Paskutiniu metu naujienlaiškiai išgyvena tikrą atgimimą. Juos aktyviai siunčia tiek didelės bendrovės, tiek nedideli verslai ar net žinomi influenceriai, ekspertai ir apžvalgininkai. Dažnai sunku iš anksto įvertinti, kurie naujienlaiškiai bus tikrai įdomūs ir naudingi – todėl tikėtina, kad jų esame užsiprenumeravę daugiau nei perskaitome. Išmaniais sprendimais, kaip susitvarkyti ir ateityje išvengti netvarkos elektroninio pašto dėžutėje, pranešime žiniasklaidai dalijasi „Bitės Profai“.
Asociatyvi „Unsplash“ nuotr.
„Jei nuolat gaunate nepageidaujamų naujienlaiškių, galite atšaukti jų prenumeratą, užblokuoti siuntėją ar šiuos laiškus tiesiogiai persiųsti į atskirą aplanką. Taip svarbūs laiškai nepasimes tarp naujienlaiškių. Išvengti netvarkos el. pašto dėžutėje padeda ir mobiliosios programėlės, leidžiančios vienu kartu lengvai sutvarkyti visus gautus naujienlaiškius“, – pasakoja „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.
Susikurkite specialius aplankus
Efektyvus būdas sutvarkyti naujienlaiškius pašto dėžutėje – perkelti juos į specialius aplankus, naudojant etiketes. Jei naudojatės „Gmail“, pirmiausia nukeliaukite į savo paskyrą ir kairėje pusėje esančioje meniu juostoje pasirinkite „Sukurti naują etiketę“. Sugalvokite jai pavadinimą ir spustelėkite „Kurti“. Naujai sukurta etiketė iš karto atsiras meniu juostoje.
„Kai gausite naujienlaiškį, spustelėkite jį, o po to – dešinį pelės mygtuką. Pasirinkite „Ieškoti iš x gautų laiškų“ ir ekrane matysite visus laiškus, gautus iš pasirinkto adresato. Tuomet paieškos juostos dešinėje pusėje spustelėkite rodyklę žemyn ir atsivėrusio lango apačioje pasirinkite „Kurti filtrą“. Atvėrę langą su filtravimo pasirinkimais, pasirinkite „Pridėti etiketę“ ir priskirkite adresatui norimą etiketę“, – aiškina „Bitės Profas“.
Nuo šiol visi adresato laiškai keliaus tiesiai į specialų aplanką. Norėdami, kiekvienam adresatui galite sukurti po atskirą aplanką.
Panašias funkcijas taip pat siūlo ir „Outlook“ bei „Yahoo“. „Outlook“ paskyroje šią funkciją aktyvuosite spustelėję ant gauto el. laiško, pasirinkę „Taisyklės“ (angl. rules), „Sukurti taisyklę“ (angl. create rule) ir nurodę, į kurį aplanką nukreipti kiekvieną adresato laišką. Tuo metu „Yahoo“ paskyroje aplanką sukursite spustelėję nustatymų simbolį ekrano viršuje. Tuomet tereikės pasirinkti „Nustatymai“ (angl. settings), „Filtrai“ (angl. filters), pridėti norimus kriterijus ir išsaugoti.
Atsisakykite neskaitomų naujienlaiškių
Gaunamų naujienlaiškių visuomet galite atsisakyti. Nepriklausomai nuo el. pašto paskyros, tą padarysite paspaudę nuorodą „Atsisakyti“ (angl. unsubscribe) gauto laiško gale arba pačiame tekste.
„Jei naudojate „Gmail“ arba „Outlook“ paskyrą, prenumeratos atsisakymo nuorodą rasite el. laiško viršuje, šalia siuntėjo vardo. Spustelėkite „Atsisakyti“ (angl. unsubscribe) ir dar kartą patvirtinkite savo pasirinkimą. Atminkite, kad gali praeiti kelios dienos, kol jūsų vardas bus pašalintas iš prenumeratorių sąrašo“, – pasakoja M. Vrubliauskas.
Jei atsisakymo nuorodos nerandate, galite tiesiogiai parašyti siuntėjui su prašymu pašalinti jus iš prenumeratorių sąrašo, užblokuoti siuntėją arba pasirinktą laišką pažymėti kaip šlamštą. Taip daugiau nebegausite jokių laiškų iš adresato.
Naudokitės programėlėmis
Sutvarkyti naujienlaiškius pašto dėžutėje gali padėti ir mobiliosios programėlės. Viena tokių – Europos duomenų apsaugos reglamentą (GDPR) atitinkanti „Cleanfox“ („Android“ ir „iOS“).
„Įvedę savo el. paskyros duomenis ir prisijungę prie programėlės, matysite visus savo prenumeruojamus naujienlaiškius. Tuomet slinkdami pirštu per ekraną galėsite pasirinkti, kurių iš jų norite atsisakyti, kuriuos pasilikti, tačiau ištrinti senus laiškus, ir kuriuos pasilikti kartus su visais gautais laiškais. Ši programėlė itin patogus būdas bent kartą per metus patogiai susitvarkyti savo el. pašto dėžutę, sutaupant marias laiko“, – sako M. Vrubliauskas.
Įdomu tai, kad vienas el. laiškas išskiria 10 g anglies dioksido (CO2) per metus, o per minutę pasaulyje išsiunčiama 200 mln. laiškų, o tai – net 2 tūkst. tonų per metus. Todėl el. laiškų išvalymas ne tik atlaisvina el. pašto dėžutę, bet ir ženkliai prisideda prie aplinkos saugojimo.