrai ne visus klientų duomenis reikia nuolatos apdoroti ir naudoti. Todėl neskelbtina asmeninė informacija turėtų būti ribotos prieigos net ir įmonės darbuotojams.
Reikalaukite autentifikacijos
Nors kai kurie technologiškai išprusę naudotojai žino, kaip saugoti savo asmeninę informaciją, yra ir tokių, kurie dvejoja dėl dviejų ar daugiau žingsnių autentifikacijos.
Tiesa, verslams, norintiems sumažinti tapatybės vagystės riziką, svarbu investuoti į sistemas, leidžiančias aukštesnio lygio prisijungimą be slaptažodžio. Vienas iš metodų – daugiafaktorinis autentifikavimas, kuris naudoja trumpąsias žinutes arba skambučio kodą ir (arba) el. pašto nuorodą kaip papildomą saugumo lygį. Kitas metodas – rizika pagrįstas autentifikavimas, kuris atpažįsta klientų naudojamus telefonų ar kitų įrenginių modelius ir įspėja sistemą, jei šis staiga pasikeičia. Pavyzdžiui, jei kas nors bando prisijungti iš užsienio šalies arba iš naujo IP adreso, registruotam vartotojui bus išsiųstas elektorinis laiškas su prašymu patvirtinti prisijungimo veiksmą.
Gerbkite savo klientus
„Samsung“ ekspertas pastebi, jog dar prieš keliolika metų skaitmeninės tapatybės valdymo praktikos stipriai skyrėsi nuo dabartinių standartų. „Anksčiau nebuvo paisoma klientų privatumo, tačiau didžiajai daliai duomenų persikėlus į skaitmeninę erdvę ir išaugus jų pažeidžiamumui, verslams teko priimti naujas žaidimo taisykles“, – sakė jis.
Remiantis naujaisiais duomenų saugumo standartais, būtina, kad įmonės informuotų klientus apie tai, kodėl renkami jų duomenys, kas juos renka ir kam jie bus naudojami. Taip pat reikalaujama, kad prieš renkant duomenis klientai duotų sutikimą. Kita vertus, tai nereiškia, kad gavus sutikimą, verslai gali elgtis kaip nori.
„Taigi, būtina sukurti platformą, kurioje diegiamos naujausios saugumo technologijos ir investuoti į jos plėtrą. Tai užtikrins jūsų verslo atitiktį pasauliniams duomenų apsaugos reglamentams ir kartu skatins klientų lojalumą“, – įžvalgomis dalijosi V. Bielinis.