Esu kantrus žmogus, tačiau įvairūs nepataisomi XP nesklandumai mane erzina, tad juos tenka įtraukti į pageidaujamų pataisų „Windows Vista“ sistemai sąrašą. Pavyzdžiui, man nepatinka, kad kompiuterį išjungti arba iš naujo įkrauti trunka daug ilgiau, nei padaryti atsarginę duomenų kopiją. Kodėl „Windows“ neturi diagnostikos priemonių? Jos galėtų būti „Task Manager“ dalis, kuri ne tik stebėtų programų darbą, bet ir informuotų, ar jos gerai veikia.
O kol tokios priemonės nėra, sistemos darbą trikdančios programos ar tvarkyklės bandykite ieškoti atmetimo būdu. Radę tokią programą, pirmiausia išjunkite ją arba atsisiųskite pataisą. Jei bėdų kelia tvarkyklė, atnaujinkite ją: dešiniuoju pelės klavišu spragtelėkite „My Computer“, pasirinkite „Properties“ - „Hardware“, spūstelėkite „Device Manager“. Dešiniuoju pelės klavišu spragtelėję įtaiso, kurio tvarkyklę norite atnaujinti, piktogramą ir pasirinkę „Update Driver“, ieškokite naujesnės tvarkyklės versijos „Windows Update“ svetainėje. Norėdami patikrinti, ar dėl gedimo kalta tvarkyklė, vietoj „Driver Update“ spūstelėkite „Disable“ ir įkraukite „Windows“ iš naujo. Daugiau patarimų, kaip šalinti „Windows“ gedimus, rasite Jimo Eshelmano straipsnyje „Windows XP Shutdown & Restart Troubleshooting tips“ (find.pcworld.com/48604).