„Kiek pas Jus kainuoja SEO?“, – šios srities profesionalui šypseną (bent mintyse) sukeliantis ir praktikoje neretai pasitaikantis klausimas. Profesionalios SEO paslaugos – tai ne bulvės ar morkos, kurias, pasvėrus, galima akimirksniu įkainoti. SEO paslaugos kaina – klausimas, į kurį atsakymas priklauso nuo individualios kiekvieno kliento situacijos, susijusios su esama interneto svetainės būkle bei norimais pasiekti tikslais, darbų apimtimi bei kitais niuansais.
Asociatyvi nuotr.
Norintiems susipažinti su SEO paslaugų kainodara bei gauti atsakymą į dažnam klientui aktualų klausimą, kodėl vienam SEO padaro už kelis šimtus, o kitam – kelis tūkstančius eurų, turėtų būti naudinga žemiau pateikta informacija.
Kokius darbus apima aktualios SEO paslaugos?
Norint pasiekti aukštesnę poziciją internetinės paieškos sistemoje, „Google“, SEO specialistai turi atlikti visą eilę darbų. Pradedant nuo aktualių raktinių žodžių analizės, vidinio SEO (greičio optimizavimas, peradresavimas, turinio optimizacija ir kita), išorinio SEO (atgalinės nuorodos, SEO tekstai ir kita), konkurentų internetinių svetainių analizavimas ir baigiant internetinės svetainės priežiūra bei kitais darbais.
Priklausomai nuo to, kokios rūšies darbai bei kokia jų apimtis reikalinga konkretaus kliento atveju, keičiasi ir SEO kaina.
Kokių tikslų klientas, besikreipiantis į SEO specialistą, nori pasiekti?
Profesionalios SEO paslaugos gali padėti įgyvendinti įvairius kliento tikslus. Pavyzdžiui, vieni užsakovai pageidauja, jog svetainė užkoptų į paieškos sistemos TOP‘ų viršūnes, taip sulaukiant daugiau organinio lankytojų srauto, didinant pardavimus ir pelną. Kitiems aktualu didesnis žinomumas ar svetainės reputacijos organinėje paieškoje suvaldymas.
Kokiu būdu bus atsiskaitoma už suteiktas SEO paslaugas?
Priklausomai nuo individualių klientų pageidavimų, turimų tikslų bei esamos interneto svetainės būklės, galimi skirtingi atsiskaitymo už suteiktas SEO paslaugas būdai. Vienas variantas – vienkartinis mokestis. Ši alternatyva yra taikoma tais atvejais, kai pakanka vienkartinės analizės bei išsamių rekomendacijų pateikimo, kaip pagerinti ir pritaikyti svetainę paieškos sistemoms. Visgi, dažnu atveju yra tikslingiausia SEO paslaugoms skirti mėnesinį biudžetą. SEO specialistai suskirsto darbus pagal svarbą ir reguliariai juos atlieka, operatyviai reaguodami ne tik į besikeičiančius vartotojų poreikius, rinką bet ir iškylančias problemas tinklalapyje.
Įprastai su SEO paslaugas teikiančiu specialistu yra sutariamas fiksuoto dydžio užmokestis, tad klientui paprasta planuoti savo mėnesio išlaidas. Žinoma, jei bendradarbiavimo eigoje atsiranda papildomų darbų, proporcingai daugiau kainuos ir atliekamos SEO paslaugos.
Su kokiu raktažodžių skaičiumi bus dirbama?
Norite, jog Jūsų svetainė užimtų kuo aukštesnę poziciją, potencialiam klientui paieškos laukelyje suvedus 10 raktažodžių, tiesiogiai susijusių su Jūsų prekėmis ar paslaugomis? O gal turite gerokai aukštesnių tikslų ir norite būti matomas internete su net 50 skirtingų raktinių žodžių ar frazių? Kuo didesnį skaičių raktinių žodžių norima optimizuoti, tuo daugiau vidinio ir išorinio SEO darbų teks atlikti. Vadinasi, ir SEO kaina bus aukštesnė.
Svarbu ne tik raktinių žodžių kiekis, bet ir kiek kartų klientai jo ieško per mėnesį. Kuo raktinis žodis turi daugiau paieškų internete, tuo yra daugiau konkurentų, kurie taip pat nori reitinguotis su tokiu raktiniu žodžiu. O kuo daugiau konkurentų optimizuojančių savo puslapį su vienodu raktažodžiu - tuo daugiau energijos ir strateginių judesių reikės atlikti norint pagerinti svetainės pozicijas paieškos sistemoje su šiuo konkrečiu raktažodžiu. Tai taip pat turi įtakos SEO paslaugos kainai.
Į vietinę ar užsienio rinką yra orientuotas Jūsų verslas?
Jei nusitaikėte į vienos ar kitos užsienio šalies rinką, SEO specialistui teks susidurti su sudėtingesniais iššūkiais, atliekant svetainės optimizaciją nei, kad dirbant tik savo vietinėje rinkoje. Optimizacija paieškos sistemoms vyksta vietine kalba su vietiniais ištekliais (pvz.: puslapio nuoroda regioninėje spaudoje tos šalies kalba). Tad, tikėtina, jog bus reikalingi partneriai užsienio šalyje, tekstų rašytojai užsienio kalba ir panašiai, o tai taip pat įtakoja SEO paslaugų kainą.
SEO paslaugas patikėsite į profesionalų ar mėgėjų rankas?
Kaip ir perkant bet kokią prekę ar paslaugą, kiekvienas klientas turi teisę rinktis, ar bendradarbiauti su profesionaliais, patyrusiais SEO specialistais, ar kreiptis pagalbos į pradedančiuosius. Pastarųjų siūloma SEO paslaugų kaina, tikėtina, bus mažesnė, tačiau darbai gali vykti ne taip sklandžiai, kaip tikimasi, o norimi rezultatai likti nepasiekti. Neretai pasitaiko apmaudžių situacijų, kai, po eksperimento su mėgėjais, klientai kreipiasi į profesionalus, su prašymu ištaisyti grubias SEO optimizavime padarytas klaidas. Rezultatas – sugaištas laikas ir veltui išleisti pinigai.
Tad, prieš sudarant SEO paslaugų teikimo sutartį, derėtų atsižvelgti į strateginius tikslus ir darbų apimtis bei pasidomėti atsiliepimais apie konkrečią įmonę ar fizinį asmenį, su kuriuo ketinate bendradarbiauti ir patikėti savo įmonės puslapio reputacijos kūrimą internete tik patikimiems SEO partneriams.