Internetui jau yra beveik 40 metų. Visas šis laikotarpis yra pažymėtas nuolatine internetinių technologijų plėtra, kuri akivaizdžiai pakeitė žmonių gyvenimą visame pasaulyje. Visos internetinės naujovės bei technologijos nenustoja plėstis ir šiandien. Tai lemia begalės skirtingų sferų skaitmenizaciją, kurią žmonės suvokia kaip naujas bei efektyvias galimybes net ir asmeninių tikslų įgyvendinimui.
Internetinės galimybės šiandien žmonėms siūlo tikrai daug. Būtent dėl šios priežasties dauguma jų yra patys pasiryžę išbandyti savo sėkmę internete. Įprastai toks sprendimas interneto naujokams sukelia be galo daug klausimų. Vieni atsakymų ieško patys, tuo tarpu kreipiasi pagalbos į tinkamą kompetenciją turinčius specialistus. Vis dėlto dažniausiai pirmieji žingsniai į interneto platybes prasideda nuo elementariausių etapų, tokių kaip internetinės svetainės kūrimas. Šiais laikais internetinių svetainių kūrimo procesas jau yra tapęs greitu bei paprastu. Nepaisant to, jog šis procesas šiandien yra lengvai prieinamas kiekvienam, retas susimąsto apie įvairius niuansus bei problemas, su kuriomis gali tekti susidurti kuriant net ir elementariausią internetinę svetainę.
1. Konkrečios krypties numatymas
Ne paslaptis, jog kiekvienas procesas turi savo eigą, kuri dažniausiai priklauso nuo norimo rezultato. Žinoma, internetinės svetainės kūrimo procesas taip pat nėra jokia išimtis. Šiandien internete yra begalė skirtingo pobūdžio svetainių, kurios atlieka skirtingas funkcijas. Vienos svetainės yra skirtos internetinei prekybai, tuo tarpu kitose svetainėse tiesiog yra dalinamasi naudinga informacija. Akivaizdu, jog visos internetinės svetainės yra kuriamos konkretaus tikslo įgyvendinimui. Tai reiškia, jog žmonės įprastai jau būna numatę specifines internetinės svetainės funkcijas dar prieš pradedant jas kurti.
Panašu, jog internetinės svetainės kūrimas mažai kuo skiriasi ir nuo kitų gyvenimo sferų, kuriose taip pat yra be galo svarbu numatyti aiškią bei tikslią kryptį. Internete egzistuoja net keli skirtingų internetinių svetainių tipai, kurie yra pritaikyti skirtingiems tikslams pasiekti. Visi šie tipai gali pasižymėti skirtingu funkcionalumu bei savybėmis, kurios gali būti itin svarbios, priklausomai nuo rezultatų, kurių yra tikimasi iš naujai sukurtos internetinės svetainės. Trumpiau tariant, aiškus tikslo bei krypties žinojimas yra būtent tai, nuo ko turėtų prasidėti kelionė į interneto pasaulį.
Pagrindiniai internetinių svetainių tipai:
- Internetinė parduotuvė – internetinė svetainė, skirta internetinei prekybai bei jos vystymui.
- Portfolio internetinė svetainė – puikus būdas dalintis savo asmeniniais darbais ar įgyvendintais projektais.
- Blog tipo svetainė (tinklaraštis) – internetinė svetainė, kurioje yra nuosekliai talpinami straipsniai, susiję su viena ar keliomis temomis.
- Socialiniai tinklai – platforma, kurioje žmonės gali aktyviai dalintis informacija, nuotraukomis, įžvalgomis ar mintimis su kitais.
- Specifinį funkcionalumą turinčios svetainės – šio tipo svetainės įprastai yra skirtos konkrečių problemų sprendimui. Puikiu pavyzdžiu galima laikyti svetaines, kuriose įdiegtas funkcionalumas leidžia keisti nuotraukų dydį ar formatą.
- Naujienoms skirtos internetinės svetainės – šiam tipui gali priklausyti įvairios žiniasklaidos priemonės. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog šis tipas primena Blog tipo svetaines, tačiau čia dažniausiai vyrauja kur kas įvairesnė publikuojamų straipsnių tematika.
Žinoma, tai tėra pagrindiniai internetinių svetainių tipai, o internete šių tipų galima rasti kur kas daugiau. Bet kokiu atveju, kiekvienas tipas yra pritaikytas skirtingiems tikslams pasiekti, o pasirinkti tinkamiausią galima tik konkrečiai žinant numatytą kryptį.
