Ar žinojote, kad du trečdaliai visų paspaudimų atitenka pirmiesiems penkiems „Google“ organinės paieškos rezultatams? Tuo tarpu 90 % tinklalapių nesulaukia visiškai jokio srauto iš „Google“ paieškos sistemos! Atsižvelgiant į milžinišką svetainių kiekį ir nuolatinį spartų naujų svetainių skaičiaus augimą, tapti gerai matomais internetinės paieškos rezultatuose nėra lengva. Siekiant aukštesnių svetainės pozicijų ir didesnio tikslinių lankytojų srauto, tenka susidurti ir su didele SEO konkurencija. Tačiau kaip įvertinti ją? Kaip įmanoma plačiau pasistengs atsakyti SEO 365 ekspertai.
Žinoma, SEO konkurencija yra sveika kiekvieno šiuolaikinio verslo dalis. Tai skatina nuolatos stebėti, analizuoti ir tobulėti, kaskart siekiant pralenkti tiesioginius konkurentus. Tai tiesiogiai pagerina ir vartotojų patirtį, suteikia jiems daugiau informacijos ir palengvina prekių ar paslaugų įsigijimo procesą. Taigi, SEO konkurencija skatina verslą išlikti aktyvesniu ir akylesniu.
Tačiau norint įveikti savo konkurentus, visų pirma reikia žinoti, kas yra jūsų tikrieji SEO konkurentai ir pagal kokius raktažodžius jie užima aukštas pozicijas bei sulaukia daugiau organinio srauto. Būtent šiame etape labai pasitarnauja SEO konkurentų analizė.
Iki šiol nemaža dalis įmonių pamiršta apie konkurentų analizę, iš karto pereidami prie raktažodžių tyrimo, turinio ir nuorodų tinklo kūrimo. Deja, jie praleidžia labai svarbią veiksmingos optimizacijos sudedamąją dalį. SEO konkurentų analizė padeda suprasti, kokios yra jūsų svetainės stipriosios ir silpnosios vietos ir ką jūsų konkurentai daro geriau nei jūs. Todėl norint veiksmingesnės SEO strategijos, būtina išsiaiškinti su kokio lygio SEO konkurencija susiduriama ir kokiomis priemonėmis būtų galima pranokti savo konkurentus.
Kaip nustatyti, kas yra jūsų SEO konkurentai?
Jūsų SEO konkurentai yra svetainės, užimančios aukštas pozicijas pagal tam tikras organinės paieškos užklausas, kurios yra aktualios ir jūsų verslui. Tai reiškia, kad kartais SEO konkurentai gali skirtis nuo jūsų tiesioginių konkurentų fizinėje erdvėje. Todėl, prieš imantis įgyvendinti savo SEO strategiją, labai svarbu tiksliai žinoti su kuo jums teks konkuruoti paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP).
Nustatyti savo konkurentus reikia remiantis tikslia duomenų analize, kuri apima tūkstančius tinklalapių bei raktažodžių. Todėl šiam tikslui patogiausia naudoti specialias konkurentų analizei tinkančias programas, tokias kaip „Ahrefs“, „Moz“ ar „SEMrush“, kurios automatizuoja didžiąją dalį darbo.
SEO konkurentų arba SEO konkurencijos analizę sudaro daugybė skirtingų priemonių, tačiau paprastai šį procesą būtų galima skirstyti į SEO raktinių žodžių konkurencijos analizę, konkurentų atgalinių nuorodų tyrimą, pozicijų pagal tikslinius raktinius žodžius atotrūkio analizę bei geriausio turinio analizę. Tai reiškia, kad SEO konkurencijos tyrimas padeda atskleisti paieškos sistemos konkurentus pagal aktualius raktažodžius ir geriausiai veikiančius puslapius, kartu išsiaiškinant, kodėl jie užima aukščiausias pozicijas paieškos sistemoje. Tai užtikrina veiksmingesnį SEO strategijos kūrimą ir įgyvendinimą, nes būsimų veiksmų planas yra sudaromas atsižvelgiant į priemones, kurias jau taiko konkurentai ir į tai, kurios iš jų labiausiai pasiteisina.
SEO konkurencijos analizavimas
- Pagrindinių SEO konkurentų nustatymas. Atsižvelgiant į jūsų verslui aktualius raktažodžius turite išsiaiškinti, kas paieškos sistemoje užima aukščiausias pozicijas ir su kuo jums teks konkuruoti.
- Raktažodžių konkurencijos įvertinimas. Svarbu ne tik žinoti, kas yra jūsų SEO konkurentai, bet ir nustatyti, koks yra konkrečių raktažodžių konkurencijos lygis. Tai padeda įvertinti, kiek pastangų ir investicijų gali prireikt norint pranokti konkurentus.
- Naujų raktažodžių ieškojimas. Suradę naujus raktažodžius atrandate ir naujas galimybes. Dažnai nauji raktažodžiai pasižymi nedidele konkurencija, todėl jų pagalba galima lengviau padidinti ir tikslinių lankytojų srautą bei pagerinti konversijos rodiklius.
- Konkurentų svetainių vidinės dalies analizavimas. Tai dar viena priemonė, kuri padeda nustatyti tiek stipriąsias, tiek ir silpnąsias konkurentų bei jūsų pačių svetainės vidines dalis.
- Svetainių struktūros ir patogumo analizė. Analizuodami konkurentus turite atsižvelgti ir į jų svetainių struktūrą bei patogumą vartotojams. Nustatę jų stipriąsias bei silpnąsias vietas galite lengviau patobulinti ir savo svetainę.
- Konkurentų išorinių nuorodų tinklo tyrimas. Viena iš svarbiausių SEO konkurencijos analizės sudedamųjų dalių yra konkurentų turimų atgalinių nuorodų nustatymas. Tokių duomenų pagalba galite pradėti veiksmingai formuoti ir savo išorinių nuorodų profilį.
- Naudojimosi socialiniais tinklais analizė. Vertinant savo SEO konkurentus kartu naudinga įvertinti jų veiklą socialiniuose tinkluose ir remiantis surinktais duomenimis koreguoti savo SEO strategiją.
Pabaigai
Nepaisant to, ar jūs planuojate kurti naują turinį, patyrėte staigų pozicijų pablogėjimą, jau kurį laiką nematote pozicijų kilimo ar tiesiog norite labiau pranokti savo konkurentus, SEO konkurencijos vertinimas yra vienas pirmųjų svetainės optimizacijos etapų, kurį privalote atlikti. Tai padės ištaisyti esamas klaidas, išnaudoti konkurentų silpnąsias puses ir, pasitelkiant tas priemones, kurios jiems yra veiksmingiausios, sistemingai gerinti savo svetainės pozicijas ir didinti lankytojų srautą.