Apie SEO pakalbėkime iš širdies, be jokių marketinginių triukų. Visi suprantame, kad visų pirštai į save riesti ir visos pusės stengiasi gauti naudos. Šiame straipsnyje atmeskime visus reklamos dalykus ir pasižiūrėkime į situaciją iš šalies.
Klausimas paprastas – ar verta samdyti SEO agentūrą, kad atliktumėte savo įmonės puslapio ar turinio optimizavimą? O gal verta samdyti ne agentūrą, o laisvai samdomą SEO specialistą – freelancerį? O jei nuspręstume daryti SEO patys – ar tai būtų logiškas sprendimas?
Asociatyvi nuotr.
Atsakymai į šiuos klausimus aiškūs ir paprasti tik reklamoje: TAIP, gal ir taip ir, žinoma, NE... Bet pasižiūrėkime į viską iš kitos pusės. Ko siekia puslapio savininkas? Beje, koks yra pats puslapis? Variantai yra keli:
1. Paslaugas reklamuojantis puslapis siekia, kad jam paskambintų arba parašytų el. laišką. Tokiu atveju visiškai susitvarkytų SEO specialistas. Jo darbas būtų aptvarkyti puslapį, pakoreguoti tekstus, išanalizuoti, ko jam trūksta. Gauti keletą išorinių nuorodų (arba keliasdešimt). Tada kelis mėnesius stebėti keletą raktažodžių ir viską raportuoti puslapio šeimininkams. SEO agentūra čia nelabai, ką turi veikti.
2. Reikia, kad įvedus įmonės pavadinimą, „Google“ paieškos dešinėje pusėje atsirastų adresas ir žemėlapis, darbo laikas ir kita informacija. Tai vadinama vietine paieška – local search. Čia nereikia nei agentūros, nei SEO specialisto – viską galima atlikti patiems perskaičius keletą straipsnių ir nepatingėjus pasirašyti poros „Word“ puslapių teksto. Suvesti viską galima per https://business.google.com prisijungus su įmonės „Gmail“ paskyra. Papildomai galima susikurti ir „Google“ puslapį, kuriame kartais tektų paskelbti įmonės naujienas ar specialius pasiūlymus. Viskas itin paprasta, nereikalauja jokių programavimo ar išskirtinių rinkodaros žinių.
3. Reiktų pakilti keliomis pozicijomis aukščiau pagal vieną ar du raktinius žodžius. SEO agentūra nesiims – per mažas užsakymas. SEO specialistas irgi pagalvos, nes čia reikia 10-20 SEO straipsnių skirtinguose leidiniuose. Straipsnius galima tiesiogiai užsakyti pas jų talpintojus ir rašytojus. Jų Lietuvoje yra daugiau, nei 10, tad pasirinkimas neblogas. O kas yra SEO straipsniai ir kaip jie veikia – galima paskaityti ir lietuviškai.
4. Padidinti el. parduotuvės pardavimus. Retas SEO specialistas tai sugeba, todėl čia turėtų pradėti dirbti SEO agentūra. Ji išanalizuoja el. parduotuvės SEO situaciją, techninę būklę, pirkimo proceso paprastumą ir atitinkamai gali pateikti rekomendacijas, ką daryti. Tada darbas su tūkstančiais prekių nukreipimo puslapių, jų tinkamas SEO optimizavimas. Dažnai prireikia ir papildomų tekstų kategorijoms. Taip pat dirbama ir su išorinėmis nuorodomis ir vidinėmis nuorodomis, el. parduotuvės technine dalimi, kuri kaip taisyklė būna labiausiai apleista ir šis darbas imliausias laikui. Visas šis triūsas reikalauja kelių skirtingų specialistų dėmesio ir darbo, todėl tokią užduotį iš karto verta patikėti tik SEO agentūrai, kuri turi tame patirties ir turi reikiamą kiekį specialistų.
5. Atsimintų puslapio adresą ir žinotų, kad tai geriausia įmonė Lietuvoje ar net regione. Čia tektų dirbti ne tik su SEO, bet ir su ryšių su visuomene agentūromis (RsV), kurios rūpintųsi efektyvia turinio strategija. Tai reiškia, kad RsV agentūra paruoštų kokybišką turinį žiniasklaidos priemonėms, TV laidoms ar net radijui, o tada SEO agentūra tą turinį padėtų palaikyti aukštose pozicijose, kad skaitytojai nuolatos jį atrastų ir vis grįžtų į puslapį. Tai gana ilgalaikis ir sudėtingas projektas.
6. Padėtų susirasti investuotojų, tiekėjų, pradėtų eksportuoti į kitas šalis. Gamybos sektoriui tai svajonė, kurią padėtų įgyvendinti tarptautinės patirties turinti SEO agentūra. Jos darbas – sukurti lokalias el. parduotuves ar el. komercijos projektus skirtingose šalyse ir pasirūpinti, kad visi jie dirbtų sėkmingai ir pasiektų kuo didesnę tikslinę auditoriją. Taip atsirastų pirkėjų iš kitų šalių, liktų tik sutvarkyti logistikos reikalus.
7. Internete atsirado daug blogų atsiliepimų apie įmonę, reiktų juos panaikinti. Tai reputacijos valdymas internete. Čia labiausiai padeda ne teisininkai, reikalaujantys neįtikusį turinį pašalinti, bet SEO specialistai, kurie dirbtų su internetine turinio strategija. Tikslas – nustumti puslapius su prastais atsiliepimais į antrąjį ar net trečiąjį Google paieškos rezultatų puslapį. Taip blogus atsiliepimus pamatys mažiau lankytojų, nors jie niekur ir nedingsta. Reputacijai ir krizėms valdyti padeda ir RsV agentūros, tad tokiu atveju reiktų ir jų konsultacijos.
Bet ar tikrai visko neįmanoma pasidaryti pačiam?
SEO patirties įgaunama per keletą metų, nuolatos su tuo dirbant, mokantis, klystant ir eksperimentuojant. Deja, tiek laiko patys galite ir neturėti, ypač, kai rezultato reikia čia ir dabar. Be to klaidos kainuoja labai brangiai. Tik vienas neteisingas simbolis HTML kode ir visas puslapis gali būti sugadintas. Jei „Google“ pamatys tokį kelias dienas – gali nužeminti pozicijas, nesvarbu, kokios jos aukštos būtų. Pagal jų logiką lankytojai turi matyti tik kokybiškas ir įtraukiančias svetaines be techninių klaidų ir kenkėjiškų programų. Dėl to kartais geriau iš karto kreiptis į specialistus, kurie išmano programavimą ir gali išspręsti tokias klaidas iš karto.
Atgalines nuorodas galima rinkti ir patiems, tačiau tik SEO agentūros ir SEO profesionalai turi tinkamus įrankius (kainuojančius šimtus eurų per mėnesį), kurie padeda stebėti ir analizuoti paieškos duomenis. Jei nuorodų nedaug, pakaks ir excelio, bet jei puslapis didelis – tokia programinė įranga gali būti tikras iššūkis SEO srityje nedirbantiems žmonėms.
Įvertinkite savo tikslus ir darbų apimtis, tad ir suprasite, ar verta samdyti SEO agentūrą, SEO specialistą ar eikvoti savo laiką ir resursus mokantis SEO patiems, bei einant klaidų ir bandymų keliu, kuris neaišku kur nuves.
Nežinote nuo ko pradėti? Aptarkite savo situaciją su „SEO generolais“. Pirma konsultacija nemokama, tad Jūs absoliučiai niekuo nerizikuojate.
Gero Jums verslo!