2. Tikslinės auditorijos žinojimas
Natūralu, jog kiekvienas internetinės svetainės savininkas siekia užtikrinti kuo didesnį potencialių naršytojų srautą savoje svetainėje. Pačiam naršytojų srautui ypač didelę įtaką turi interneto svetainėje pateikiamas turinys, kuris neretai gali tapti net ir lemiamu faktoriumi. Žinoma, pateikiamas turinys turi atitikti tam tikrus reikalavimus, kurie yra glaudžiai susiję su tikslinės auditorijos pomėgiais ar net požiūriu. Kiekviena niša turi savo tikslinę auditoriją, todėl tinkamas keliamo turinio pritaikymas šiai auditorijai gali tapti dideliu privalumu, formuojančiu sėkmingą internetinės svetainės vystymą.
Nors tinkamas tikslinės auditorijos pažinimas ir gali reikalauti daug laiko, tačiau verta atminti, jog dažniausiai šios pastangos atsiperka su kaupu. Internete šiuo metu egzistuoja milijonai skirtingų internetinių svetainių, pritaikytų pačioms įvairiausioms nišoms. Būtent todėl egzistuoja didelė tikimybė, jog naujai kuriama internetinė svetainė jau gali turėti ir kitų, tą pačią nišą reprezentuojančių svetainių. Nuosekli panašių internetinių svetainių analizė gali padėti perprasti tikslinėms auditorijoms pritaikytą turinį bei jo pateikimą. Toks žvalgybinis tyrimas yra vienas iš geriausių būdų, galinčių padėti užtikrinti kokybišką naršytojų srautą į administruojamą internetinę svetainę.
3. Techniniai ypatumai
Internetinių svetainių kūrimo platformos šiandien yra ypatingai populiarios. Tokį jų populiarumą lemia paprastumas bei greitai pasiekiamas rezultatas. Nors šios internetinių svetainių kūrimo platformos ir atlieka didžiąją dalį sunkaus darbo, tačiau tai toli gražu nereiškia, jog internetinių svetainių kūrimo procesas nereikalauja absoliučiai jokių žinių. Vis dėlto egzistuoja keli techniniai niuansai, kuriuos svarbu žinoti dar prieš kuriant internetinę svetainę.
Hostingas
Hostingas – paslauga, leidžianti internetinę svetainę paversti pasiekiama visame pasaulyje. Trumpiau tariant, tai yra naujai sukurtos internetinės svetainės prijungimas į pasaulinį interneto tinklą. Hostingo paslaugas teikiančios bendrovės už tam tikrą mokestį leidžia naudotis specialių serverių resursais, kurie yra reikalingi svetainės aktyvavimui. Įprastai hostingo paslaugos kainuoja nedaug, todėl didesnių finansinių sunkumų tai tikrai nesukelia.
Domenas
Domenas taip pat gali būti įvardijamas internetinės svetainės adresu. Tai yra tarsi pagrindinė vizitinė kortelė, reprezentuojanti pačią svetainę. Dažniausiai žmonės domeną pasirenka pagal konkretaus prekės ženklo pavadinimą ar net tematiką. Tai padeda interneto naršytojams daug lengviau identifikuoti pačią internetinę svetainę bei jos paskirtį. Domeno pasirinkimas dažniausiai taip pat gali kainuoti tam tikrą pinigų sumą, kuri gali priklausyti nuo daugybės pačių įvairiausių faktorių.
Visi šie išvardinti veiksmai gali turėti ypač didelę reikšmę tolimesniam naujai kuriamo internetinio puslapio efektyvumui ateityje. Žmonės, planuojantys žengti į interneto rinką bei kurti asmeninį puslapį neretai galvoja, jog techninės žinios sudaro didžiąją dalį visos informacijos, tačiau tai tikrai nėra tiesa. Šiandien internetinių svetainių kūrimas pasižymi paprastumu, leidžiančiu ramiai fokusuotis į turinio kūrimą, idėjų generavimą ar veiksmų planavimą. Iš esmės kūrybinis procesas šiandien yra kur kas svarbesnis, o tokią tendenciją lemia technologijos, kurių dėka internetinius puslapius kurti yra itin paprasta.